Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Arekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 09:26
Lokalizacja: POLAND

Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

Post autor: Arekk » pt gru 10, 2010 09:52

Jak w temacie mam duzy problem z kolem walu to juz 3 kolo w przeciagu 4 miesiecy ostatnie kolo bylo tak przytwierdzone na klej i nowa srube ze juz myslelem ze nie bedzie opcji zeby sie gibalo a jednak znowu sie wozi i autko szwankuje z odpalaniem .Powiedzcie mi co jest przyczyna tak czestego psucia sie tego kola bo ja juz nie mam pojecia :otepienie:



Awatar użytkownika
mara_010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 763
Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
Kontakt:

Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

Post autor: mara_010 » pt gru 10, 2010 10:37

może już na wale jest wywalone?? albo coś nie tak mocujesz klejem


Ruda jest moja :) Zapraszam do tematu :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=481691

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

Post autor: munior » pt gru 10, 2010 12:33

Arekk pisze:Jak w temacie mam duzy problem z kolem walu to juz 3 kolo w przeciagu 4 miesiecy ostatnie kolo bylo tak przytwierdzone na klej i nowa srube ze juz myslelem ze nie bedzie opcji zeby sie gibalo a jednak znowu sie wozi i autko szwankuje z odpalaniem .Powiedzcie mi co jest przyczyna tak czestego psucia sie tego kola bo ja juz nie mam pojecia
Odpowiedż brzmi : przyczyną jest nierówne czoło wału i wytłuczone miejsce na klin ,ratuje cię frezowanie czoła wału ,o ile miejsce na klin jet ok.Lub wymiana wału


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

Post autor: PinkFloyd » pt gru 10, 2010 12:37

Arekk pisze:Jak w temacie mam duzy problem z kolem walu to juz 3 kolo w przeciagu 4 miesiecy ostatnie kolo bylo tak przytwierdzone na klej i nowa srube ze juz myslelem ze nie bedzie opcji zeby sie gibalo a jednak znowu sie wozi i autko szwankuje z odpalaniem .Powiedzcie mi co jest przyczyna tak czestego psucia sie tego kola bo ja juz nie mam pojecia :otepienie:
Musisz znaleśc kogoś kto ma taki przyrząd http://allegro.pl/frez-vw-ford-do-czola ... 80194.html" onclick="window.open(this.href);return false; wtedy nowa śruba i kółko i dowalenie długa lagą po zblokowaniu wału od strony skrzyni na maksa , śruba na klej i bedzie spokój



Awatar użytkownika
Arekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 09:26
Lokalizacja: POLAND

Re: Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

Post autor: Arekk » pt gru 10, 2010 12:50

PinkFloyd pisze:
Arekk pisze:Jak w temacie mam duzy problem z kolem walu to juz 3 kolo w przeciagu 4 miesiecy ostatnie kolo bylo tak przytwierdzone na klej i nowa srube ze juz myslelem ze nie bedzie opcji zeby sie gibalo a jednak znowu sie wozi i autko szwankuje z odpalaniem .Powiedzcie mi co jest przyczyna tak czestego psucia sie tego kola bo ja juz nie mam pojecia :otepienie:
Musisz znaleśc kogoś kto ma taki przyrząd http://allegro.pl/frez-vw-ford-do-czola ... 80194.html" onclick="window.open(this.href);return false; wtedy nowa śruba i kółko i dowalenie długa lagą po zblokowaniu wału od strony skrzyni na maksa , śruba na klej i bedzie spokój
A orjentujesz sie ile taka naprawa kosztuje? i czy ten sposob pomoze na dlugi czas zebym mogl smialo uzytkowac auto przez conajmiej kolejne 3 lata ??



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

Post autor: PinkFloyd » pt gru 10, 2010 14:23

u mnie w mieście palnowanie wału na silniku z założeniem wszystkiego kosztuje 250zł. Po tym zabiegu jak dobrze zrobione i wszystko odpwiednio dokręcone nie ma juz z tym problemu



Awatar użytkownika
Arekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 09:26
Lokalizacja: POLAND

Re: Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

Post autor: Arekk » ndz gru 12, 2010 12:58

PinkFloyd pisze:u mnie w mieście palnowanie wału na silniku z założeniem wszystkiego kosztuje 250zł. Po tym zabiegu jak dobrze zrobione i wszystko odpwiednio dokręcone nie ma juz z tym problemu

no to faktycznie u was jest taniej u mnie za same ustawienie rozrzadu i kata wrysku policzyl ostatnio 150



Awatar użytkownika
Arekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 09:26
Lokalizacja: POLAND

Re: Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

Post autor: Arekk » ndz gru 12, 2010 13:01

Jak myslicie bedzie dalo sie to zrobic bez wymiany walu ? bo na samym wstepie jak opwiedzialem mechanikowi ze to trzecie kolo sypnal tekstem wal do wymiany prawdopodobnie :shock:



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

Post autor: J.B.S. » wt gru 14, 2010 00:07

Zależy w jakim stanie jest ten wał.Zazwyczaj da się to przefrezować bez problemowo. :helm:
Jak dobrze poskrecane to potem nie ma problemów.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44967" onclick="window.open(this.href);return false;
A tu masz cały temat jest trochę czytania ale warto sie dokształcić w tej materii



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

Post autor: twromek » wt gru 14, 2010 00:33

Robiłem kiedyś wał w TDI właśnie takim przyrządem, który pokazał PinkFloyd. Bardzo nudne zajęcie, efekty przychodzą powoli, ręka boli, ale powoli do celu. Jest to na pewno lepsze rozwiązanie niż wyciąganie wału i frezowanie czy wymiana na inny.



Awatar użytkownika
Arekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 09:26
Lokalizacja: POLAND

Re: Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

Post autor: Arekk » czw sty 13, 2011 17:28

Golf po ostatnim remoncie kola przejechal juz jakies 1500km nie wiem czy przejedzie kolejne 1500 ale mam ogromna nadzieje gdyz po ostatnich naprawach robilem po 600-700km i bylo znowu to samo , obeszlo sie bez szlifowania walu na specjalnym urzadzeniu .Mechanik zrobil to tak poprawil czolo walu naspawal miejsce na klin po czym ponownie w duza precyzja dopasowywal otwor w wale do klina z kola zambatego wymienil jakis tam simering czy cos takiego nowe kolo i sruba z SWAG , dziala oby dlugo:D



arwam

Wielki problem z kolem zembatym walu (3kolo )

Post autor: arwam » pt sty 14, 2011 19:22

ja bym proponował wał zmienić wtedy będzie definitywnie spokój.
inaczej musisz się liczyć że jak do tej pory będzie to samo o ile już gwint w wale nie jest przeciągnięty.
inaczej pewnego pięknego dnia koło na wale zwyczajnie odpadnie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 11 gości