problem z sonda mk2 1.8 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

problem z sonda mk2 1.8 RP

Post autor: guti » śr maja 17, 2006 23:24

mierzylem napiecie na sondzie, silnik cieply tylko nie wiem czy dobrze zrobilem bo mierzylem na odpalonym, wyszlo mi 0,46V w porywach 0,50V nie wiecej, na wylaczonym bylo 0,04V przedzial jest od 0,97 do 1,z groszem , czy to oznacza ze sonda jest juz na wykonczeniu?? chce tylko dodac ze kiedys urwal mi sie kabel przy niej (dwa lata temu) i zlaczylem go takim lacznikiem zaciskowym plastikowym, conectorkiem czy jak to sie tam wabi, moze na laczeniu troszke przez ten czas zasniedzialo i napiecie jest nizsze? mozliwe to?? laczenie jest przy samej sondzie wiec dostep raczej ciezki w razie polaczenie tego innym sposobem, spalanie mi troszke wzrosło tzn ok 13 l gazu a bylo kiedys 10 :( na zimnym silniku na benzynie obroty skacza i czasem mu sie zdaza zgasnac, jak sie przełaczy na gaz jest juz rowno i jedzie bez problemu. Pomozcie koledzy. Zbierac kase na sonde?? i sily na odkrecenie starej?


wymyslilem ze moze nierowne obroty na beznynie to moze byc filtr paliwa bo przyznam sie ze nie wymienialem go nigdy bo chyba troszke kosztuje, mozna go zastapic takim malym zwyklym przezroczystym w razie czego?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 17, 2006 23:52

Po pierwsze napięcie sondy mierzy się na uruchomionym ciepłym silniku, pomiędzy kablem sygnałowym i masą.
Po drugie napięcie to ma się zmieniać cyklicznie od 0,1 do 0.9 V tak mniej więcej.
Po trzecie istotna jest częstotiliwość tych zmian napięcia. Ostateczna ostateczność to ok 4 s między zmianami napięcia, raczej powyżej 1 sekundy to już marnie. Jak napięcie stoi na wartości ok 0,5V to byś może sonda jest sprawna tylko twój voltomierz nie nadąża pokazywać szybkich zmian i pokazuje wartość średnią(używa się testera lub voltomierza szybkiego ze wskazówką). Zwykle sonda padnięta pokazuje stojące napięcie powyżej 1V lub zbyt wolne sa jego zmiany.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr maja 17, 2006 23:52

filtr paliwa do rp 30 zł z hakiem



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości