Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- xxKOLOMBOxx
- Użytkownik
- Posty: 294
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
- Lokalizacja: [ŚLĄSK]
Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?
Zbliża się wymiana rozrządu i rozglądam się po sklepach, allegro i katalogach
Ale nie daje mi spokoju jedna rzecz.... bo w przypadku silnika o oznaczeniu AHF występują 2 rodzaje pasków rozrządu.
pierwszy zwykły a drugi wzmacniany
i wg katalogów do mojego golfa powinien iść ten pierwszy zwykły...
ale w sklepach mówią żeby zastosować wzmacniany bo jest on zamienny z tym 1 i bez problemu pasuje
że podobno do silników gdzie ma iść pierwszy można zastosować też wzmacniany
jedynie do tych silników co ma iść wzmacniany nie może iść ten pierwszy...
już sam nie wiem czy to prawda...
ja z wiadomych powodów wolałbym ten wzmacniany ale czy bez problemów podejdzie?
jest ktoś kto się na tym zna albo niedawno wymieniał rozrząd i przerabiał już taką historie?
Ale nie daje mi spokoju jedna rzecz.... bo w przypadku silnika o oznaczeniu AHF występują 2 rodzaje pasków rozrządu.
pierwszy zwykły a drugi wzmacniany
i wg katalogów do mojego golfa powinien iść ten pierwszy zwykły...
ale w sklepach mówią żeby zastosować wzmacniany bo jest on zamienny z tym 1 i bez problemu pasuje
że podobno do silników gdzie ma iść pierwszy można zastosować też wzmacniany
jedynie do tych silników co ma iść wzmacniany nie może iść ten pierwszy...
już sam nie wiem czy to prawda...
ja z wiadomych powodów wolałbym ten wzmacniany ale czy bez problemów podejdzie?
jest ktoś kto się na tym zna albo niedawno wymieniał rozrząd i przerabiał już taką historie?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?
Tak, to prawda, że do pewnego rodzaju silnika był stosowany zwykły pasek a potem wzmacniany.
Jeżeli masz metalowy napinacz paska rozrządu to możesz założyć wzmacniany pasek rozrządu, jeśli występuje plastikowy to musisz założyć zwykły pasek i ot cala różnica.
Czyli ma być tak:
Jeżeli masz metalowy napinacz paska rozrządu to możesz założyć wzmacniany pasek rozrządu, jeśli występuje plastikowy to musisz założyć zwykły pasek i ot cala różnica.
Czyli ma być tak:
plus ten wyjątek który ująłem wyżej.xxKOLOMBOxx pisze:że podobno do silników gdzie ma iść pierwszy można zastosować też wzmacniany
jedynie do tych silników co ma iść wzmacniany nie może iść ten pierwszy...
- xxKOLOMBOxx
- Użytkownik
- Posty: 294
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
- Lokalizacja: [ŚLĄSK]
Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?
jak zadzwoniłem znowu do jednego mechanika to mówi że to bzdura bo wzmacniany ma całkiem inny kształt zębów...italiano_83 pisze:Tak, to prawda, że do pewnego rodzaju silnika był stosowany zwykły pasek a potem wzmacniany.
Jeżeli masz metalowy napinacz paska rozrządu to możesz założyć wzmacniany pasek rozrządu, jeśli występuje plastikowy to musisz założyć zwykły pasek i ot cala różnica.
i szybciej bym wykończył wzmacniany niż normalny...
ile ludzi na tym świecie tyle teorii
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?
Tak specjalnie dla wzmacnianego montowali pompę wody i koło walka rozrządu oraz koło pompy wtryskowej o innym kształcie zębówxxKOLOMBOxx pisze:jak zadzwoniłem znowu do jednego mechanika to mówi że to bzdura bo wzmacniany ma całkiem inny kształt zębów...
To że są paski o rożnym kształcie zębów to fakt, ale ma się do tego przypadku jak kamień węgielny do węgla kamiennego.
Źródło: Gates sprzedaje paski to chyba wie najlepiej w czym i z jakiego powodu występuje różnica w ich budowie a jak widać ma tu znaczenie pompa o większej wydajności użyta w nowszych silnikach i dlatego inny pasek i inny napinacz.
Wydrukuj mechanikowi i daj do poczytania
https://www.gates-online.com/GatesEU/pl ... 59XS_2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Zresztą Twoje auto i Twój wybór jeśli wątpisz to zakładaj normalny pasek skoro taki zaleca katalog, ja CI przedstawiłem, że jest możliwa wymiana na wzmacniany jeśli się skorzysta z metalowego napinacza. Ja mam wzmacniany pasek, a Golf jest z 99r.
Amen.
Ostatnio zmieniony pt gru 10, 2010 14:16 przez italiano_83, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?
Do nr silnika 595000 przychodził zwykły (do 06.2000 r)
Od nr silnika 595001 przychodzi wzmacniany (od 07.2000 r)
A ze auto masz z `98r no to już wiesz na czym stoisz.
Od nr silnika 595001 przychodzi wzmacniany (od 07.2000 r)
A ze auto masz z `98r no to już wiesz na czym stoisz.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?
Bzdura.jak zadzwoniłem znowu do jednego mechanika to mówi że to bzdura bo wzmacniany ma całkiem inny kształt zębów...
i szybciej bym wykończył wzmacniany niż normalny
Paski rozrządu czy to wzmacniany czy zwykły (np. contitecha zwykły CT946, wzmacniany CT1044) mają ten sam kształt zębów LAHR jak poniżej:
Kiedyś były jeszcze o kształcie LAHN ale ogólny zarys zęba to to samo co LAHR tylko na wierzchołku zęba był rowek:
Polecam lekturę o zamienności profili zębów w paskach zębatych
http://www.contitech.pl/docs/tech4_pl.pdf
ósma strona.
- xxKOLOMBOxx
- Użytkownik
- Posty: 294
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
- Lokalizacja: [ŚLĄSK]
Rozrząd GOLF IV AHF jaki pasek?
dzięki wszystkim za odpowiedzi a w szczególności italiano_83
nie będę kombinował i wsadzę taki jak proponuje katalog
nie będę kombinował i wsadzę taki jak proponuje katalog
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 155 gości