pytanie o olej ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt maja 16, 2006 22:38

wara99 pisze:wiec róznie jest z tymi olejami
oczywiście masz rację, pewności nie ma żadnej, jest tylko większe lub mniejsze prawdopodobieństwo, że kupisz olej, a nie "olej"



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt maja 16, 2006 23:26

Pinhead pisze:Przy sprawnej pompie oleju i panewkach są tak samo dobre jak każde inne
no nie do konca bo jak przepuszcza to nawet sprawne panewki i pompa nie pomoga :)
Pinhead pisze:Nie ma takiego oleju jak Mobil 1 mineralny.
jak to nie? Jest cala gama mineralnych olejow produkowanych przez mobil...
bodzio_j pisze:oczywiście masz rację, pewności nie ma żadnej, jest tylko większe lub mniejsze prawdopodobieństwo, że kupisz olej, a nie "olej"
no dokladnie... beczke mozna otworzyc, przelac, pomieszac... z banka jest trudniej acz nie niemozliwe....



Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Post autor: CzapCzap » śr maja 17, 2006 09:50

KamilW pisze:jak to nie? Jest cala gama mineralnych olejow produkowanych przez mobil...
ale akurat Mobil 1 to syntetyk :bigok:
np.
Mobil Super S to polsyntetyk
Mobil Super M to mineral


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr maja 17, 2006 12:07

KamilW,
Mobil 1 to tylko i wyłącznie syntetyk. Jak nie syntetyk to nie jest to Mobil 1.
Co do filtrona to jak wszystko jest w 100% sprawne to filtron nie stanowi żadnego problemu. To że ma mniejsze opory przepływu oleju może powodować mniejsze ciśnienie w układzie ale różnica jest na tyle mała że przy sprawnej pompie/panewkach tego ciśnienia jest jeszcze dużo w zapasie. Problem jest gdy kończą się panewki/pompa i ciśnienie jest bliskie granicy przy której zapala się kontrolka z bzyczkiem. Wtedy wymiana filtra zwiększy ciut ciśnienie i oddali na pewien czas wizje remontu :)


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr maja 17, 2006 18:20

Pinhead pisze:Co do filtrona to jak wszystko jest w 100% sprawne to filtron nie stanowi żadnego problemu. To że ma mniejsze opory przepływu oleju może powodować mniejsze ciśnienie w układzie ale różnica jest na tyle mała że przy sprawnej pompie/panewkach tego ciśnienia jest jeszcze dużo w zapasie. Problem jest gdy kończą się panewki/pompa i ciśnienie jest bliskie granicy przy której zapala się kontrolka z bzyczkiem. Wtedy wymiana filtra zwiększy ciut ciśnienie i oddali na pewien czas wizje remontu
to nie jest dokladnie tak bo sam ostatnio osobiscie sie spotkalem ze fitron rozpadl sie w srodku i przepuszczal cale cisnienie...
Pinhead pisze:Mobil 1 to tylko i wyłącznie syntetyk. Jak nie syntetyk to nie jest to Mobil 1.
kwestia 1... :) ale wiadomo o co chodzi :)



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw maja 18, 2006 00:44

Może po prostu trafiłeś na wadliwy egzemplaż. Znaczna większość starszych VW jeźdzących po naszych drogach jeździ własnie na filtronach a mimo to jeźdzą i mają się dobrze :) Sam mam już trzeciego filtrona od zakupu gofra i zero problemów. Tylko że ja mam nową pompe oleju i nowe panewki :bajer:


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości