Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: Gawior » wt gru 14, 2010 21:07

W czujniku, w jego obudowie znajdują się 2 osobne czujniki. Jeden podaje sygnał na licznik, a drugi do ECU i mimo że czujnik pokazywał ci dobrą temperaturę, to do ECU szło błędne wskazani jak piszesz ( pod wag było złe wskazanie, czyli to na ECU ).

Ja też mam nadzieję że jest to oryginalny, w pełni sprawny czujnik ten zamówiony z allegro, bo cena bardzo dobra i żeby to nie było zgubne.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

PiPoL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt lis 26, 2010 22:43

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: PiPoL » wt gru 14, 2010 22:12

Tyle, że dostałem od gościa numer paczki, a tego numeru na stronie kuriera ciągle nie ma i tak nie bardzo wiem czy wysłał czy nie. Twierdzi, że wysłał no ale różnie to może być... Jak dojdzie jutro to już jutro napisze co i jak bo auto od 17 dzisiaj do przyjścia czujnika będzie nie odpalane:)



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: Gawior » śr gru 15, 2010 00:16

Nr. powinien na stronie uaktualnić się bodajże o 00:00
Tam nie jest to na bieżąco, tylko uaktualnienia są jakoś o konkretnych godzinach.
Ciekawe czy w tym, czujniku metalowa część, to miedź pokryta czymś ( chyba aluminiowana ), bo tak miałem w oryginalnym z jakim kupiłem auto. Dodam że sonda lambda też była oryginalna z datą produkcji jak auto ( 1994r. ) i była do wymiany.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: Gawior » śr gru 15, 2010 18:02

Czujnik ja już mam. Wszystko wskazuje że jest on oryginalny: pudełko, numery i oznaczenia, metalowa część jest z miedzi pokrytej aluminium ( aluminiowana ), tak jak miałem w moim oryginalnym czujniku.

Teraz idę zamontować świece i ten czujnik, jak auto trochę ostygnie.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

PiPoL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt lis 26, 2010 22:43

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: PiPoL » śr gru 15, 2010 21:17

Lol... A mówią, że poczta polska wali w ciula... Mnie Siódemka wydymała i paczka ma być jutro:(:(:(

Ale za to po 22 godzinach stania auto odpaliło od razu bez kręcenia na czujniku mechanika, a po wsadzeniu od razu tego Febi kręciło 3 razy:)



Kamil84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lut 26, 2007 19:53
Lokalizacja: Lublin

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: Kamil84 » śr gru 15, 2010 22:36

Witam
Mam chyba ten sam problem.
Przy temp. poniżej 0 auto odpalało za 3-4 razem.
Tylko teraz jestem o "krok" dalej i już nie odpala.
Wygląda to tak, że za pierwszym razem praktycznie nie próbuje zaskoczyć, za drugim coś się dzieje, za trzecim złapał lub był blisko a za czwartym praktycznie zawsze łapał. Teraz już nie daje rady za 4-8 itd.

Auto 1,6B bez gazu.
Akumulator sprawdzony w serwisie - OK
Ładowanie alternatora - OK
Pobór prądu w spoczynku - OK
Wymieniłem przewody WN, kopułkę i palec Beru.
10 miesięcy temu w pełni regenerowany był rozrusznik.

Co dla mnie jest zagadką.
Pewnego dnia nie mogłem odpalić, ale musiałem wyjechać więc sprawdziliśmy z popychu i ku zaskoczeniu od razu odpalił.
We wtorek miałem ważny wyjazd, więc w niedzielę naładowałem akumulator aby mieć pewność. I :ass: Z 10 razy próbowałem.
Z popychu odpalił od razu. Po przejechaniu ok 2km musiałem załatwić sprawę i wyłączyć auto. Po 10 min odpalił bez problemu. Po przejechaniu ok 6km i przerwie 3h odpalił bez problemu.

Nie wiem co się dzieję, ale widzę, że Panowie macie podobny problem z paleniem. Może to ten sam problem?



PiPoL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt lis 26, 2010 22:43

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: PiPoL » śr gru 15, 2010 22:50

"Wygląda to tak, że za pierwszym razem praktycznie nie próbuje zaskoczyć, za drugim coś się dzieje, za trzecim złapał lub był blisko a za czwartym praktycznie zawsze łapał."

No to u mnie identycznie, jutro jak dojdzie to Ci powiem czy czujnik rozwiązał sprawę. A najlepiej jak by udało Ci się od kogoś pożyczyć i sprawdzić.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: Gawior » śr gru 15, 2010 23:46

U mnie czujnik działa OK puki co "na oko", bo chwilowo nie mam zainstalowanego kabla vag do lapka.
Temp. pokazuje normalnie.
Wymieniłem też świece na BERU i auto zyskało na kulturze pracy, na mocy i mam nadzieje że spalanie może trochę spadnie, bo świece były trochę okopcony ( same końcówki ma przy elektrodach były OK, ale tak nie powinno być - za bogata mieszanka ).
Natomiast alej te obroty jak dojdą do 800rpm ( nie zawsze ), to spadają na 500rpm i ECU sam podbija do 1000rpm i znowu spada na 800rpm i w kółko to samo.
Teraz zrobiłem ponad 20km i nieraz jak zatrzymywałem się to obroty stały powyżej 800rpm ( do max 900rpm ) i była pełna kultura pracy ( nie to co wcześniej, przed wymianą tych elementów ).

