Post
autor: Gawior » śr mar 23, 2011 00:47
Jak we wzmacniaczu masz 25A, to na kabel może być 30A, 40A, 60A, a jak masz na wzmaku 2x20A to na kabel np 45, 60A.
Jednak nie więcej niż akumulator ma Ah i bezpiecznik nie większy niż wytrzymałość prądowa samego kabla, bo bezpiecznik będzie cały a kabel zacznie się "gotować"
Jakoś to tak szło:
Przekrój[mm^2] / Prąd[A]: 0,75mm^2/10A 1mm^2/12A 1,5mm^2/16A 2,5mm^2/21A 4mm^2/27A 6mm^2/35A 10mm^2/48A 16mm^2/51A
Ogólnie z bezpiecznikiem na kablu chodzi o to, że w razie zwarcia padnie bezpiecznik na kablu "+", a nie auto stanie w płomieniach, bo wzmacniacz ma własne zabezpieczenia.
Dla szukających porady jak puścić przewody zasilające:
Przewody najlepiej puścić otworem pod kierownicą ( czarna, plastikowa zaślepka ), za skrzynką z bezpiecznikami ( u mnie za gąbką, po zdjęciu takiej kratki plastikowej ).
Przewody zasilające nie powinny iść w parze z przewodami RCA, bo może to powodować zakłócenia w pracy wzmacniacza.
Np. przewody zasilające idą w progu od str. kierowcy, a RCA w progu po drugiej stronie.
Masę najlepiej jest pociągnąć z akumulatora, ale mało kto tak robi.
Można pociągnąć z masy sterownika ABS jak jest pod kanapą, bo z zasady powinien mieć dobrą masę do poprawnego działania.
Można też pociągnąć cienkimi kablami ( np, 4mm^2, 2,5mm^2, 2mm^2 ) masę z kilku punktów do jednego ( np. do masy na sterowniku ABS ) i z niego dopiero do wzmacniacza kablem np. 10mm^2 ( tak jest u mnie )..
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz