Witam
Golf 1.6 SR 98R.
Od paru mroznych dni samochod coraz gorzej zapalal. Wczesniej tez juz nie bylo za dobrze, wyraznie coraz gorzej sie odpalalo z tygodnia na tydzien.
Wczoraj pojechalem dalej niz po miescie, myslac, ze na rano bedzie ok, ale niestety ledwo zakrecil, reset zegarow i nie szlo odpalic.
Akumulator latem dostal po dupie raz caly dzien na swiatlach i odpalanie na kabel. raz lodowka pozostawiona na cala noc (kompletny brak zycia w aucie) - odpalony po ciezkich bojach na kable. Na 100% ma minimum 5 lat i stawiam na wiecej (iles tam zanim przyjechal z niemiec).
Bez zastanowienia i ladowania polecialem do sklepu po nowy.
Jedno mnie zdziwilo w tym starym 62Ah i 300A ta ostatnia wartosc troszke dziwna ? To normalna wartosc ?
Kupilem nowa Varte 60Ah i 540A i odpalil od razu.
Zmierzylem na mrozie STARY aku wartosci skakaly od 8 do 11/12 ciezko bylo ustabilizowac to. W domu pokazal 12,5V
Nowy bez odpalania od razu pokazal 12.8V.
Pytanie w sumie takie. Czy ten stary akumulator po prostu sie skonczyl czy warto go ratowac ? Jak to sprawdzic najprosciej?
Przy 12.5V nie powinien juz normalnie odpalac ?
MK IV akumulator stary, nowy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: MK IV akumulator stary, nowy
MIERZENIE W RÓZNYCH TEMP.ZEWNĘTRZNYCH daje różne parametry na aku
Jeśli ten stary na mrozie tak znacznie spada,no to jest już do bani,niby idzie odsiarczyć i zalać na nowo-czasami daje efekt,ale na jak długo?
zdażają sie akumy co po teście i naładowaniu pokazują ok,ale jak podepniesz mu napięcie na jakiś moment,to niby trzyma a po chwili leci na łeb.
te parametry na aku,to po chłopsku ile wytrzymuje-dlugość i jaka siła rozruchu-ile mocy na kręcenie.Możesz ten stary rozładować a nasępnie malym prądem-jak masz prostownik z regul.ładowania ładować 24g. zostaw go potem odłączony od ładowania,aż wystygnie i zmierz,albo zawieś do sklepu z aku na tester-z reguły robią za Free
Jeśli ten stary na mrozie tak znacznie spada,no to jest już do bani,niby idzie odsiarczyć i zalać na nowo-czasami daje efekt,ale na jak długo?
zdażają sie akumy co po teście i naładowaniu pokazują ok,ale jak podepniesz mu napięcie na jakiś moment,to niby trzyma a po chwili leci na łeb.
te parametry na aku,to po chłopsku ile wytrzymuje-dlugość i jaka siła rozruchu-ile mocy na kręcenie.Możesz ten stary rozładować a nasępnie malym prądem-jak masz prostownik z regul.ładowania ładować 24g. zostaw go potem odłączony od ładowania,aż wystygnie i zmierz,albo zawieś do sklepu z aku na tester-z reguły robią za Free
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
MK IV akumulator stary, nowy
przy 12,5 powinien normalnie odpalać , ja mam w tej chwili 11,9 i w dieslu i jakoś przy -12 jeszcze odpala .
z drugiej strony ta druga wartość jakaś taka mała ( 300A ) , myślę że z racji wieku i tych zdarzeń latem ten aku juz nie ma potrzeby reanimować , w momencie kiedy sie rozładował zasiarczyły się płytki i teraz nadaje się na szmelc .
A sprawdzić to możesz podjeżdżając do dobrego zakładu napraw samochodowych , oni maja takie urządzenia które wyświetlają parametry akumulatora , jak ich dobrze naściemniasz to za darmo ci zrobią , u nas taka operacja kosztuje 10 zł . pozdrawiam .
z drugiej strony ta druga wartość jakaś taka mała ( 300A ) , myślę że z racji wieku i tych zdarzeń latem ten aku juz nie ma potrzeby reanimować , w momencie kiedy sie rozładował zasiarczyły się płytki i teraz nadaje się na szmelc .
A sprawdzić to możesz podjeżdżając do dobrego zakładu napraw samochodowych , oni maja takie urządzenia które wyświetlają parametry akumulatora , jak ich dobrze naściemniasz to za darmo ci zrobią , u nas taka operacja kosztuje 10 zł . pozdrawiam .
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 89 gości