Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: tomeczek88 » czw lis 18, 2010 20:33

Proszę o pomoc co to może być, że w czasie jazdy temp maks pokazuje 80 stopni, nigdy nie pionowo a termostat już 2 razy wymieniany najpierw na 4max a potem Wahler temp 84*. CZy może to ma być 87*?

Jak jade to dopiero po 8 kilometrach podniesie się wskazówka i nigdy nie przekrocz tej kreski tóż przed pionowym ustawieniem. Aha dolna rura chłodnicy robi się gorąca długo po nagrzaniu górnej a jednak nie daje mi to spokoju

Zdjęcie zapożyczone z innego tematu w celach poglądowych

Obrazek


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: Paweł Marek » czw lis 18, 2010 20:55

to będzie błąd czujnika temperatury lub licznika najprawdopodobniej. I nie pytaj o to czy termostat na dobrą temperaturę kupiłeś skoro nie napisałeś co masz od maską. W diagnozie pomoże sprawdzenie przy jakiej temperaturze pokazywanej na liczniku włącza się wentylator chłodnicy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: tomeczek88 » czw lis 18, 2010 22:04

Przepraszam, sądziłem, że każdy MK2 ma taką samą temperaturę otwarcia. Silnik 1.3 z Katem gaźnik 40KW z LPG. Wentylator włącza się gdy wskazówka jest idealnie pionowo, no może milimetr ponad


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: Paweł Marek » pt lis 19, 2010 10:37

termostat bedzie ok chociaż oryginał jest nawet zdaje się na niższą temperaturę 82 ale to nie robi różnicy. Prawdopodobnie czujnik uszkodzony a bardziej prawdopodobne że licznik. Licznik to najlepiej byłoby podmienić na probę


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: tomeczek88 » ndz lis 28, 2010 04:19

Witam ponownie. Chciałbym jeszcze raz się upewnić, że z termostatem jest wszystko ok. Otóż jest teraz śnieg i samochód trzeba skrobać, i problem się nasilił. Czytam w internecie posty ludzi mówiące, że odpalają samochód i puszczają gorący nawiew na szybę i to im odmraża szyby po chwili. U mnie to choćbym miał 10 minut zapalony samochód nic a nic nie grzeje na szybę a wskazówka leży na 0. Dziś właśnie skrobałem szyby przez około 7 minut i z nawiewu chłodnia, wskazówka ani drgnęła wciąz na 0 i podniosła się po przejechaniu dopiero 10km i wtedy dopiero zaczęło lecieć letnie powietrze.

Zaczyna mnie to martwić. Może nic nie przekłamuje tylko po prostu mój silnik słabo się nagrzewa? Dodam, że mimo mrozów odpalam na LPG (wiem ze nie mozna. Termostat 2 razy wymieniony, możliwe ze ten Wahler tez walnięty? Zrobiłem test ze zwarłem kable od czujnika i wskazówka powędrowała na max


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

Awatar użytkownika
MajkelMKII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob maja 24, 2008 21:01
Lokalizacja: CHORZÓVW
Kontakt:

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: MajkelMKII » ndz lis 28, 2010 17:21

Zobacz czy po przejechaniu tych 10 km jest twardy wąż górny jesli nie to winy jest odpowietrznik w korku wlewu płunu chłodzoncego i nie ma cisnienia w układzie a druga sprawa zobacz czy masz płyn na kresce max zobacz terz czy przelewa płyn do zbiorniczka jesli nie to poszły łopatki na pompie powodzenia w diagnozie



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: raf1al » ndz lis 28, 2010 17:48

a w układzie powinno być duże ciśnienie?
bo mi ostatnio poszła nagrzewnica króciec wiec zmieniłem uszczelek pod głowica
i dalej mam węże twarde oraz tez mi się samochód nie nagrzewa strzałka jest 1 lub 2mm za białym polem! przez co słabo grzeje



tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: tomeczek88 » ndz lis 28, 2010 18:03

Płynu mi nie ubywa, mam ciągle na pozycji max i ani mm mniej i więcej. Pompa działa bo w zbiorniczku sika płynem ale nie wiem czy dpowiednio dobrze bo moze to powinien być ciągły strumień? A umnie jest tak ze siknie,przerwa, siknie pod duzym cisnieniem, pod małym, znowu pod duzym itd. A węże są twarde


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

Awatar użytkownika
MajkelMKII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob maja 24, 2008 21:01
Lokalizacja: CHORZÓVW
Kontakt:

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: MajkelMKII » ndz lis 28, 2010 19:05

raf1al takie że przy pełnym obiegu chłodnicy powiny byc twarde u ciebie sprawa wyglada tak jak by termostat był otwarty cały czas tomeczek88 to wszystko z układem jest oki po za tym sikaniem u mnie jak miałem 1.3MH to strumien był ciągły a powiec mi czy chłodnica jest na pewno z 1.3 czy z innej pojemnosci



tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: tomeczek88 » ndz lis 28, 2010 19:20

Nie mam pojęcia. Odkąd go kupiłem w kwietniu z tą chłodnicą miał ten problem ale teraz to szczególnie przeszkadza jak są mrozy. Może to być uszczelka pod głowicą? Bo mi troche oleju bierze choć niewiele. Jakieś 0.5 litra na 5tyś km i lekko kopci z rury. Albo moze pompa wody


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

Awatar użytkownika
MajkelMKII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob maja 24, 2008 21:01
Lokalizacja: CHORZÓVW
Kontakt:

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: MajkelMKII » ndz lis 28, 2010 19:51

to zobacz sobie wymiary jakie powinien miec 1.3 uszczelka to nie jest na pewno a co do brania oleju to uszczelniacze na zaworach padają pompa nie do konca bo robi obieg zakryj chłodnice całą i przejedz sie jakieś 20km i zobacz czy temperatura sie podniesie wiecej niż dotychczas a z kratek leci ci gorące powietrze czy tak ledwo ledwo



Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: malutki » wt lis 30, 2010 10:49

doczepie się do tematu, u mnie podobna sytuacja. a jak sprawdzić czy czujnik temp padł? zmierzyć jego oporność? Jeśli tak to jaka powinna być prawidłowa wartość na ciepłym silniku?


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: malutki » wt lis 30, 2010 10:49

silnik NZ


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

Awatar użytkownika
proinstalnet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 26, 2009 12:29
Lokalizacja: Suwałki

Silnik niedogrzany a termostat 2 razy wymieniany

Post autor: proinstalnet » wt lis 30, 2010 15:03

pannowie powiem tak. Nie wiem co jest z tymi naszymi golfami. Robiłem w zyciu sporo samochodow, nawymienialem sie termostatow i zawsze wszystko bylo ok. U mnie w variancie wymienialem 3 razy termostat nawet ori kupilem i dalej mialem tylko 80 stopni. Mysle walniety czujnik kupilem ori niebieski, ssanie lepiej chodzi ale dalej 80. Mysle walniety licznik wsadziłem drugi potem 3 dalej 80 stopni. Zmienilem czujnik na rowinierz nowy febiego (zółty) w febim ten kolor odpowiada za czujnik nieb ori. i Co?? i dalej to samo 75-80 stopni i nigdy wiecej. Pompa wody nowa cała nie tylko łopatki z kołem pasowym. I dalej to samo. Korki wymieniane 2 razy i zero rezultatu. Powiedzcie mi czy mial ktos w golfie kiedykolwiec podczas jazdy w zime badz w chłodniejsze dni rowne 90?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości