PROBLEM Z UKŁADEM HAMULCOWYM!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
VWąski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: czw paź 13, 2005 20:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

PROBLEM Z UKŁADEM HAMULCOWYM!

Post autor: VWąski » śr maja 17, 2006 20:43

Witam!
Dziś postanowiłem odpowietrzyć układ hamulcowy.
Z tego powodu, że w zbiorniczku płyn przypominał raczej smołe - spuściłem cały.
i tu się zaczeło :evil:
Nalałem nowego płynu do zbiorniczka, ziomek pompował a ja grzebałem przy odpowietrznikach... I NIC
Płynu nie ubywało, a wylatywały chyba jedynie resztki tego co było w przewodach...
Wlazłem szybko na forum: diagnoza - zapowietrzona pompa - lekarstwo: 'odkręcić przewody od pompy i deptać aż do skutku...' - I NIC :grrr:
Odkręciłem, wyjąłem CAŁĄ pompe hamulcową, przedmuchałem, przelałem, przeczyściłem, skręciłem, nalałem od nowa płyn ... I NIC :panna:
Pomóżcie!
Jak doprowadzić to wszystko do ładu? Na samym ręcznym nie mam zamiaru jeździć :P
z góry dzięx


:wazup: :weedman:

..::NIECH MOC GOFERÓW BĘDZIE Z WAMI::..

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr maja 17, 2006 20:51

Wyciagaj i rozbieraj tę pompę.Moze siedzi farfocel i zatyka ktoryś wlot/ wylot.Jak ruszyłes zbiorniczkiem sie dostał..... (???)



Awatar użytkownika
VWąski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: czw paź 13, 2005 20:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: VWąski » śr maja 17, 2006 20:57

już mam dość zdejmowania/rozbierania pompy :grrr:
Już PRZED rozebraniem pompy było tak jak napisałem...
...następnie z/w i nic nie pomogło :(
a próbowałem pompować na odkręconych przewodach hamulcowych i lekko dmucha i zasysa na zmiane, ale płyn nie wytryskuje :(
Ostatnio zmieniony śr maja 17, 2006 20:58 przez VWąski, łącznie zmieniany 1 raz.


:wazup: :weedman:

..::NIECH MOC GOFERÓW BĘDZIE Z WAMI::..

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr maja 17, 2006 20:57

po pierwsze na nastepny raz rób tak że dolewasz nowy płyn i jednocześnie upuszczasz stary (nie dochodzi wtedy do zapowietrzenia pompy)
po drugie
DeGie pisze:Wlazłem szybko na forum: diagnoza - zapowietrzona pompa - lekarstwo: 'odkręcić przewody od pompy i deptać aż do skutku...' - I NIC
warto jeszcze pompę zalać od drugiej str. tzn. od str. przewodów (np: strzykawką - wcisnąć płyn)

[ Dodano: 06-05-17, 20:59 ]
i nie pompować jak wlezie tylko z uwagą jak pompa zaciąga od str. przewodów to wstrzykiwać płyn - tak by ją zalać całą
Ostatnio zmieniony śr maja 17, 2006 20:59 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Awatar użytkownika
VWąski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: czw paź 13, 2005 20:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: VWąski » śr maja 17, 2006 20:59

też tak próbowałem :/
i jedynie wytryskiwało to co wstrzyknełem...
:(
help ;(

[ Dodano: Sro Maj 17, 2006 21:01 ]
hmmm jutro spróbuje 'wtrysnąć podczas zassania' :)
ale czy to jedyny sposób?


:wazup: :weedman:

..::NIECH MOC GOFERÓW BĘDZIE Z WAMI::..

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr maja 17, 2006 21:05

o ile dobrze pamietam to od przodu pompy jest sruba namykaląca pompę - spróbuj ją odkręcić i tamtey zalać - najlepiej jak pompa jest odkręcona od serwa

[ Dodano: 06-05-17, 21:06 ]
DeGie pisze:hmmm jutro spróbuje 'wtrysnąć podczas zassania'
ale czy to jedyny sposób?
nie jedyny ale wmiarę naj łatwiejszy


:-k ...

Awatar użytkownika
VWąski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: czw paź 13, 2005 20:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: VWąski » śr maja 17, 2006 21:15

niestety ale nie mam tak owej śróby na przodzie pompy...
są jedynie dwie co przytwierdzają ją do tej całej 'bańki' (serva?) a za nią 4 mocujące do karoserii.
kurcze szefowa wydzwania i chce mnie poszatkować, że nie jestem w pracy o tu ruchem sypie :panna:


:wazup: :weedman:

..::NIECH MOC GOFERÓW BĘDZIE Z WAMI::..

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 17, 2006 21:16

DeGie pisze: próbowałem pompować na odkręconych przewodach hamulcowych i lekko dmucha i zasysa na zmiane, ale płyn nie wytryskuje
Nie tak próbuj.
Odkręcasz odpowietrznik (rurka na nim do szklaneczki z płynem ham. - pod jego poziom.). Kolega naciska hamulec i trzyma. Teraz zakręcasz odpowietrznik. Po zakręceniu kolega puszcza hamulec. I tak w kółko i do skutku i jak czujesz że dmucha i zasysa to już tej pompie daj spokój bo działa. Pamiętaj o rurce do słoika z płynem hamulcowym coby z powrotem powietrza nie zasysało.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
VWąski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: czw paź 13, 2005 20:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: VWąski » śr maja 17, 2006 21:32

ciekawe :)
spróbuje od rana tak...
ale jeszcze jedno:
odojętnie od którego koła zacząć? czy np to całe TP czy PL - najbliższe pompie?


:wazup: :weedman:

..::NIECH MOC GOFERÓW BĘDZIE Z WAMI::..

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 17, 2006 21:41

DeGie pisze:ciekawe
ciekawe? W każdej serwisówce dla zwykłych ludzi tak piszą i ja tak zawsze robię. :) Próbuj!


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr maja 17, 2006 22:10

DeGie pisze:lekko dmucha i zasysa na zmiane
No to moze w zbiorniczku zatkane otwory,albo uszczelki po wciśnięciu zbiorniczka zatykają jakoś wlot płynu?MAsz jakiś inny pmysł?W pompie przecież nie ma zaworków zwrotnych?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr maja 17, 2006 22:42

DeGie pisze:odojętnie od którego koła zacząć? czy np to całe TP czy PL -
odpowietrzasz zaczynająć od koła PT - LP - LT - PP - mam nadzieję że rozumiesz co mam na myśli - pierwsza litera to str. np: P - prawy T - tył (PT)


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 82 gości