kolejna pomoc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szumi811
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw gru 31, 2009 15:47
Lokalizacja: Sochaczew

kolejna pomoc

Post autor: szumi811 » śr gru 08, 2010 23:09

witam.w poprzednim poscie prosilem o pomoc odnosnie utraty mocy -zasugerowaliscie wymiane filtra paliwa.wymienilem filtr ale moc powrocila na 2/3.jadac na chwile jest ok a za chwile znowu jest na2/3 tak jak by sie dlawil,dzisiaj doszlo jeszcze straszny stuk tak jak by zaczely tluc zawory a raczej jeden zawor.czy ten brak mocy moze byc spowodowany rozregulowana pompa -pseudo majster krecil mi cos tam przy ostatniej wymianie rozrzadu.a czy stuki mogly sie pojawic od dodania denaturatu do on.pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

kolejna pomoc

Post autor: Michał_1977 » śr gru 08, 2010 23:25

Gratulacje.Wiemy,że mamy do czynienia z tłukącym się dieslem i nic poza tym... :panna:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
gluchy1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 21, 2007 22:00
Lokalizacja: Warszawa

kolejna pomoc

Post autor: gluchy1984 » śr gru 08, 2010 23:26

Moja rada jest taka żeby natychmiast zaprzestac jazdy,
Ja miałem kiedyś w TD sytuacje że zaczął mi tak tłuc i przyczyną było wyrobienie sie klina na kółku od rozrządu.
Przy odpalaniu w niskich temp mogło sie to zdarzyć.
Taka moja rada - niedoświadczonego zbytnio użytkownika :) .



szumi811
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw gru 31, 2009 15:47
Lokalizacja: Sochaczew

kolejna pomoc

Post autor: szumi811 » śr gru 08, 2010 23:39

to znaczy to nie jest tluczenie tylko jakby jeden zawor klekotal



Awatar użytkownika
gluchy1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 21, 2007 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: kolejna pomoc

Post autor: gluchy1984 » śr gru 08, 2010 23:43

szumi811 pisze:to znaczy to nie jest tluczenie tylko jakby jeden zawor klekotal
potocznie tłuczenie mi sie napisałó, mniej więcej kojarze o jaki dzwięk chodzi, spowodowane jest to chyba tzw spalaniem stukowym.
Jeżeli to wina tego kółka na wale to automatycznie zmienił Ci sie kąt wtrysku co za tym idzie moment optymalnego ciśnienia przy spalaniu mieszanki nie koordynuje sie pracą zaworów, które w skutek tego na swoim bardzo minimalnym luzie zaczynają klekotać. Ja tak to widzę.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

kolejna pomoc

Post autor: Michał_1977 » śr gru 08, 2010 23:51

gluchy1984 pisze:Ja miałem kiedyś w TD sytuacje że zaczął mi tak tłuc i przyczyną było wyrobienie sie klina na kółku od rozrządu.
A ja miałem,że wtrysk się zawiesił i tłukł jak cholera :chytry:
Puki co mamy w temacie "pitolenie o Szopenie",bo autor nie był łaskaw podać ani marki wozu,ani o jaki silnik chodzi...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
gluchy1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 21, 2007 22:00
Lokalizacja: Warszawa

kolejna pomoc

Post autor: gluchy1984 » śr gru 08, 2010 23:56

w końcu mamy rok szopenowski :)
A tak serio to gdzieś po starych postach Kolegi autora coś wyczytałem o 1.9 D
Jak by nie było na tym etapie każda wskazówka cenna. Jako nowicjusz staram sie jak mogę :)



szumi811
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw gru 31, 2009 15:47
Lokalizacja: Sochaczew

kolejna pomoc

Post autor: szumi811 » czw gru 09, 2010 00:06

sorki koledzy chodzi osilnik 1y



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

kolejna pomoc

Post autor: Michał_1977 » czw gru 09, 2010 00:16

szumi811 pisze:1y
Sprawdzić czy ustawienie znaków rozrządu jest poprawne.Jeżeli nie,to rozbiórka rozrządu i kontrola klina na wale.Jeśli jest w porządku,to odpalić,przysłuchać w którym cylindrze tłucze się i na obrotach popuścić nakrętkę przy wtryskiwaczu (uwaga na oczy!) jak ucichnie,to może znaczyć,że wtrysk się zawiesił i dlatego tłucze.Zapewne jest to głośny metaliczny stukot.Miałem to samo i to też w 1Y.Dałem mu mocniej w :ass: i przebiło go-ucichł.
Można też wykręcić wtryskiwacz i podjechać do pompiarza,żeby przebił go na próbniku.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

szumi811
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw gru 31, 2009 15:47
Lokalizacja: Sochaczew

kolejna pomoc

Post autor: szumi811 » czw gru 09, 2010 22:55

dzisiaj rano zauwazylem ze nic nie stuka a zaczynaja sie stuki jak silnik sie nagrzeje



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14205
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

kolejna pomoc

Post autor: Michał_1977 » czw gru 09, 2010 23:42

szumi811 pisze:zaczynaja sie stuki jak silnik sie nagrzeje
Czy to jest takie cykanie,a później przechodzi w stukot?
Olej nagrzewa się i robi się rzadszy,więc któraś ze szklanek może nie trzymać ciśnienia i stuka :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości