ciężko wchodzą biegi na zimno

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

PawełB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw paź 07, 2010 08:31

ciężko wchodzą biegi na zimno

Post autor: PawełB » pn lis 29, 2010 10:26

Sytuacja wygląda tak ze jak wsiadam do auta po nocy czy po dłuższym postoju i jadę gdzieś to mam problem żeby wbić biegi najgorzej jest z 2 trochę lepiej z 3 reszta jako taka, ale po pewnym czasie gdy auto jest ciepłe wszystko wchodzi jak w masło o co chodzi słyszałem ze jakiś olej w skrzyni może mi ktoś to wytłumaczyć co jak gdzie itp



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

ciężko wchodzą biegi na zimno

Post autor: Paweł Marek » pn lis 29, 2010 10:35

co jak i gdzie z olejem to sobie doczytaj sposób wymiany kontroli poziomu znajdziesz na forum. Poszukaj o wysprzęgliku jeśli go masz, na razie przesmaruj wszystkie widoczne przy skrzyni i lewarku ruchome elementy zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
hard87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob lis 21, 2009 21:00
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

ciężko wchodzą biegi na zimno

Post autor: hard87 » pn lis 29, 2010 11:35

Paweł Marek, mi mechnik kiedys powiedział tak bo mam ten sam problem, mianowicie że jak silnik skrzynia stygnie olej spływa wdół i tam pozostaje wiec przy pierwszych momentach zmieniajac biegi na zimnej skrzyni mozna to nazwać że zmienia sie na sucho potem jak olej zacznie penetrować wszytkie zebatki biegi wchodzą gładka?? czy to prawda nie wiem ale mi sie to narazie sprawdza , tak jak pisze autor w tak pogodę jak mam dzis to bedą ciezko wchodzć bo spływa wdół ale po pewnymc zasie jest ok, wiec niema sie zbytnio czym martwic, zaznaczam że olej mam w skrzyni w 100% i mam ten sam objaw co kolega



Amfiprion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:07

Re: ciężko wchodzą biegi na zimno

Post autor: Amfiprion » pn lis 29, 2010 11:43

hard87 pisze:Paweł Marek, mi mechnik kiedys powiedział tak bo mam ten sam problem, mianowicie że jak silnik skrzynia stygnie olej spływa wdół i tam pozostaje wiec przy pierwszych momentach zmieniajac biegi na zimnej skrzyni mozna to nazwać że zmienia sie na sucho potem jak olej zacznie penetrować wszytkie zebatki biegi wchodzą gładka?? czy to prawda nie wiem ale mi sie to narazie sprawdza , tak jak pisze autor w tak pogodę jak mam dzis to bedą ciezko wchodzć bo spływa wdół ale po pewnymc zasie jest ok, wiec niema sie zbytnio czym martwic, zaznaczam że olej mam w skrzyni w 100% i mam ten sam objaw co kolega
czyli że jak mamy lato olej nie spływa do dołu tylko leci do góry?? :hmm:

a teraz poważnie... jest zimno... olej gęstnieje robi się lepki co utrudnia początkowe jego rozprowadzenie.. gdy skrzynia sie rozgrzeje jest wtedy rzadki ot to cała filozofia...

Profilaktycznie możesz ten olej sam wymienić... jeśli długo był nie wymieniany...



Awatar użytkownika
hard87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob lis 21, 2009 21:00
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

ciężko wchodzą biegi na zimno

Post autor: hard87 » pn lis 29, 2010 11:58

Amfiprion, no dokładnie olej robie sie gesty i spływa w dół skrzyni kiedy sie rozgrzeje jest rzadki i smaruje wszystkie czesci, w lato mam podbnie że na zimnym odplama i ciezko wchodziły



PawełB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw paź 07, 2010 08:31

ciężko wchodzą biegi na zimno

Post autor: PawełB » pn lis 29, 2010 23:50

a może mi ktoś udzielić rady jak zmienić ten olej gdzie jest korek itp bo nigdy tego nie robiłem



Awatar użytkownika
MajkelMKII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob maja 24, 2008 21:01
Lokalizacja: CHORZÓVW
Kontakt:

ciężko wchodzą biegi na zimno

Post autor: MajkelMKII » wt lis 30, 2010 00:25

czytaj co napisał ci Paweł Marek odnosnie oleju bo ma facet racje ten olej co masz jest za gesty dlatego na zimnym cięzko biegi wchodzom jak sie zagrzeje robi sie zotki i jest ok trzeba nalac pelny syntetyk 75w80 i będzie po sprawie
_



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

ciężko wchodzą biegi na zimno

Post autor: Paweł Marek » wt lis 30, 2010 01:03

zawsze jest ciężej jak olej zimny i gęsty, ja jednak nie raz zaobserwowałem że przesmarowani\e szczególnie tulejek przedniej i tylnej wałka idącego od lewarka w przód (nie tyczy się skrzyń na linki) dużo pomaga.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: ciężko wchodzą biegi na zimno

Post autor: raf1al » wt lis 30, 2010 19:25

MajkelMKII pisze:czytaj co napisał ci Paweł Marek odnosnie oleju bo ma facet racje ten olej co masz jest za gesty dlatego na zimnym cięzko biegi wchodzom jak sie zagrzeje robi sie zotki i jest ok trzeba nalac pelny syntetyk 75w80 i będzie po sprawie
_
a nie przypadkiem 75w90 ?

PawełB pamiętaj ze ma być GL-4 lub GL-4/5 nie samo GL-5



Awatar użytkownika
MajkelMKII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob maja 24, 2008 21:01
Lokalizacja: CHORZÓVW
Kontakt:

ciężko wchodzą biegi na zimno

Post autor: MajkelMKII » wt lis 30, 2010 23:54

racja 75w90 sorki za byka nie widziałem



PawełB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw paź 07, 2010 08:31

ciężko wchodzą biegi na zimno

Post autor: PawełB » śr gru 01, 2010 10:46

OK ale powiedzcie mi jeszcze gzie jest korek który trzeba odkręcić żeby spuscić ten olej i gdzie jest korek którym sie wlewa nowy nigdy tego nie robiłem dlatego pytam. jakiej firmy olej kupić i ile go kupić?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

ciężko wchodzą biegi na zimno

Post autor: jhosef » śr gru 01, 2010 13:20

Patrząc na silnik jaki masz to kontrolny powinien być widoczy na obudowie skrzyni wzdłużnie do osi pojazdu od strony lewego koła. Duży korek na klucz imbus 17. Zlewowy o na obudowie dyferencjału na spodzie skrzyni. Taki sam korek. Niczego innego nie odkręcaj.

Spustowy w skrzyni CHD:

Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości