gaśnie na ciepłym silniku

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ostry
vw śląsk
vw śląsk
Posty: 305
Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: ostry » pt gru 10, 2010 21:51

witam. mam problem z moim golfem 1.6 na gaźniku, mianowicie jak tylko trochę się zagrzeje to zaczynają mu obroty spadać stopniowo aż zgaśnie a gdy się jedzie to tak jakby przepalał z paliwem razem olej, takie pyrtanie i tez stopniowo traci moc. 1000km temu wymieniałem wszystkie uszczelki, pierścienie, uszczelniacze bo znikał mi olej. teraz jest tego oleju za dużo, dlaczego? silnik został zalany pod kreskę która wskazuje na bagnecie max (pół centymetra przybyło). wskaźnik temperatury nie przekracza pierwszej kreski na liczniku ale wentylator się załącza. jak tylko silnik się trochę zagrzeje to po delikatnym przegazowaniu słychać z okolicy bezpieczników/licznika jakby coś się wyłączało i włączało. czasami jest tak ze jak zgaśnie i uruchomi się go na nowo to działa prawidłowo przez jakąś dłuższą chwile. to tyle co zauważyłem. wymieniłem pompę paliwa bo myślałem że to jej wina ale niestety chybiłem. z góry kolegom dziękuje za pomoc:)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Paweł Marek » pt gru 10, 2010 22:10

adamo55, najpierw napisz typ silnika (PN, RF), lub typ gaźnika Pierburg 2E2, 2EE fotki z forum i reszty świata podpowiedzą.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pancerniak665
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 472
Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
Lokalizacja: Olsztyn

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: pancerniak665 » sob gru 11, 2010 13:43

tak jak Paweł Marek, napisał napisz jakie oznaczenia.A co do przybywającego oleju.Płyn chłodniczy ubywa?bo może uszczelka pod głowicą się wydmuchała.Wiem że wymieniałeś ale to nic nie zmienia że mogła się wysrać.


http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg

Awatar użytkownika
ostry
vw śląsk
vw śląsk
Posty: 305
Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: ostry » sob gru 11, 2010 20:59

silnik to PN a gaźnik 2ee. na korku od wlewu oleju znajduje się taka biaława maź, dokładnie taka sama jak na starej pompie paliwa. hmm. płynu ubywało przed i po remoncie, wiec chyba coś nie tak. jeszcze jest taki problem że utrzymują mu się wysokie obroty(1200-1500)



Pawel_Mk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Pawel_Mk2 » ndz gru 12, 2010 14:00

Mi tez gaśnie na ciepłym silniku,brak wolnych obrotów tylko noga z gazu i gaśnie, mam założony Pierburg 2E bez żadnej większej elektroniki.w zasadzie trochę rzeźba niektórych rzeczy nie ma np zielonego zbiorniczka, ale wszystko działało ponad rok. a teraz zaczęły się problemy
prawie cała sobotę spędziłem i nie udało mi się nic zrobić.wręcz pogorszyłem
zdjąłem mikser z gaźnika,żeby mieć dostęp
wykręciłem dysze wolnych obrotów przeczyściłem założyłem i nie pomogło.
wszystkie kable pod maska co się dało poczyściłem, popsikałem złączki,wsuwki,masy itp i dalej nic.
Mam pytanie do dwóch śrubek regulujących bo pokręciłem nimi trochę...
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz gru 12, 2010 14:27 przez Pawel_Mk2, łącznie zmieniany 1 raz.



Pawel_Mk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Pawel_Mk2 » ndz gru 12, 2010 14:13

Obrazek

i czy ta kostka co są dwa przewody brązowy i czarny. czy ma być tam napięcie po przekręceniu kluczyka? być możne mi się coś pomyliło i to nie to miejsce.
za dużo już czytam o tych gaźnikach
bo podłączałem tam mała żaróweczkę i nie świeciła.



Awatar użytkownika
pancerniak665
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 472
Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
Lokalizacja: Olsztyn

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: pancerniak665 » ndz gru 12, 2010 14:41

adamo55, biały majonez pod korkiem to oznaka nie dogrzania silnika czyli robisz pewnie małe odległości i to z tego powodu.Smignij sobie co jakiś czas w dłuższą trase i smalcu nie będzie.
Piszesz że płynu ubywało i ubywa dalej.A sprawdzałeś wszystkie elementy chłodzenia?węże,chłodnice,nagrzewnice,jakiś wyciek?Wymieniałeś uszczelke pod głowicą a splanowałeś głowice przed złożeniem?Sama uszczelka może nie wystarczyć
golfiarz II 1.8 rp, Co do wtyczki to mogę się mylić ale wydaje mi się że jest do podgrzewania gażnika.Jak przekręcisz kluczyk to powinien być prąd ale zweryfikuj to bo mogę być w błędzie


http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg

Pawel_Mk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Pawel_Mk2 » ndz gru 12, 2010 14:50

no właśnie wpiąłem się tam żarówka mała i nie zaświeciła.



Awatar użytkownika
ostry
vw śląsk
vw śląsk
Posty: 305
Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11

Re: gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: ostry » ndz gru 12, 2010 15:17

pancerniak665 pisze:adamo55, biały majonez pod korkiem to oznaka nie dogrzania silnika czyli robisz pewnie małe odległości i to z tego powodu.Smignij sobie co jakiś czas w dłuższą trase i smalcu nie będzie.
Piszesz że płynu ubywało i ubywa dalej.A sprawdzałeś wszystkie elementy chłodzenia?węże,chłodnice,nagrzewnice,jakiś wyciek?Wymieniałeś uszczelke pod głowicą a splanowałeś głowice przed złożeniem?Sama uszczelka może nie wystarczyć
golfiarz II 1.8 rp, Co do wtyczki to mogę się mylić ale wydaje mi się że jest do podgrzewania gażnika.Jak przekręcisz kluczyk to powinien być prąd ale zweryfikuj to bo mogę być w błędzie
no tak zgadza się, do pracy mam 4km. sprawdzałem, taka malutka plama zielonego płynu jest pod króćcem. osobiście tych wszystkich wymian nie robiłem. a jak ma się sprawa tego że po zagrzaniu głupieje?



Pawel_Mk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Pawel_Mk2 » ndz gru 12, 2010 15:42

adamo55 mógłbyś przytkać z pól chłodnicy np tekturka to będzie ci się szybciej grzał.
Ja tak mam i jeżdżę po mieście długo dosyc i ani razu mi się nie zagotował,nawet przy ostrej jezdzie.



Pawel_Mk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Pawel_Mk2 » ndz gru 12, 2010 18:00

a i u mnie ssanie działa potem zaczynają się problemy z gaśnięciem tylko na benzynie



Awatar użytkownika
ostry
vw śląsk
vw śląsk
Posty: 305
Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: ostry » ndz gru 12, 2010 18:17

tak chyba zrobię golfiarz ale obawiam się że to problemu z gaśnięciem nie rozwiąże



Awatar użytkownika
pancerniak665
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 472
Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
Lokalizacja: Olsztyn

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: pancerniak665 » ndz gru 12, 2010 18:55

adamo55, a jak ma się sprawa tego że po zagrzaniu głupieje?
więc tak powodów może być ojojoj albo jeszcz więcej.DAj foto silnika bo już nie pamiętam co gdzie i jak i pomyślimy.
Odepnij silniczek krokowy i zobacz jak obroty.Jeżeli nie ustąpi to odepnij czujnik temp(prawdopodobnie niebieski)


http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg

Awatar użytkownika
ostry
vw śląsk
vw śląsk
Posty: 305
Rejestracja: pt gru 10, 2010 21:11

gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: ostry » ndz gru 12, 2010 20:47

odpiąłem obydwa czujniki ale problem pozostał. następnie odpiąłem sondę lambda, przejechałem kilka kilometrów i ani razu obroty nie spadły poniżej 1000. tego feralnego dnia jak zaczęło się to coraz bardziej nasilać zrobiłem 170km na połowie baku :shock: 25l = 160km? coś nie tak. 2 razy więcej niż powinien spalić. wina sondy?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 6 gości