Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 56
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 16:56
- Lokalizacja: wg
Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
Mam pytanie jak w temacie, czy ktoś mógłby podłaczyć oscyloskop do zacisku W alternatora w silniku diesla w golfie mk2 i podać, jaki jest przebieg tego sygnału?
To samo dotyczy pinu 2 na sterowniku silnika w golfie mk3 1.9TDI, jak wygląda przebieg sygnału, który sterownik wysyła na zegary na obrotomierz.
Zamierzam zostawić oryginalny licznik z mk2 diesla przy swapie na TDI i potrzebne mi są do tego te informacje.
To samo dotyczy pinu 2 na sterowniku silnika w golfie mk3 1.9TDI, jak wygląda przebieg sygnału, który sterownik wysyła na zegary na obrotomierz.
Zamierzam zostawić oryginalny licznik z mk2 diesla przy swapie na TDI i potrzebne mi są do tego te informacje.
Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
prostokątny , nie pamiętam amplitudy , na pewno jest to pełne 12 V , ale dokładnie nie pamiętam
Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
Z wyjscia W wychodzi sinusoida. Z ECU prostokąt ale problem w tym przypadku nie leży w charakterystyce przebiegu tylko w wartości jego częstotliwości. Do zegara z zwykłego D/TD potrzwbny jest sygnał o większej częstotliwości niż do wysterowania zegarów od TDI. W twoim przypadku poprostu podpiołbym obrotomierz pod wyjście W alternatora od TDI.
Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
nie mylisz się kolego ? sinusoida nie wysteruje obrotomierza na pewno , jutro postaram się podłączyc oscyloskop pod wyjście W w altku zwykłego diesla bez żadnego ECU i zrobie fotki
-
- Mały gagatek
- Posty: 56
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 16:56
- Lokalizacja: wg
Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
Dzięki za odpowiedzi, już cokolwiek wyjaśniają.
Pytanie czy alternator TDI ma wyjście W? Jeżeli ma to temat załatwiony.
Pytanie czy alternator TDI ma wyjście W? Jeżeli ma to temat załatwiony.
-
- Mały gagatek
- Posty: 56
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 16:56
- Lokalizacja: wg
Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
miś fazi, wiem, że TDI nie bierze sygnału z alternatora, tylko sygnał idzie z pinu 2 na sterowniku silnika.
Chodzi mi o porównanie tych dwóch sygnałów, raz - jaki sygnał jest w zwykłym dieslu na klemie W alternatora, dwa - jaki sygnał jest na pinie 2 na sterowniku w TDI.
Chodzi mi o porównanie tych dwóch sygnałów, raz - jaki sygnał jest w zwykłym dieslu na klemie W alternatora, dwa - jaki sygnał jest na pinie 2 na sterowniku w TDI.
Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
wyjście W to wyprowadzenie jednego z uzwojeń więc jak chciałbyś mieć tam coś innego ?miś fazi pisze:nie mylisz się kolego ?
A dlaczegoby nie. Obrotomierz mierzy częstotliwość sygnałumiś fazi pisze:sinusoida nie wysteruje obrotomierza na pewno
Powinien mieć. Wszystkie Bosch'e z mk3 mają.Lucius Snow pisze:Pytanie czy alternator TDI ma wyjście W?
-
- Mały gagatek
- Posty: 56
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 16:56
- Lokalizacja: wg
Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
Sprawdzę i dam znać po weekendzie.TheBiSHoP pisze:Powinien mieć
Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
Ja mam rację tylko to co pokazałeś to wyjście już za prostownikiem. Chyba nie zabardzo wiesz jak działa alternator. Powtarzam jeszcze raz wyjście W to odczep jednego z uzwojeń. Przyjrzyj się temu wykresowi przedłuż sobię przerywane linie symetrycznie pod wykres i co wyjdzie ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 56
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 16:56
- Lokalizacja: wg
Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
Dzięki Panowie za wypowiedzi w temacie.
Sprawdziłem numer alternatora i jego schemat elektryczny. Nie ma wyjścia W, ale wydaje mi się, że wystarczy jeśli zdejmę odbudowę alternatora i podczepię się pod jedno z uzwojeń i wyprowadzę przewód na zewnątrz, to będę miał odpowiedni sygnał na obrotomierz.
Sprawdziłem numer alternatora i jego schemat elektryczny. Nie ma wyjścia W, ale wydaje mi się, że wystarczy jeśli zdejmę odbudowę alternatora i podczepię się pod jedno z uzwojeń i wyprowadzę przewód na zewnątrz, to będę miał odpowiedni sygnał na obrotomierz.
Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
Witam,
miś fazi, alternator to nic innego jak trójfazowa prądnica synchroniczna więc skąd na wyjściu jednego z uzwojeń prostokąt?
Lucius Snow, z tego co pamiętam 1.9 TD miał na tej samej zasadzie zrobiony co MK II więc powinno być podobnie. Nie wiadomo tylko jak z przełożeniem na paskach w MK II i MK II ale jak już ktoś napisał obrotomierz zlicza impulsy tak więc nie powinno być problemu z ew przeskalowaniem zegara. Jakbyś potrzebował datasheeta od układu scalonego siedzącego w liczniku MK II to pisz via priv.
Pozdrawiam,
finch
miś fazi, alternator to nic innego jak trójfazowa prądnica synchroniczna więc skąd na wyjściu jednego z uzwojeń prostokąt?
Lucius Snow, z tego co pamiętam 1.9 TD miał na tej samej zasadzie zrobiony co MK II więc powinno być podobnie. Nie wiadomo tylko jak z przełożeniem na paskach w MK II i MK II ale jak już ktoś napisał obrotomierz zlicza impulsy tak więc nie powinno być problemu z ew przeskalowaniem zegara. Jakbyś potrzebował datasheeta od układu scalonego siedzącego w liczniku MK II to pisz via priv.
Pozdrawiam,
finch
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn gru 28, 2009 01:30
- Lokalizacja: Zakopane
Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora
Witam
ja przeprowadziłem taką operację ( podczepilem się pod diody prostownicze takie wystające zaciśniete dryciki) obrotek dziala prawidlowo tylko pokazuje zawyżone obroty i niewiem jak sie uporać z tym problemem
Pozdrawiam
ja przeprowadziłem taką operację ( podczepilem się pod diody prostownicze takie wystające zaciśniete dryciki) obrotek dziala prawidlowo tylko pokazuje zawyżone obroty i niewiem jak sie uporać z tym problemem
Pozdrawiam
sprzedam części golf II syncro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości