Przegrzewający się SILNIK!!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przegrzewający się SILNIK!!!
Witam, jeszcze takiego tematu nie było więc postanowiłem go otworzyć. Mój problem polega na tym, że zbytnio nagrzewa się silnik ma ponad 90 stopni a dolny przewod jest zimny, termostat wymieniany na zamiennik jak i original VW i nie pomaga dalej to samo to w zimę a w lato jeszcze ani razu nie włączył mi się wentylator jaka może być tego przyczyna ? dodam ze przewody nie puchną.
PozdraVWiam
PozdraVWiam
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Przegrzewający się SILNIK!!!
Sprawdź na początek vag'iem co podaje czujnik temperatury zarówno do ECU jak i na wskaźnik, skoro termostat wymieniałeś dwa razy a dolny wąż jest zimny, to wskazuje raczej na czujnik, czy też usterkę wskaźnika, ewentualnie ktoś się mógł bawić skalą tolerancji czujnika.
Re: Przegrzewający się SILNIK!!!
Nie raz spotkałem sie z problemem, że wszystko z układem był ok, a silnik sie przegrzewał, okazalo się, ze ukręcił sie wiatrak pompy wody i nie było wymuszonego obiegu płynu- jak dolny przewód zimny to czujnik wentylatorów nie jest podgrzany i wentylatory się nie włącząRadzik pisze:Witam, jeszcze takiego tematu nie było więc postanowiłem go otworzyć. Mój problem polega na tym, że zbytnio nagrzewa się silnik ma ponad 90 stopni a dolny przewod jest zimny, termostat wymieniany na zamiennik jak i original VW i nie pomaga dalej to samo to w zimę a w lato jeszcze ani razu nie włączył mi się wentylator jaka może być tego przyczyna ? dodam ze przewody nie puchną.
PozdraVWiam
Przegrzewający się SILNIK!!!
jeżeli chodzi o pompe wody to w lato była stara i na niej wentylatory się nie włączały a jakiś tydzień temu byl robiony kompletny rozrzad i pompa nowa ruville i to na niej się przegrzewa silnik więc wychodzi na to że stara jak i nowa jest wadliwa.
Przegrzewający się SILNIK!!!
Na pracującym silniku otwórz korek zbiorniczka wyrównawczego płynu i będziesz widział czy pompa tłoczy płyn. Ja gdy miałem wątpliwości to ściągałem wężyk z króćca zbiorniczka, kierowałem strugę do otworu a kumpel zwiększał obroty silnika - pięknie było widać (lub nie) jak zwiększa się ciśnienie w układzie. UWAGA! Na gorącym silniku bardzo ostrożnie odkręcaj korek - robiąc to gwałtownie można się poparzyć!
Druga sprawa to sprawdzić VAGiem i porównać wskazania wskaźnika z tym co widzi komp.
Swoją drogą - dół zimny a góra się gotuje - jak będziesz pewien, że pompa oraz czujnik i wskaźnik są OK to termostat do gara z wodą i sprawdzić jak działa (co z tego, że nowy ).
Druga sprawa to sprawdzić VAGiem i porównać wskazania wskaźnika z tym co widzi komp.
Swoją drogą - dół zimny a góra się gotuje - jak będziesz pewien, że pompa oraz czujnik i wskaźnik są OK to termostat do gara z wodą i sprawdzić jak działa (co z tego, że nowy ).
140KM / 317NM...i wreszcie bez lęku zerkam w stronę lewego pasa:)
Przegrzewający się SILNIK!!!
czy aby chłodnica nie jest zamulona, gdyby nie chodziła pompa dawno by sie zagotował, ogrzewanie chodzi pięknie rozumiem?
termostat nowy?
więc nie pozostaje nic jak coś zapchane. Chociaż w lecie powinien się wtedy gotować.
sprawdz czy chłodnica się zagrzewa , po prostu podotykaj ją ręka ale żeby Ci wiatrak paluchów nie pourywał.
termostat nowy?
więc nie pozostaje nic jak coś zapchane. Chociaż w lecie powinien się wtedy gotować.
sprawdz czy chłodnica się zagrzewa , po prostu podotykaj ją ręka ale żeby Ci wiatrak paluchów nie pourywał.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości