bledną światła
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
bledną światła
Witam,
Jest pewien problem (a może i nie). Silnik atd. Mianowicie: bledną światła jak również podświetlenie na desce po zapaleniu zimnego auta. Po przejechaniu ok 1 km wszystko wraca do normy. Jesli obroty wzrosną do ok 2tys, to wtedy też wszystko wraca do normy. Póżniej po zmniejszeniu obrótów już wszystko jest ok. W czym może być problem? Pobór pradu przez świece żarowe?
Jest pewien problem (a może i nie). Silnik atd. Mianowicie: bledną światła jak również podświetlenie na desce po zapaleniu zimnego auta. Po przejechaniu ok 1 km wszystko wraca do normy. Jesli obroty wzrosną do ok 2tys, to wtedy też wszystko wraca do normy. Póżniej po zmniejszeniu obrótów już wszystko jest ok. W czym może być problem? Pobór pradu przez świece żarowe?
User
bledną światła
Na starej baterii było tak i na nowej nadal tak jest. Ładowanie na rozgrzanym 14,4V.
User
bledną światła
No to pomierz w takim razie ładowanie na zimnym skoro na ciepłym jest w porządku, podepnij Vaga zobacz czy nie wywala czegoś ciekawego
- Michał_1977
- _
- Posty: 14298
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
bledną światła
leon79, tylko jak to się ma do działu o silnikach diesla?leon79 pisze:bledną światła

Aku obciążyć i sprawdzić,ładowanie także.
Regulator napięcia pod lupę

bledną światła
Poza tym, skoro ładowanie jest 14,4, to chyba regulator też ok. Jutro sprawdzę ładowanie zaraz po odpaleniu zimnego auta.
User
bledną światła
Witam ponownie,
Dziś rano znów pomiary. I oto: Przed odpaleniem zimnego auta napięcie na aku 12,67(czyli ok), zaraz po odpaleniu poniżej 12-tu volt, robiąc pomiar co ok 10sek napięcie powoli wzrastało. Po dojechaniu do pracy (ok 5km) napięcie na zaciskach aku 14,47(silnik zapalony i wszystkie odbiorniki wyłączone) lub 14,43 przy włączonych tylko światłach mijania.
I teraz znów pytanie, czemu bledną przez ok 1km od odpalenia? Domyślam się,że coś nie tak z tym napięciem zaraz po odpaleniu i to może mieć wpływ.
Dziś rano znów pomiary. I oto: Przed odpaleniem zimnego auta napięcie na aku 12,67(czyli ok), zaraz po odpaleniu poniżej 12-tu volt, robiąc pomiar co ok 10sek napięcie powoli wzrastało. Po dojechaniu do pracy (ok 5km) napięcie na zaciskach aku 14,47(silnik zapalony i wszystkie odbiorniki wyłączone) lub 14,43 przy włączonych tylko światłach mijania.
I teraz znów pytanie, czemu bledną przez ok 1km od odpalenia? Domyślam się,że coś nie tak z tym napięciem zaraz po odpaleniu i to może mieć wpływ.
User
Re: bledną światła
Masz duzy pobór prądu po odpaleniu auta ponieważ świece żarowe podgrzewają komory przez ok 1 min po odpaleniu i jest duże zapotrzebowanie na prąd- zobacz zaraz po odpaleniu jakie jest ładowanie- może pod obciążeniem regulator nie wyrabia, warto tez czasami oczyścić kostki na żarówki.leon79 pisze:Witam ponownie,
Dziś rano znów pomiary. I oto: Przed odpaleniem zimnego auta napięcie na aku 12,67(czyli ok), zaraz po odpaleniu poniżej 12-tu volt, robiąc pomiar co ok 10sek napięcie powoli wzrastało. Po dojechaniu do pracy (ok 5km) napięcie na zaciskach aku 14,47(silnik zapalony i wszystkie odbiorniki wyłączone) lub 14,43 przy włączonych tylko światłach mijania.
I teraz znów pytanie, czemu bledną przez ok 1km od odpalenia? Domyślam się,że coś nie tak z tym napięciem zaraz po odpaleniu i to może mieć wpływ.
bledną światła
Myślę,że tu jest ok, bo blednie też podświetlenie na desce.PinkFloyd pisze:warto tez czasami oczyścić kostki na żarówki.
Właśnie dziś sprawdziłem i byłem niemiło zaskoczony bo tak jak wcześniej napisałem napięcie zaraz po odpaleniu wynosiło ok 12,2 i powoli rosło robiąc pomiar co ok 10sekund.PinkFloyd pisze:zobacz zaraz po odpaleniu jakie jest ładowanie
User
Re: bledną światła
To zmien regulator napiecia. U mnie np. jest juz robudowany regulator napięcia który reguluje prąd ładowania w zalezności od stanu naładowania aku i temp. zewnętrznej. Np. przy -15st wskazywał 14,7v, przy +20st 13,98V ( przy wymianie w serwisie Boscha wziełem wersje na Norwegię ktora przy nizszych temp. chwilowo ma więkrzy prad ładowania ). Pod obciazeniem na swiatłach i od razu po odpaleniu mam 14,38V mam podobny do tego http://allegro.pl/regulator-napiecia-al ... 50241.html" onclick="window.open(this.href);return false; Np.po odpaleniu ogrzewałem go suszarką i po 2 min ladowanie zaraz ustabilizowało się na 14V z 14,7Vleon79 pisze:Myślę,że tu jest ok, bo blednie też podświetlenie na desce.PinkFloyd pisze:warto tez czasami oczyścić kostki na żarówki.Właśnie dziś sprawdziłem i byłem niemiło zaskoczony bo tak jak wcześniej napisałem napięcie zaraz po odpaleniu wynosiło ok 12,2 i powoli rosło robiąc pomiar co ok 10sekund.PinkFloyd pisze:zobacz zaraz po odpaleniu jakie jest ładowanie
bledną światła
Problem ze wzbudzaniem alternatora
Bo przy przegazowaniu sam się wzbudzi. A powinien być wzbudzony przez licznik już na jałowym, sprawdź cienki, zdaje się niebieski kabelek do alternatora.leon79 pisze:esli obroty wzrosną do ok 2tys, to wtedy też wszystko wraca do normy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości