Przegrzewający się SILNIK!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Radzik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: sob cze 16, 2007 17:25
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Przegrzewający się SILNIK!!!

Post autor: Radzik » wt gru 07, 2010 21:59

Witam, jeszcze takiego tematu nie było więc postanowiłem go otworzyć. Mój problem polega na tym, że zbytnio nagrzewa się silnik ma ponad 90 stopni a dolny przewod jest zimny, termostat wymieniany na zamiennik jak i original VW i nie pomaga dalej to samo to w zimę a w lato jeszcze ani razu nie włączył mi się wentylator jaka może być tego przyczyna ? dodam ze przewody nie puchną.
PozdraVWiam



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Przegrzewający się SILNIK!!!

Post autor: italiano_83 » śr gru 08, 2010 02:31

Sprawdź na początek vag'iem co podaje czujnik temperatury zarówno do ECU jak i na wskaźnik, skoro termostat wymieniałeś dwa razy a dolny wąż jest zimny, to wskazuje raczej na czujnik, czy też usterkę wskaźnika, ewentualnie ktoś się mógł bawić skalą tolerancji czujnika.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Przegrzewający się SILNIK!!!

Post autor: PinkFloyd » śr gru 08, 2010 07:49

Radzik pisze:Witam, jeszcze takiego tematu nie było więc postanowiłem go otworzyć. Mój problem polega na tym, że zbytnio nagrzewa się silnik ma ponad 90 stopni a dolny przewod jest zimny, termostat wymieniany na zamiennik jak i original VW i nie pomaga dalej to samo to w zimę a w lato jeszcze ani razu nie włączył mi się wentylator jaka może być tego przyczyna ? dodam ze przewody nie puchną.
PozdraVWiam
Nie raz spotkałem sie z problemem, że wszystko z układem był ok, a silnik sie przegrzewał, okazalo się, ze ukręcił sie wiatrak pompy wody i nie było wymuszonego obiegu płynu- jak dolny przewód zimny to czujnik wentylatorów nie jest podgrzany i wentylatory się nie włączą



Awatar użytkownika
Radzik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: sob cze 16, 2007 17:25
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Przegrzewający się SILNIK!!!

Post autor: Radzik » śr gru 08, 2010 16:21

jeżeli chodzi o pompe wody to w lato była stara i na niej wentylatory się nie włączały a jakiś tydzień temu byl robiony kompletny rozrzad i pompa nowa ruville i to na niej się przegrzewa silnik więc wychodzi na to że stara jak i nowa jest wadliwa.



Awatar użytkownika
qbationov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 14, 2007 09:12
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Przegrzewający się SILNIK!!!

Post autor: qbationov » czw gru 09, 2010 00:38

Na pracującym silniku otwórz korek zbiorniczka wyrównawczego płynu i będziesz widział czy pompa tłoczy płyn. Ja gdy miałem wątpliwości to ściągałem wężyk z króćca zbiorniczka, kierowałem strugę do otworu a kumpel zwiększał obroty silnika - pięknie było widać (lub nie) jak zwiększa się ciśnienie w układzie. UWAGA! Na gorącym silniku bardzo ostrożnie odkręcaj korek - robiąc to gwałtownie można się poparzyć!
Druga sprawa to sprawdzić VAGiem i porównać wskazania wskaźnika z tym co widzi komp.
Swoją drogą - dół zimny a góra się gotuje - jak będziesz pewien, że pompa oraz czujnik i wskaźnik są OK to termostat do gara z wodą i sprawdzić jak działa (co z tego, że nowy ).


140KM / 317NM...i wreszcie bez lęku zerkam w stronę lewego pasa:)

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Przegrzewający się SILNIK!!!

Post autor: JABcok20 » czw gru 09, 2010 12:37

czy aby chłodnica nie jest zamulona, gdyby nie chodziła pompa dawno by sie zagotował, ogrzewanie chodzi pięknie rozumiem?
termostat nowy?
więc nie pozostaje nic jak coś zapchane. Chociaż w lecie powinien się wtedy gotować.
sprawdz czy chłodnica się zagrzewa , po prostu podotykaj ją ręka ale żeby Ci wiatrak paluchów nie pourywał.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości