[MK3 AAZ] Czy zmienic olej z mineralnego na półsyntetyczny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

litwik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lis 25, 2009 19:12
Lokalizacja:

[MK3 AAZ] Czy zmienic olej z mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: litwik » czw gru 09, 2010 23:57

Co ma 10w do 15w? tutaj chodzi tylko o temperatury.

Z mineralnego na półsyntetyk nie zmieniaj bo wypłucze Ci nagar z silnika, auto będzie głośniej pracowało, będą wieksze luzy nominalne na elementach - mniejsze ciśnienie smarowania.

No chyba że chcesz go przepłukać to po 1000km wróć na mineralny.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

[MK3 AAZ] Czy zmienic olej z mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: ciachotdi » pt gru 10, 2010 11:31

litwik pisze:Co ma 10w do 15w?
:rotfl: zastanow sie co piszesz :rotfl:



litwik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lis 25, 2009 19:12
Lokalizacja:

Re: [MK3 AAZ] Czy zmienic olej z mineralnego na półsyntetycz

Post autor: litwik » pt gru 10, 2010 15:23

ciacho840 pisze:
litwik pisze:Co ma 10w do 15w?
:rotfl: zastanow sie co piszesz :rotfl:
Nie czytałem całego tematu tych wypocin, coś mi wpadło w oko że ktoś widział różnice miedzy 10 a 15w. Więc spoko



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

[MK3 AAZ] Czy zmienic olej z mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: grandi » pt gru 10, 2010 16:41

Przy 225 tys zmieniłem z Mobila 15w40 na gulf 10w40 i sobie chwale teraz jest już 335 tys


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

[MK3 AAZ] Czy zmienic olej z mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: SMUTNYINDYK » ndz gru 12, 2010 01:40

!40 000km to właściwie bez przebiegu. Ja lałbym jak najlepszy olej. Podam ciekawy przykład. W pracy mamy furgonetkę KIA PREGIO diesel 12 letnią. Gdzieś rok temu zamieniliśmy w niej olej mineralny na Mobil 1 5W-50[syntetyk] taki jak lejemy do wszystkich CITROENÓW służbowych w pracy, aby nie pieprzyć się z kupowaniem innych olejów do różnych samochodów. Furgonetka ta zasuwa aż miło nic nie cieknie, prawie go nie pali- od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać, tak więc te rozszczelnienia itp. to bzdury.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

[MK3 AAZ] Czy zmienic olej z mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: kkolekk » ndz gru 12, 2010 20:30

ja z minerala zmieniłem na mobil 10 w 40 i jestem zadowolony gdzieś na forum już to było opisane właśnie o olejach i według tych rad poszedłem bo mobil ponoć nie wypłukuje silnika jestem już po trzeciej zmianie i nic się nie dzieje



kingfisher84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 00:56
Lokalizacja: Poznań/Borowo-Młyn

[MK3 AAZ] Czy zmienic olej z mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: kingfisher84 » pn gru 13, 2010 00:51

Jak wspominałem mam tydzień auto. No teraz już 2 tygodnie :grin: Za mało znam ten samochód, a nie chcę przekombinować.
obecnie 310 000km (od 250 000km 6 zmian mineralnego Mobil Super 1000 x1 Diesel 15w 40 poprzedni własciciel)
Zostanę przy tym oleju. Definitywną decyzję podejmę przy kolejnej zmianie, bo po niej czeka mnie i tak wymiana rozrządu. Ewentualne wycieki, które by się pojawiły można by kompleksowo uszczelnić/wrócić do mineralnego.
Swoją drogą oprócz dodatków myjąco, wypłukujących w półsyntetyku, ciekawe jak w rzeczywistości wygląda różnica w lepkości w niskich temperaturach miedzy 10w, a 15w...
Jakby tak nalać z ciekawości do szklanki jednego i drugiego i wystawić za okno na noc przy obecnej pogodzie i porównać...Czy jest się w ogóle wstanie to ocenić.


Lepiej 5 min później, niż 50 lat za wcześnie...

batmandio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:41
Lokalizacja: WRO

[MK3 AAZ] Czy zmienic olej z mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: batmandio » śr mar 07, 2012 10:41

Witam

Też mam AAZ i mam zalany mineralny 15W40 i od 2 lat go leję ale gdzieś czytałem że jak jest auto z turbiną to lepiej mieć półsyntetyk i że taki olej półsyntetyczny się szybciej nagrzewa przez co również silnik szybciej w zimie osiąga swoją temperaturę pracy

Czy to prawda? Czy mogę zmienić olej na 10W40 ?

Przebieg wg licznika to 260 000 km

Nie wiem jaki był olej wcześniej lany tzn przed moim zakupem 2 lata mam Go ale silnik jest w dobrej kondycji chodzi równo i na obroty wchodzi bardzo ładnie, również przyśpieszenie ma bardzo dobre, zmieniałem co prawda pin, po zakupie mi ciekła pompa ale ją uszczelniłem, teraz jest trochę mokro w okolicach pokrywy ale to widzę w tdi też występuje bo mój ojciec ma i też ma tam mokro on leje 10W40



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

[MK3 AAZ] Czy zmienic olej z mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: ciachotdi » śr mar 07, 2012 12:06

ja nie polecam przejścia z minerała na półsyntetyk, chyba ze powymieniasz wszystkie uszczelki



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 178 gości