Ja jeszcze dalej czekam na przepustnicę z TPS-em do czasu aż Anglię odkopią i auta dotransportują na części.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

PiPoL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt lis 26, 2010 22:43

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: PiPoL » śr gru 15, 2010 23:50

To lipa, że nie pomógł czujnik ani świece na obroty. Jestem ciekaw co będzie jutro u mnie... O ile Siódemka łaskawie dostarczy paczke.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: Gawior » czw gru 16, 2010 09:02

Autko z rana odpaliło lepiej niż na starych świecach i czujniku, chociaż też wtedy problemów nie było, tylko po odpaleniu na mrozie kultura pracy nie była za ładna. Teraz to co innego :)

Mam nadzieje że sadza na świecach nie będzie się już pojawiała i że może chociaż troszkę spalanie spadnie.
Ale w sumie czego tu się spodziewać po takich warunkach ( jazda na 2,3 i 4 a piątka prawie nie używana w moich trasach ) i po krótkich dystansach ( ja jadę do pracy to dopiero pod bramą dzisiaj miałem te 50st.C na blacie ).


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: Paweł Marek » czw gru 16, 2010 09:27

Gawior, czyli tak podsumowując wszystkie Twoje kłopoty z autkiem - teraz jest już ok? Winien był tylko ten głupi czujnik temperatury?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: Gawior » czw gru 16, 2010 11:22

Tzn. z obrotami spadającymi na chwilę do 500rpm, szarpaniem silnika przy jeździe na 1 biegu bez gazu itp. dalej to występuje, ale po zmianie tych części ( czujnik temp, świece ) silnik jest zrywniejszy i bardziej kulturalnie pracuje ( wczoraj jak jeździłem to nieraz obroty stawały na 850rpm i pełna kultura, żadnych drgań w kabinie nie było czuć ). Jestem zadowolony puki co z zakupu i wydanych pieniędzy bo widać efekt ( byle to nie był złudny efekt i chwilowy ).

Wcześniej jak go odpalałem z rana ( czy po dłuższym postoju ) to nieraz maił taką kulturę pracy, jak by chwilowo chodził na 3 cylindry na wolnych obrotach ( może i chodził na 3, ale wiązałem to bardziej z tymi dolegliwościami ze spadającymi obrotami, niż z niedomaganiem np. świeć , które miały trochę więcej niż 10000km ), a jak się choćby lekko dodało gazu to chodził równiuteńko. Następnym razem chyba zainwestuję w świece z rdzeniem Irydowym :) i wtedy powinien być spokój na długi czas ( 200-250zł ale jest pewność ).
Z zapłonu to tylko i wyłącznie nie mam nowych przewodów WN, ale podmieniałem je na nówki z pudełka BOSCH-a i jakoś efektów nie widziałem znacznych ( może za mało się na nich przejechałem, albo te świece powodowały że nie było czuć efektu ).
Teraz zastanawiam się nad nowym kompletem kabli WN BREMI ( najtaniej znalazłem za 130zł, a wszędzie przedział 150-180zł ), ale tu już wydałem parę groszy, a święta tuż tuż.
Może w firmie jak dostaniemy jakieś bony czy $$$ ( o ile w ogóle ) i nie będę musiał wydać tyle kasy , to coś pomyślę nad kablami WN.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Kamil84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lut 26, 2007 19:53
Lokalizacja: Lublin

Re: Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: Kamil84 » czw gru 16, 2010 11:50

Gawior pisze:Wymieniłem też świece na BERU
Też zastanawiam się nad wymianą świec w tej chwili mam Boscha 4-elektrodowe. Wielkiego przebiegu nie mają, ale czas ma chyba też znaczenie. Skoro komplet jest od Beru to może i świece do kompletu, tylko które wybrać ULTRA, ULTRA X, ULTRA X TITAN?

A co do wahań obrotów to może być winna przepustnica lub komputer. Miałem podobnie. Co dziwne znajomy wymieniał osobno przepustnicę oraz komputer i efekty były nie za ciekawe. Po zmianie obu elementów. Obroty stały jak skała. Zaczęło to się dziać po regeneracji rozrusznika. Okazało się, że przerwany został jeden z przewodów do czujnika temperatury. Miałem wyjazd na wesele więc auto potrzebne było i pożyczyłem komplet przepustnicę + komputer na tydzień. Po powrocie wymieniliśmy na moje stare i o dziwo działało i działa bez problemu.



PiPoL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt lis 26, 2010 22:43

Golf III 2.0 GTI problemy z odpaleniem

Post autor: PiPoL » czw gru 16, 2010 14:20

Nieeeeee, to już jest ku*** porażka...

Zamówiłem czujnik we wtorek. Został wysłany po godzinie 10 kurierem Siódemka. Logicznie rzecz biorąc czujnik powinien być u mnie wczoraj.

Nic z tych rzeczy, zapłaciłem 24 zł za przesyłkę kurierską, a Gawior połowę mniej za Pocztę Polską i dostał paczkę wczoraj. Ale nie to jest najlepsze. Od wczoraj, od godziny 10 rano wykonałem jakieś 40 telefonów do centrali tej cudownej firmy i jakimś cudem za każdym razem jest zajęte. Oddział w Pile (mój rejon) nie odbiera lub też rozłącza połączenie. Próby dodzwonienia się na inne oddziały kończą się identycznie<LOL> Dopiero wczoraj wieczorem pojawiło się info na stronie Siódemki co się dzieje z paczką, i według tej strony wczoraj o 16.10 paczka wyruszyła chyba do Piły. Mam numer tel. do kuriera który jeździ w moim rejonie i on paczki nie miał wczoraj, dzwoniłem do niego godzinę temu i dzisiaj tez jej nie ma, a w Pile będzie około 19 i być może paczkę dostane jutro. Ale tego też nie wiadomo<LOL>

Piszę to aby przestrzec wszystkich przed zamawianiem SIÓDEMKĄ... Istna masakra...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości