Gdzie pompa wody?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Gdzie pompa wody?

Post autor: drill » wt maja 16, 2006 17:12

Witam

Chce sie upewnic gdzie dokladnie znajduje sie pompa wody w silniku AAM... Sadze ze pod alternatorem... tj jeden pasek napedza alternator, a drugi pasek (z tego samego kola) ale nieco mniejszy napedza pompe wody... Mam racje? Gdyby ktos mial jakis schemat albo fotke bo moj aparat akurat zepsuty i zdjecia zamiescic nie mam jak...

Widze ze mam tam wyciek, musialem ostatnio dolac 300ml plynu a poziom oleju bz... no i dodatkowo przy ~2500obr min czasami dziwne dzwieki dochodza do mnie z komory silnika... Wychodzi mi na to, ze pompa odmawia posluszenstwa...


Obrazek

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » wt maja 16, 2006 18:47

Masz racje to jest pompa cieczy chłodzącej (nad pompa wspomagania jeżeli masz)



Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » wt maja 16, 2006 20:05

Nad pompa od wspomagania? Hm... wyglada to tak ze najwyzej alternator, potem w dol cos napedzane tym samym paskiem co alternator... i nizej kolejna czesc z ktorej mam prawdopodobnie wyciek napedzana paskiem osobnym... Mowisz, ze ta napedzana osobnym paskiem to wodna? Nie mam kanału a z gory to nawet nie widze gdzie dochodzi waz od zbiorniczka wyrownawczego...


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

układy pasków AAM

Post autor: Paweł Marek » wt maja 16, 2006 20:13

Zalezy jeszcze czy masz klimę i czy masz wspomaganie bo różnie wtedy wygląda ten układ.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » wt maja 16, 2006 20:17

mam wspomaganie, klimy nie ma...

alternator i jedno urzadzenie na osobnym pasku....
drugie urzadzenie na osobnym (wezszym) pasku...

obydwa paski wychodza z jednej rolki...


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 16, 2006 20:17

CS to koło na wale korbowym, AC to klima, u samej góry alternator, wspomaganie u samego dołu.Może ci obrazek pomoże. Pompa wody jest na w poziomie wału na prawo

[ Dodano: Wto Maj 16, 2006 8:20 pm ]
Więc masz układ jak na środkowym obrazku. i wychodzi na to że wyciek z pompy wspomagania a nie wody. Skrzeczące piski przy skręconcyh kołach masz?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » wt maja 16, 2006 20:20

No na to wyglada ze to ze wspomagania.... Faktycznie przy maksymalnie skreconych jest takie male skrzeczenie....

Sprawdzilem w intercarsie cene nowej pompy... maly szok :) 620-640zl... nie ma tanszych zamiennikow? nie ma opcji regeneracji?


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 16, 2006 20:42

Spoko da się zwykle regenerować. Zwykle łożysko simering i po sprawie. Dokładny opis jest na ruskiej stronie, po rosyjsku niestety ale są fotki i numery potrzebnego łożyska i simeringu. Czwarty link od góry.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page07_g3


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » wt maja 16, 2006 21:04

A koszt takiej regeneracji? W archiwum znalazlam ze cos okolo 300-400zl ale wydaje mi sie to nieco wygorowana cena... Materialy to pewnie do 50zl....


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 16, 2006 21:24

Mam taki zakład w pobliżu. Za wymianę łożyska i usczelniacza biorą 120 zł. Jak z wirnikiem i płytkami to 400 zł. Plus demontaż i montaż + płyn.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości