Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xxKOLOMBOxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
Lokalizacja: [ŚLĄSK]

Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?

Post autor: xxKOLOMBOxx » czw gru 09, 2010 14:55

Zbliża się wymiana rozrządu i rozglądam się po sklepach, allegro i katalogach
Ale nie daje mi spokoju jedna rzecz.... bo w przypadku silnika o oznaczeniu AHF występują 2 rodzaje pasków rozrządu.
pierwszy zwykły a drugi wzmacniany
i wg katalogów do mojego golfa powinien iść ten pierwszy zwykły...
ale w sklepach mówią żeby zastosować wzmacniany bo jest on zamienny z tym 1 i bez problemu pasuje
że podobno do silników gdzie ma iść pierwszy można zastosować też wzmacniany
jedynie do tych silników co ma iść wzmacniany nie może iść ten pierwszy...
już sam nie wiem czy to prawda...
ja z wiadomych powodów wolałbym ten wzmacniany ale czy bez problemów podejdzie?

jest ktoś kto się na tym zna albo niedawno wymieniał rozrząd i przerabiał już taką historie?


Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?

Post autor: italiano_83 » czw gru 09, 2010 15:12

Tak, to prawda, że do pewnego rodzaju silnika był stosowany zwykły pasek a potem wzmacniany.
Jeżeli masz metalowy napinacz paska rozrządu to możesz założyć wzmacniany pasek rozrządu, jeśli występuje plastikowy to musisz założyć zwykły pasek i ot cala różnica.
Czyli ma być tak:
xxKOLOMBOxx pisze:że podobno do silników gdzie ma iść pierwszy można zastosować też wzmacniany
jedynie do tych silników co ma iść wzmacniany nie może iść ten pierwszy...
plus ten wyjątek który ująłem wyżej.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
xxKOLOMBOxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
Lokalizacja: [ŚLĄSK]

Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?

Post autor: xxKOLOMBOxx » pt gru 10, 2010 13:26

italiano_83 pisze:Tak, to prawda, że do pewnego rodzaju silnika był stosowany zwykły pasek a potem wzmacniany.
Jeżeli masz metalowy napinacz paska rozrządu to możesz założyć wzmacniany pasek rozrządu, jeśli występuje plastikowy to musisz założyć zwykły pasek i ot cala różnica.
jak zadzwoniłem znowu do jednego mechanika to mówi że to bzdura bo wzmacniany ma całkiem inny kształt zębów...
i szybciej bym wykończył wzmacniany niż normalny...
ile ludzi na tym świecie tyle teorii :helm:


Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?

Post autor: italiano_83 » pt gru 10, 2010 14:10

xxKOLOMBOxx pisze:jak zadzwoniłem znowu do jednego mechanika to mówi że to bzdura bo wzmacniany ma całkiem inny kształt zębów...
Tak specjalnie dla wzmacnianego montowali pompę wody i koło walka rozrządu oraz koło pompy wtryskowej o innym kształcie zębów :panna:
To że są paski o rożnym kształcie zębów to fakt, ale ma się do tego przypadku jak kamień węgielny do węgla kamiennego.

Źródło: Gates sprzedaje paski to chyba wie najlepiej w czym i z jakiego powodu występuje różnica w ich budowie a jak widać ma tu znaczenie pompa o większej wydajności użyta w nowszych silnikach i dlatego inny pasek i inny napinacz.

Wydrukuj mechanikowi i daj do poczytania

https://www.gates-online.com/GatesEU/pl ... 59XS_2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Zresztą Twoje auto i Twój wybór jeśli wątpisz to zakładaj normalny pasek skoro taki zaleca katalog, ja CI przedstawiłem, że jest możliwa wymiana na wzmacniany jeśli się skorzysta z metalowego napinacza. Ja mam wzmacniany pasek, a Golf jest z 99r.
Amen.
Ostatnio zmieniony pt gru 10, 2010 14:16 przez italiano_83, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?

Post autor: Piasek » pt gru 10, 2010 14:12

Do nr silnika 595000 przychodził zwykły (do 06.2000 r)
Od nr silnika 595001 przychodzi wzmacniany (od 07.2000 r)

A ze auto masz z `98r no to już wiesz na czym stoisz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

coval
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 17:43
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?

Post autor: coval » pt gru 10, 2010 16:52

jak zadzwoniłem znowu do jednego mechanika to mówi że to bzdura bo wzmacniany ma całkiem inny kształt zębów...
i szybciej bym wykończył wzmacniany niż normalny
Bzdura.
Paski rozrządu czy to wzmacniany czy zwykły (np. contitecha zwykły CT946, wzmacniany CT1044) mają ten sam kształt zębów LAHR jak poniżej:
Obrazek

Kiedyś były jeszcze o kształcie LAHN ale ogólny zarys zęba to to samo co LAHR tylko na wierzchołku zęba był rowek:
Obrazek
Polecam lekturę o zamienności profili zębów w paskach zębatych
http://www.contitech.pl/docs/tech4_pl.pdf
ósma strona.



Awatar użytkownika
xxKOLOMBOxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
Lokalizacja: [ŚLĄSK]

Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?

Post autor: xxKOLOMBOxx » sob gru 11, 2010 18:04

dzięki wszystkim za odpowiedzi :pub: a w szczególności italiano_83 :pub:
nie będę kombinował i wsadzę taki jak proponuje katalog :bajer:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 168 gości