Pompka paliwa/Ssanie ?

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Harry Harry
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 12:52
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Pompka paliwa/Ssanie ?

Post autor: Harry Harry » czw gru 09, 2010 18:37

Witam Koledzy.

Mam problem moja Golfina jezdzi tylko na gazie. Poniewaz wymieniali mi kiedys maestry silnik i pozniej mi mowia ze ssanie mi nie chodzi i zebym palil i jezdzil na gazie. No to co mnie to gaz tani to tak jezdze cztery lata. A ze benzyny bylo malo a jak uslyszalem pompka chlodzona jest paliwem to pompka mi sie spalila. Ale chcialbym sobie to zrobic. Interesowaloby mnie jaka pompke musze kupic tzn ile jest typow czy rodzajow. Bo slyszalem ze albo jest w baku i pcha do silnika albo przy silniku i ciagnie z baku.
A ssanie na gazie tez by chodzilo ?
Golf II 1,6 benzyna. Ale silnik nie wiem z ktorego roku. Mlody bylem jak wymieniali.

Pomozecie ?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Pompka paliwa/Ssanie ?

Post autor: oldstaszek » czw gru 09, 2010 21:37

No dobra - gaźnik czy wtrysk paliwa?
Bez tego to nikt nie zgadnie o co pytasz.
Jak gaźnik to masz pompkę mechaniczną przymocowaną do silnika - na bloku.
Jak wtrysk to albo w zbiorniku albo na zbiorniku i elektryczna. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Pompka paliwa/Ssanie ?

Post autor: jhosef » pt gru 10, 2010 00:40

1,6 mk2 to tylko gaźnik. Tylko pytanie co miałeś wcześniej.
Jeśli miałeś elektryczną i poległą to możesz jak najbardziej przejść na mechaniczną na bloku. Jaki silnik miałeś wcześniej?

Koszt pompki mechanicznej to około 50 zł za zamiennik.



Harry Harry
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 12:52
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Pompka paliwa/Ssanie ?

Post autor: Harry Harry » sob gru 11, 2010 15:56

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


To moj silnik.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pompka paliwa/Ssanie ?

Post autor: Paweł Marek » sob gru 11, 2010 19:05

mogłeś choć pokrywę gaźnika zdjąć, ale po gumowym korku w tej pokrywie można poznać że to silnik na gaźniku Pierburg 2E2, czyli RF rzadziej EZ. Problem nie będzie taki prosty do rozwiązania, nie bardzo wierze żeby wymiana pompki (jest z przodu na bloku silnika) pomogła, bo ten gaźnik suszony przez tyle lat niema prawa działać dobrze.
Mam dwie sugestie.
1. Rurę dolotu doprowadź w błotnik jak w oryginale odzyskasz kilka koni mocy
2. Jeśli nie umiałeś samodzielnie nawet pompki benzyny zlokalizować to nie bierz się sam za gaźnik , na razie albo do speca albo lektura forum wszystko co znajdziesz o Pierburgu 2e2 jest tego dużo.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Harry Harry
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 12:52
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Pompka paliwa/Ssanie ?

Post autor: Harry Harry » ndz gru 12, 2010 11:50

No mechanikiem jakim super nie jestem. To nie wystarczy założyć pompke? Tylko jeszcze coś przy gazniku trzeba grzebać? Czyli mam kupić "pompke mechaniczna paliwa."



Pieter WA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw lis 05, 2009 19:26
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Pompka paliwa/Ssanie ?

Post autor: Pieter WA » ndz gru 12, 2010 13:55

Paweł Marek pisze:mogłeś choć pokrywę gaźnika zdjąć, ale po gumowym korku w tej pokrywie można poznać że to silnik na gaźniku Pierburg 2E2, czyli RF rzadziej EZ. Problem nie będzie taki prosty do rozwiązania, nie bardzo wierze żeby wymiana pompki (jest z przodu na bloku silnika) pomogła, bo ten gaźnik suszony przez tyle lat niema prawa działać dobrze.
Mam dwie sugestie.
1. Rurę dolotu doprowadź w błotnik jak w oryginale odzyskasz kilka koni mocy
2. Jeśli nie umiałeś samodzielnie nawet pompki benzyny zlokalizować to nie bierz się sam za gaźnik , na razie albo do speca albo lektura forum wszystko co znajdziesz o Pierburgu 2e2 jest tego dużo.
A to czemu kilka koni ma dodać jak rurę od dolotu sie doprowadi w błotnik? bo też mam tak jak kolega.



Harry Harry
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 12:52
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Pompka paliwa/Ssanie ?

Post autor: Harry Harry » ndz gru 12, 2010 14:32

Ja wogole nie wiem o co z ta rura chodzi. Chcialbym po prostu zeby mi na paliwku czasem pochodzil. No i ssanie zeby chodzilo. Bo na samym gazie ssanie nie hula i jak rano zapale to musze siedziec w aucie i czekac niczym sie zagrzeje.



Harry Harry
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 12:52
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Pompka paliwa/Ssanie ?

Post autor: Harry Harry » ndz gru 12, 2010 14:46

http://allegro.pl/vw-golf-2-pompa-paliw ... 16968.html" onclick="window.open(this.href);return false;

nie wiem czy mozna linki umieszczac. Ale taka bedzie dobra ?



Harry Harry
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 12:52
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Pompka paliwa/Ssanie ?

Post autor: Harry Harry » ndz gru 12, 2010 23:45

Panowie?



ralfix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob gru 01, 2007 01:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Pompka paliwa/Ssanie ?

Post autor: ralfix » czw gru 30, 2010 14:51

Paweł Marek pisze:mogłeś choć pokrywę gaźnika zdjąć, ale po gumowym korku w tej pokrywie można poznać że to silnik na gaźniku Pierburg 2E2, czyli RF rzadziej EZ. Problem nie będzie taki prosty do rozwiązania, nie bardzo wierze żeby wymiana pompki (jest z przodu na bloku silnika) pomogła, bo ten gaźnik suszony przez tyle lat niema prawa działać dobrze.
Według mnie jest to silnik 1.6 PN na gaźniku 2EE, ale nie będę sie spierał. Jeżeli jest tak jak myślę to po tylu latach faktycznie może być problem żeby chodził na benzynie. Jeżeli nie miałeś styczności z tym gaźnikiem wcześniej to się za niego nie bierz (to tylko moja dobra rada). Wiele może być przyczyn jego niedziałania....
Bo bym zapomniał.... Za ssanie w 2EE odpowiedzialny jest elektroniczny siłownik podciśnieniowy (gruszka połączona z przepustnicą - jak spojrzysz na przód auta to po prawej stronie za filtrem powietrza).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości