wymiana oringu przy chłodnicze oleju;/
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana oringu przy chłodnicze oleju;/
witam czy ktos moglby mnie poinstruowac jak wymienic oringi z chłodniczki oleju?bodajze jest na gorze i na dole?ale jak go wymontowac zeby dostac sie do tych uszczelek? caly blok i miske olejową oraz simmerring mam ufajdany olejem;/ czy mozliwe ze wycieka mi olej tam podczas jazdy tylko??? z gory dziekuje i pozdrawiam
wymiana oringu przy chłodnicze oleju;/
Najlepiej z kanału , odkręcasz filtr i następnie chlodnice , nakrętka chyba 32 i wymieniasz . Operacje dobrze jest zrobić na zimnym oleju , wtedy tylko dolewasz olej który był w filtrze
wymiana oringu przy chłodnicze oleju;/
Z tego co tu widzę w katalogu uszczelki są dwie Ale aby zdjąć chłodniczke musisz zdemontować filtr oleju! Na chlodniczce są przewody cieczy więc musisz spuścić płyn .Chociaż niektórzy robią to bez spuszczania podnosząc jak jest mozliwość z przewodami! Uszczelki 028117070 B i druga czyli dolna nr .2 .. 038117070 Chociaż jest jeszcze inny rozmiar twojej uszczelki [mniejszy rozmiar] nie wiem od czego to zależy najlepiej kupuj w ASO http://img841.imageshack.us/img841/6329/uuikio.png" onclick="window.open(this.href);return false;rybaka669 pisze:witam czy ktos moglby mnie poinstruowac jak wymienic oringi z chłodniczki oleju?bodajze jest na gorze i na dole?ale jak go wymontowac zeby dostac sie do tych uszczelek?
Ostatnio zmieniony sob gru 11, 2010 14:23 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 2 razy.
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
wymiana oringu przy chłodnicze oleju;/
Jesli nr. nadwozia mniejszy jak 100 001 to 028 117 070B , a jeżeli nr. wiekszy od 100 000 to 028 117 070
wymiana oringu przy chłodnicze oleju;/
No i przy okazji kol ..wojtas46, czegoś się dowiedziałem Kol. rybaka669, juz będzie wiedział jaki ma numer większy czy mniejszywojtas46 pisze:Jesli nr. nadwozia mniejszy jak 100 001 to 028 117 070B
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
wymiana oringu przy chłodnicze oleju;/
Wcale nie trzeba spuszczać płynu chłodzacego z układu, a tym bardziej demontować filtr oleju. Fakt, żebys to zrobił na zimnym silniku. Najpierw popuść śrube,żeby się wylało to co w filtrze i chłodniczce (olej). Potem spokojnie możesz wymienić. O ile dolna uszczelka jest taka sama praktycznie w każdym TDi w mk IV o tyle górna może być inna. Jest to albo oring, albo oring na takim plastiku, który wchodzi do otworów chłodniczki i tym samym centrycznie ustala jej położenie. Pierwszy oring najczęściej jest do silników PD, gdyż w nich w chłodniczce są takie 2 ząbki za które się zahacza oszczelkę (centruje to jej położenie) w VP spodziewałbym się tej drugiej wersji. Różni się to też ceną. Oring pierwszy kosztuje około 10 zł, natomiast 2ga wersja jakieś 50 - 60 zł. Wiem to gdyż wymieniałem to uszczelnienie w AHFie mojego Taty. Ważne jest też to by nie dokręcać na pałe kapy. Na jej główce jest oznaczenie momentu dokręcania, i warto dotrzymać podane wartości (klucz dynamo mile widziany, ja to własnie zrobiłem wg wartości) . U mnie po wymianie suchutko.
wymiana oringu przy chłodnicze oleju;/
niestety nie mam ani klucza by odkrecic filtr jaki i klucza dynamom dlatego tez spróbuje wg sposobu Toledziaka czyli odkrecic od dołu i powymieniac to co 3eba. A jak juz wymienie oringu to nie powinienem wypelnic filtr oleju oliwa??? napelni mi sie zamoczynnie po wyłaczeniu silnika?? czy po rozbraniu chłodniczki powinienem zwrócic szczegolną uwage na cos???
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
wymiana oringu przy chłodnicze oleju;/
Tylko weź poprawkę na to, że jak zdejmiesz chłodniczkę to może być któraś z dwuch opisanych przeze mnie uszczelek. Inaczej mówiąc auto może stanąć na kanale jak niebędzie odpowiedniej. Generalnie wymianie podlegają obie (góra i dół). Z dynamem jest wygodniej bo nastawiasz moment i nie masz obawy że przekręcisz gwint, a taka opcja istnieje. Uzbrój się w miske i szmatki Filtr oleju zostanie napełniony po uruchomieniu motoru, natomiast różnicę w pozionie przed i po wymianie, będziesz musiał uzupełnić potem. Aha i jak będziesz skręcał chłodniczkę będziesz ją musiał deńko przytrzymać ręką, gdyż będzie sie ona chciała obrócić zgodnie z kierunkiem dokręcania.
wymiana oringu przy chłodnicze oleju;/
jak juz sie wezme za chlodniczke to wymienie 2 o ringi i bedzie po sprawie;] (przynajmniej mam taka nadzieje) to jeszcze takie ostateczne pytanie czyli spokojnie jak odkrece podstawe (dół chłodniczki) to umozliwi mi to wymiane gornej i dolnej uszczelki? są jakies inne domowe sposoby na zakrecenie tego z odpowiednia siła tak abym nie ukrecił??
wymiana oringu przy chłodnicze oleju;/
rybaka669, no jak jesteś kowalem to bym sie obawiał o ten gwint Rób tak jak ci wygodniej bo nie znaczy że będzie czysto i łatwo Jak popuścisz to będziesz miał co najmniej pól litra oleju pochlapanego po rekach przewodach i jeszcze nie wiadomo gdzie Napisz jak wyszła ta wymianarybaka669 pisze:jakies inne domowe sposoby na zakrecenie tego z odpowiednia siła tak abym nie ukrecił??
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości