Zasilanie + i - jak poprowadzić
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: pn lip 05, 2010 17:51
- Lokalizacja: Kalisz
Zasilanie + i - jak poprowadzić
no dzięki dzięki już sie dostałem do kabiny i do bagażnika jak chciałem teraz potrzeba mi pomocy jak dać minus od aku czy od masy jak bedzzie lepiej ?? żeby było już ok na przyszłość dobrze
- Dansli
- Ma gadane
- Posty: 198
- Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
- Lokalizacja: Wisła
- Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA
Zasilanie + i - jak poprowadzić
ja mam z bagażnika wzięte i nie mam ŻADNYCH problemów
Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Kubus20
- VW Baron
- Posty: 3221
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Zasilanie + i - jak poprowadzić
Minus możesz sobie wziąć ze śruby od pasów. Tylko oczyść blachę do gołego w miejscu styku z konektorem.
A z bezpiecznikiem nie do końca jest tak jak piszą wyżej...
A z bezpiecznikiem nie do końca jest tak jak piszą wyżej...
- Dansli
- Ma gadane
- Posty: 198
- Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
- Lokalizacja: Wisła
- Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA
Zasilanie + i - jak poprowadzić
Matthew886, dlaczego nie przeczytasz tego PDF'a do którego dałem Ci linka ?? tam wszystko pisze!! jakie bezpieczniki jakie kable przekrój wszystko jest opisane !! poczytaj i wtedy wszystko stanie dużo jaśniejsze :D
Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: pn lip 05, 2010 17:51
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: pn lip 05, 2010 17:51
- Lokalizacja: Kalisz
Zasilanie + i - jak poprowadzić
dziękuje za wszelką pomoc wszystko zrobiłem moje ostatnie pytanie jest takie
Pościłem kable w dziurze kolo szyby gdzie jest wiązka kabli czy może ona tam powodować jakieś nieprawidłowości działania np słyszenie lądowania alternatora w głośnikach albo świecenie świec żarowych ??
Pościłem kable w dziurze kolo szyby gdzie jest wiązka kabli czy może ona tam powodować jakieś nieprawidłowości działania np słyszenie lądowania alternatora w głośnikach albo świecenie świec żarowych ??
- ozyrysh
- kieroVWca boroVWca
- Posty: 689
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:50
- Lokalizacja: Niedźwiedź
- Kontakt:
Zasilanie + i - jak poprowadzić
a jaki masz wzmacniacz kolego. sa takie mozliwosci.
jak słaby
krecisz bylegdzie do karoserii
jesli mocny mozna bezposrednio z aku, ale jesli dasz na kablu + kondensator to mozesz tak samo jak przy słabym.
ja mam wzmacniacz który na mostku robi 400 W i mam do śrubki która mocuje lampę i na + mam kondensator i wszystko pięknie hula.
jak słaby
krecisz bylegdzie do karoserii
jesli mocny mozna bezposrednio z aku, ale jesli dasz na kablu + kondensator to mozesz tak samo jak przy słabym.
ja mam wzmacniacz który na mostku robi 400 W i mam do śrubki która mocuje lampę i na + mam kondensator i wszystko pięknie hula.
-
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: pn lip 05, 2010 17:51
- Lokalizacja: Kalisz
Zasilanie + i - jak poprowadzić
chodzi mi czyy jak plus jest podany kolo wiązki z innymi kablami w Dziurze kolo szyby maga występować jakież niekaszlenia np słyszenie ładowania alternatora w głośnikach
- Tomek gd
- Forum Master
- Posty: 1625
- Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: passat b6
- Kontakt:
Zasilanie + i - jak poprowadzić
rozumiem ze jak na wzmaku jest 25A to na kablu przy aku tez musi byc 25A czy moze byc 30A ?Craker pisze:jest to 2 -kanałówka i ma np: 30 A to taki
Zasilanie + i - jak poprowadzić
Jak we wzmacniaczu masz 25A, to na kabel może być 30A, 40A, 60A, a jak masz na wzmaku 2x20A to na kabel np 45, 60A.
Jednak nie więcej niż akumulator ma Ah i bezpiecznik nie większy niż wytrzymałość prądowa samego kabla, bo bezpiecznik będzie cały a kabel zacznie się "gotować"
Jakoś to tak szło:
Przekrój[mm^2] / Prąd[A]: 0,75mm^2/10A 1mm^2/12A 1,5mm^2/16A 2,5mm^2/21A 4mm^2/27A 6mm^2/35A 10mm^2/48A 16mm^2/51A
Ogólnie z bezpiecznikiem na kablu chodzi o to, że w razie zwarcia padnie bezpiecznik na kablu "+", a nie auto stanie w płomieniach, bo wzmacniacz ma własne zabezpieczenia.
Dla szukających porady jak puścić przewody zasilające:
Przewody najlepiej puścić otworem pod kierownicą ( czarna, plastikowa zaślepka ), za skrzynką z bezpiecznikami ( u mnie za gąbką, po zdjęciu takiej kratki plastikowej ).
Przewody zasilające nie powinny iść w parze z przewodami RCA, bo może to powodować zakłócenia w pracy wzmacniacza.
Np. przewody zasilające idą w progu od str. kierowcy, a RCA w progu po drugiej stronie.
Masę najlepiej jest pociągnąć z akumulatora, ale mało kto tak robi.
Można pociągnąć z masy sterownika ABS jak jest pod kanapą, bo z zasady powinien mieć dobrą masę do poprawnego działania.
Można też pociągnąć cienkimi kablami ( np, 4mm^2, 2,5mm^2, 2mm^2 ) masę z kilku punktów do jednego ( np. do masy na sterowniku ABS ) i z niego dopiero do wzmacniacza kablem np. 10mm^2 ( tak jest u mnie )..
Jednak nie więcej niż akumulator ma Ah i bezpiecznik nie większy niż wytrzymałość prądowa samego kabla, bo bezpiecznik będzie cały a kabel zacznie się "gotować"
Jakoś to tak szło:
Przekrój[mm^2] / Prąd[A]: 0,75mm^2/10A 1mm^2/12A 1,5mm^2/16A 2,5mm^2/21A 4mm^2/27A 6mm^2/35A 10mm^2/48A 16mm^2/51A
Ogólnie z bezpiecznikiem na kablu chodzi o to, że w razie zwarcia padnie bezpiecznik na kablu "+", a nie auto stanie w płomieniach, bo wzmacniacz ma własne zabezpieczenia.
Dla szukających porady jak puścić przewody zasilające:
Przewody najlepiej puścić otworem pod kierownicą ( czarna, plastikowa zaślepka ), za skrzynką z bezpiecznikami ( u mnie za gąbką, po zdjęciu takiej kratki plastikowej ).
Przewody zasilające nie powinny iść w parze z przewodami RCA, bo może to powodować zakłócenia w pracy wzmacniacza.
Np. przewody zasilające idą w progu od str. kierowcy, a RCA w progu po drugiej stronie.
Masę najlepiej jest pociągnąć z akumulatora, ale mało kto tak robi.
Można pociągnąć z masy sterownika ABS jak jest pod kanapą, bo z zasady powinien mieć dobrą masę do poprawnego działania.
Można też pociągnąć cienkimi kablami ( np, 4mm^2, 2,5mm^2, 2mm^2 ) masę z kilku punktów do jednego ( np. do masy na sterowniku ABS ) i z niego dopiero do wzmacniacza kablem np. 10mm^2 ( tak jest u mnie )..
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Re: Zasilanie + i - jak poprowadzić
Jakies *#cenzura#* wszyscy wypisuja z tym podlanczaniem do aku.W wiekszosci dizlach(nie wiem jak w benzynie) kolo pedalow ida grube wiazki wystarczy tam sie wpinac i nie ma potrzeby do samego aku sie pchac.
Wystarczy popytac dobrego elektryka, a nie amatorow 1000watow.
Masa powinna miec taki sam kabel.W kazdym aucie sa lampy tylne podpiete do masy i tu sie warto wpinac.
Wystarczy popytac dobrego elektryka, a nie amatorow 1000watow.
Masa powinna miec taki sam kabel.W kazdym aucie sa lampy tylne podpiete do masy i tu sie warto wpinac.
Ostatnio zmieniony śr mar 23, 2011 01:10 przez slaww, łącznie zmieniany 4 razy.
Dex P99r >Macrom 59.16[Dynaudio md100&Macrom Md.4] >Audison vr203 & Hifonics falcon >PPI 4200AM >Sony XES S-12
- Tomek gd
- Forum Master
- Posty: 1625
- Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: passat b6
- Kontakt:
Zasilanie + i - jak poprowadzić
Gawior,
kable mam dietz 20mm^2(docelowo maja byc 2 wzmaki i kondensator) , aku 44ah, więc na kabel dam 40A
Dzięki
kable mam dietz 20mm^2(docelowo maja byc 2 wzmaki i kondensator) , aku 44ah, więc na kabel dam 40A
Dzięki
Zasilanie + i - jak poprowadzić
Jak bedziesz mial jakis problem to zapraszam do siebie jestem z Karwin.
Dex P99r >Macrom 59.16[Dynaudio md100&Macrom Md.4] >Audison vr203 & Hifonics falcon >PPI 4200AM >Sony XES S-12
- Tomek gd
- Forum Master
- Posty: 1625
- Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: passat b6
- Kontakt:
Zasilanie + i - jak poprowadzić
slaww pisze:sa lampy tylne podpiete do masy i tu sie warto wpinac
no dokladnie tam sie wpiolem , wysoko za schowkiem na trojkat i apteczke
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości