ALH - spalanie a kat wtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ALH - spalanie a kat wtrysku
Witam kolegów.
Mam następujące pytanie: czy złe ustawienie kąta wtrysku (w tej chwili na 66) może spowodować kosmiczne zużycie paliwa na poziomie 10l w jezdzie miejskiej?
Naczytałem się już różnych tematów i w większości jest napisane, że faktycznie spalanie jest większe przy mocno wyprzedzonym kącie ale o ile - tej informacji już nie znalazłem.
Dzięki za odpowiedzi.
Mam następujące pytanie: czy złe ustawienie kąta wtrysku (w tej chwili na 66) może spowodować kosmiczne zużycie paliwa na poziomie 10l w jezdzie miejskiej?
Naczytałem się już różnych tematów i w większości jest napisane, że faktycznie spalanie jest większe przy mocno wyprzedzonym kącie ale o ile - tej informacji już nie znalazłem.
Dzięki za odpowiedzi.
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
W Twoim przypadku takie ustawienie kąta nie powinno wpłynać na wyższe zużycie paliwa (wg mnie jest prawidłowy, lekko przyspieszony). Wpływ na spalanie może mieć zła regulacja kąta przez zawór N108.Mam następujące pytanie: czy złe ustawienie kąta wtrysku (w tej chwili na 66) może spowodować kosmiczne zużycie paliwa na poziomie 10l w jezdzie miejskiej?
...a ja palę gume na wstecznym ;]
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Prawidłowo. Dla świętego spokoju test dynamiczny grupy 004.Wydaje mi sie, ze regulacja odbywa sie prawidlowo.
Normalnie kat ma 52-54, tylko w BS ma 66.
10l na ALH jest cięzkie do osiągnięcia w mieście, zaważywszy nawet na warunki panujące na zewnątrz (chyba,że silnik nie ma łatwego życia-czyt. kierowcy ).
Jeżeli masz możliwość to wrzuć kompletne logi statyczne oraz dynamiczne.
...a ja palę gume na wstecznym ;]
Mam w tej chwili logi grup 3, 8, 11.
http://rtnet.pl/vaglog/piotreq_6765.html
http://rtnet.pl/vaglog/piotreq_6766.html
http://rtnet.pl/vaglog/piotreq_6767.html
A kierowca nie jest rzeźnikiem
http://rtnet.pl/vaglog/piotreq_6765.html
http://rtnet.pl/vaglog/piotreq_6766.html
http://rtnet.pl/vaglog/piotreq_6767.html
A kierowca nie jest rzeźnikiem
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 14:52 przez piotreq, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Po logach widać,że kierownice troszkę się przycinają oraz przepływka zaniża wartości w stosunku do ciśnienia doładowania (natomiast nie tnie dawek - dokładnie moża by powiedzieć po logach grup 003+011)
Logi do zrobienia:
statyczne: 001,003,004,007(silnik zimny-najlepiej po nocy oraz ciepły), 010,013
BS: 003,011
dynamiczne: 003+011(razem), 004
statyczne można logować razem (przez ok. 30s), natomiast dynamiczne osobno (oprócz 003 i 011(
Logi do zrobienia:
statyczne: 001,003,004,007(silnik zimny-najlepiej po nocy oraz ciepły), 010,013
BS: 003,011
dynamiczne: 003+011(razem), 004
statyczne można logować razem (przez ok. 30s), natomiast dynamiczne osobno (oprócz 003 i 011(
...a ja palę gume na wstecznym ;]
Na razie statyczne, dynamiczne postaram sie jutro:
1,3,4 - zimny
1,3,4 - cieply
10,13,1 - zimny
10,13,7 - cieply
3BS - zimny
3BS - cieply
11BS - zimny
11BS - cieply
13 - cieply
To tyle co dzisiaj zrobilem
Poprosze o ocene.
1,3,4 - zimny
1,3,4 - cieply
10,13,1 - zimny
10,13,7 - cieply
3BS - zimny
3BS - cieply
11BS - zimny
11BS - cieply
13 - cieply
To tyle co dzisiaj zrobilem
Poprosze o ocene.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wychodzi na to ze nie bardzo sprawny (jechalem ok. 15km po miescie wiec zdazylby sie rozgrzac).
