Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
Witam was!
GOLF IV 1.9 TDI ALH
Mam nie mały problem. W sobotę trochę pojeździłem bez żadnych problemów, zaparkowałem pod blokiem i kolejnego mroźnego dnia przekręcam stacyjkę, nagrzewam świece, trochę to trwało i kręcę, kręcę i nic. Za każdym kolejnym razem jest tak, że coś drga, ale nie może wejść na obroty. Co zrobiłem by wykryć usterkę?
- Akumulator ok
- układ paliwowy odpowietrzony, wymieniłem filtr paliwa, próbowałem pompować paliwo z karnistra bezpośrednio do pompy za pomocą pompki (gruszki)
- paliwo nie zamarzło (chociaż było zimno i na początku to podejrzewałem)
- elektrozawór n109 - przekręcam stacyjkę - grzeją świece, on pstryka - wyłącza się grzanie świec - on też pstryka. Mierzyłem napięcie to tylko przez chwilę jest na nim napięcie 12V, wtedy kiedy grzeją świece, później znika. To raczej nie jest normalne, ale nie znalazłem odpowiedzi na forum co może być tego przyczyną, co sprawdzać, czy przekaźnik może coś nawalać. Podpinałem bezpośrednio 12V z akumulatora do n109 i było słychać cykanie, ale nie odpala tak jak inni pisali. Podpiąłem komputer - efekt "1237 Zawór odcinający paliwo -N109 przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY "
Jako że pogoda nie sprzyja, udało mi się w końcu przetransportować go do garażu to jutro go rozbieram. Czy polecacie oglądać ten przekaźnik 109?
Proszę o pomoc i wyrozumiałość.
Jeśli był taki sam problem na forum a ktoś wie gdzie go znaleźć to proszę o link.
GOLF IV 1.9 TDI ALH
Mam nie mały problem. W sobotę trochę pojeździłem bez żadnych problemów, zaparkowałem pod blokiem i kolejnego mroźnego dnia przekręcam stacyjkę, nagrzewam świece, trochę to trwało i kręcę, kręcę i nic. Za każdym kolejnym razem jest tak, że coś drga, ale nie może wejść na obroty. Co zrobiłem by wykryć usterkę?
- Akumulator ok
- układ paliwowy odpowietrzony, wymieniłem filtr paliwa, próbowałem pompować paliwo z karnistra bezpośrednio do pompy za pomocą pompki (gruszki)
- paliwo nie zamarzło (chociaż było zimno i na początku to podejrzewałem)
- elektrozawór n109 - przekręcam stacyjkę - grzeją świece, on pstryka - wyłącza się grzanie świec - on też pstryka. Mierzyłem napięcie to tylko przez chwilę jest na nim napięcie 12V, wtedy kiedy grzeją świece, później znika. To raczej nie jest normalne, ale nie znalazłem odpowiedzi na forum co może być tego przyczyną, co sprawdzać, czy przekaźnik może coś nawalać. Podpinałem bezpośrednio 12V z akumulatora do n109 i było słychać cykanie, ale nie odpala tak jak inni pisali. Podpiąłem komputer - efekt "1237 Zawór odcinający paliwo -N109 przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY "
Jako że pogoda nie sprzyja, udało mi się w końcu przetransportować go do garażu to jutro go rozbieram. Czy polecacie oglądać ten przekaźnik 109?
Proszę o pomoc i wyrozumiałość.
Jeśli był taki sam problem na forum a ktoś wie gdzie go znaleźć to proszę o link.
Tanie części samochodowe.
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
Taki mam zamiar jutro. A czy uważacie że to normalne, że niknie napięcie na n109 po chwili? Najbardziej mnie to dziwi!
Tanie części samochodowe.
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
Tekilus sprawdź czy jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Jeśli nie ma wtedy to jest problem. Jeśli napięcie będzie szukaj dalej, tak jak kolega wyżej wspomniał wymyj N109 w benzynie ewentualnie poszukaj kogoś aby podmienić ten elektrozawór.
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
Witam!
- Zaworek rozebrałem, przeczyściłem, sprawdzałem czy działa - według mnie działa, podaje 12V to się chowa główka do końca. Także niestety ale chyba to muszę wyeliminować.
- Przekaźniki sprawdzałem, są czyste, suche, nie zaśniedziałe.
- Rozrusznik sprawny, dałem rade trzymając go na jedynce i odpalając, skokami dojechać z kilka metrów do garażu.
Jedyna sprawa która mnie dziwi, to jak przekręcę kluczyk w stacyjce, to się pojawia 12V na tym zaworku, słychać taki szum na pompie, po kilku sekundach jest pstryk, napięcie ginie i szum znika.
Wczoraj odłączyłem kabelek od elektrozaworu i mierzyłem tylko na nim napięcie. Kiedy pojawia się na nim te 12V to też słychać było szum na pompie z pstryknięciem ale nie elektrozaworu. Napięcie znikło na kabelku, szum zniknął i było pstryknięcie.
Czy można spróbować wsadzić ten elektrozawór bez tego trzpienia?
- Zaworek rozebrałem, przeczyściłem, sprawdzałem czy działa - według mnie działa, podaje 12V to się chowa główka do końca. Także niestety ale chyba to muszę wyeliminować.
- Przekaźniki sprawdzałem, są czyste, suche, nie zaśniedziałe.
- Rozrusznik sprawny, dałem rade trzymając go na jedynce i odpalając, skokami dojechać z kilka metrów do garażu.
Jedyna sprawa która mnie dziwi, to jak przekręcę kluczyk w stacyjce, to się pojawia 12V na tym zaworku, słychać taki szum na pompie, po kilku sekundach jest pstryk, napięcie ginie i szum znika.
Wczoraj odłączyłem kabelek od elektrozaworu i mierzyłem tylko na nim napięcie. Kiedy pojawia się na nim te 12V to też słychać było szum na pompie z pstryknięciem ale nie elektrozaworu. Napięcie znikło na kabelku, szum zniknął i było pstryknięcie.
Czy można spróbować wsadzić ten elektrozawór bez tego trzpienia?
Tanie części samochodowe.
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
Owszem, że można. Nawet bez tłoczka w N109 zgasisz silnik przekręcając kluczyk w stacyjce gdyż zdławi go klapa gasząca (o ile działa ona u Ciebie sprawnie). Jeśli bez tłoczka silnik odpali to znakiem tego następuje zwarcie do masy na przewodzie idącym z N109 do sterownika silnika bo przy zwarciu nawet podanie zasilania na N109 na "krótko" z akumulatora daje efekt braku możliwości uruchomienia silnika a przy otwartym obwodzie zasilania nie. Przy takim zwarciu silnik powinien się uruchomić po podaniu zasilania na N109 z aku ale pod warunkiem odczepienia wcześniej całkowicie kabla zasilającego N109 z ECU.Tekilus pisze:Czy można spróbować wsadzić ten elektrozawór bez tego trzpienia?
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
Dzięki za podpowiedź. Wieczorem jeszcze spróbuję bez tego trzpienia. Też idę do kolegi co ma Golfa z ALH i pomierzę sobie jak u niego są te napięcia na zaworku. Czy też znikają po chwili czy nie. Napiszę wieczorem czy coś się udało.
Tanie części samochodowe.
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
No to sprawdziłem zaworek wkładając go bez trzonka wysuwanego. Nic! To nie jest zaworek. Sprawdzałem też napięcie na zaworku u kolegi. Na początku jest 12V, po chwili znika i przy odpalaniu znów jest. I niestety też tak jest u mnie. Komputer nic odkrywczego nie pokazuje. Jutro poszukam czegoś przy rozruszniku, chociaż kręci.
Jak macie jakieś sugestie, pomysły co mogę sprawdzać to proszę was o rady!
Jak macie jakieś sugestie, pomysły co mogę sprawdzać to proszę was o rady!
Tanie części samochodowe.
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
Czy możliwe jest iż jeżeli jest przesunięty rozrząd lub coś z rozrządem, może czujnik położenia wału, to nie odpali?
Tanie części samochodowe.
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
zobacz czy vag widzi obroty jak kręcisz rozrusznikiem i zapodaj mu plaka wyeliminujesz rozrząd
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
Poluzuj nakrętkę na wtryskiwaczu,druga osoba niech kręci rozrusznikiem - sprawdz czy poleci paliwo
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
JARCIU_T4 rozumiem że "Zapodaj mu plaka" znaczy psiknij mu do dolotu powietrza?
Łuki_79 z tego co wiem to mój ojciec luzował każdy i wychodzi paliwo poza wtryskiwacze, raczej to wykluczone.
Łuki_79 z tego co wiem to mój ojciec luzował każdy i wychodzi paliwo poza wtryskiwacze, raczej to wykluczone.
Tanie części samochodowe.
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
właśnie tak jak zaskoczy rozrząd ok..jak paliwo podczas kręcenia podawane jest do wtrysków to albo za małe ciś albo nie w tym momencie..co tez bedzie wymagało sprawdzenia rozrządu. a dymek jakiś się wydobywa podczas kręcenia???? troche ci chaotycznie napisałem ale mysle ze wiadomo o co chodzi
Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV
żadnego dymka nie ma. Jedyne co jak odpalam silnik to przez ułamek sekundy rusza się silnik, a później jak kręcę to tylko rozrusznik słychać.
Tanie części samochodowe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 112 gości