Tylko czy to moze byc wina spalania 10l/100km ?
A kolejne co mi przyszlo do glowy - czy mozna ocenic stan wtryskow na podstawie korekcji ?
Tylko czy to moze byc wina spalania 10l/100km ?
A kolejne co mi przyszlo do glowy - czy mozna ocenic stan wtryskow na podstawie korekcji ?
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 23:08 przez piotreq, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Niesprawny termostat na pewno nie pomaga, silnik dłużej osiąga temp. roboczą przy zwiększonym zużyciu paliwa.Wychodzi na to ze nie bardzo sprawny (jechalem ok. 15km po miescie wiec zdazylby sie rozgrzac).
Tylko czy to moze byc wina spalania 10l/100km ?
Można w ograniczonym zakresie, nie mniej jednak u Ciebie wtryski wyglądają na sprawne.A kolejne co mi przyszlo do glowy - czy mozna ocenic stan wtryskow na podstawie korekcji ?
...a ja palę gume na wstecznym ;]
ALH - spalanie a kat wtrysku
Podłączę się do tematu, mój ALH pali teraz około 8,7l/100km po mieście, czy to aby nie za dużo? mam kąt wtrysku źle ustawiony (w tym temacie o tym pisałem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=367541" onclick="window.open(this.href);return false; ) i póki co nie mam kasy żeby go ustawić bo każdy sobie życzy ponad 100zł... no i moje pytanie jest takie czy to właśnie przez to auto może tak dużo palić?
ALH - spalanie a kat wtrysku
Nie sądzę aby przez niewielką różnicę w stosunku do prawidłowej spalanie wynosiło aż 10L na 100...
Moim zdaniem to wina kilku czynników ale nie związanych z parametrami silnika
- trzymające zaciski/klocki
- pozapiekane/zardzewiałe/zamarznięte linki ręcznego
- "oporna" rzeźba bieżnika opon
- zbyt niskie ciśnienie w nich
- zbyt szerokie kapcie
- pałowanie na zimnym
- bardzo kiepska jakość paliwa
Moje Caddy`laki garażują pod chmurką okrągły rok. Każdy codziennie rano odpalany i 3km do firmy jedzie. Mój klepie tam sobie jeszcze ok 10-15min na wolnych i przejeżdża kolejne 3km po czym jest gaszony i stoi min. 8h. I tak przez 6 dni w tygodniu a spalanie za ostatnie 2 tyg mrozów i śniegów na zimowych kapciach wyszło mi 6,2L mierzone pod dystrybutorem. Ten drugi 6,4 spala... Ubiegłej zimy "udało mi się" osiągnąć magiczne 7,4L ale pół dnia głupiałem autem po pół metrowych zaspach z sankami a przez półtorej tygodnia codziennie przebijałem się przez takie do roboty.
Ale 10L ??? Dla mnie to niewyobrażalne w tym silniku...
Moim zdaniem to wina kilku czynników ale nie związanych z parametrami silnika
- trzymające zaciski/klocki
- pozapiekane/zardzewiałe/zamarznięte linki ręcznego
- "oporna" rzeźba bieżnika opon
- zbyt niskie ciśnienie w nich
- zbyt szerokie kapcie
- pałowanie na zimnym
- bardzo kiepska jakość paliwa
Moje Caddy`laki garażują pod chmurką okrągły rok. Każdy codziennie rano odpalany i 3km do firmy jedzie. Mój klepie tam sobie jeszcze ok 10-15min na wolnych i przejeżdża kolejne 3km po czym jest gaszony i stoi min. 8h. I tak przez 6 dni w tygodniu a spalanie za ostatnie 2 tyg mrozów i śniegów na zimowych kapciach wyszło mi 6,2L mierzone pod dystrybutorem. Ten drugi 6,4 spala... Ubiegłej zimy "udało mi się" osiągnąć magiczne 7,4L ale pół dnia głupiałem autem po pół metrowych zaspach z sankami a przez półtorej tygodnia codziennie przebijałem się przez takie do roboty.
Ale 10L ??? Dla mnie to niewyobrażalne w tym silniku...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: ALH - spalanie a kat wtrysku
pomóż ktoś jak to zdiagnozować, zrobić te logi które kolega wyżej robił?macem pisze:moze cos z pompa wtryskowa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości