Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Lucius Snow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt sie 07, 2009 16:56
Lokalizacja: wg

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: Lucius Snow » sob lis 27, 2010 15:16

Mam pytanie jak w temacie, czy ktoś mógłby podłaczyć oscyloskop do zacisku W alternatora w silniku diesla w golfie mk2 i podać, jaki jest przebieg tego sygnału?
To samo dotyczy pinu 2 na sterowniku silnika w golfie mk3 1.9TDI, jak wygląda przebieg sygnału, który sterownik wysyła na zegary na obrotomierz.

Zamierzam zostawić oryginalny licznik z mk2 diesla przy swapie na TDI i potrzebne mi są do tego te informacje.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: miś fazi » sob lis 27, 2010 15:18

prostokątny , nie pamiętam amplitudy , na pewno jest to pełne 12 V , ale dokładnie nie pamiętam



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: TheBiSHoP » sob lis 27, 2010 18:01

Z wyjscia W wychodzi sinusoida. Z ECU prostokąt ale problem w tym przypadku nie leży w charakterystyce przebiegu tylko w wartości jego częstotliwości. Do zegara z zwykłego D/TD potrzwbny jest sygnał o większej częstotliwości niż do wysterowania zegarów od TDI. W twoim przypadku poprostu podpiołbym obrotomierz pod wyjście W alternatora od TDI.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: miś fazi » sob lis 27, 2010 18:39

nie mylisz się kolego ? sinusoida nie wysteruje obrotomierza na pewno , jutro postaram się podłączyc oscyloskop pod wyjście W w altku zwykłego diesla bez żadnego ECU i zrobie fotki



Lucius Snow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt sie 07, 2009 16:56
Lokalizacja: wg

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: Lucius Snow » sob lis 27, 2010 18:42

Dzięki za odpowiedzi, już cokolwiek wyjaśniają.
Pytanie czy alternator TDI ma wyjście W? Jeżeli ma to temat załatwiony.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: miś fazi » sob lis 27, 2010 18:46

TDI nie bierze sygnału z altka



Lucius Snow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt sie 07, 2009 16:56
Lokalizacja: wg

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: Lucius Snow » sob lis 27, 2010 19:06

miś fazi, wiem, że TDI nie bierze sygnału z alternatora, tylko sygnał idzie z pinu 2 na sterowniku silnika.
Chodzi mi o porównanie tych dwóch sygnałów, raz - jaki sygnał jest w zwykłym dieslu na klemie W alternatora, dwa - jaki sygnał jest na pinie 2 na sterowniku w TDI.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: TheBiSHoP » sob lis 27, 2010 20:46

miś fazi pisze:nie mylisz się kolego ?
wyjście W to wyprowadzenie jednego z uzwojeń więc jak chciałbyś mieć tam coś innego ?
miś fazi pisze:sinusoida nie wysteruje obrotomierza na pewno
A dlaczegoby nie. Obrotomierz mierzy częstotliwość sygnału
Lucius Snow pisze:Pytanie czy alternator TDI ma wyjście W?
Powinien mieć. Wszystkie Bosch'e z mk3 mają.


Obrazek Obrazek

Lucius Snow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt sie 07, 2009 16:56
Lokalizacja: wg

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: Lucius Snow » sob lis 27, 2010 20:55

TheBiSHoP pisze:Powinien mieć
Sprawdzę i dam znać po weekendzie.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: miś fazi » ndz lis 28, 2010 11:40

Obrazek

Ani ja, ani Ty nie mieliśmy racji. Choć Ty byłeś bliższy prawdy. :bigok:



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: TheBiSHoP » ndz lis 28, 2010 13:10

Ja mam rację tylko to co pokazałeś to wyjście już za prostownikiem. Chyba nie zabardzo wiesz jak działa alternator. Powtarzam jeszcze raz wyjście W to odczep jednego z uzwojeń. Przyjrzyj się temu wykresowi przedłuż sobię przerywane linie symetrycznie pod wykres i co wyjdzie ?


Obrazek Obrazek

Lucius Snow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt sie 07, 2009 16:56
Lokalizacja: wg

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: Lucius Snow » czw gru 02, 2010 19:07

Dzięki Panowie za wypowiedzi w temacie.
Sprawdziłem numer alternatora i jego schemat elektryczny. Nie ma wyjścia W, ale wydaje mi się, że wystarczy jeśli zdejmę odbudowę alternatora i podczepię się pod jedno z uzwojeń i wyprowadzę przewód na zewnątrz, to będę miał odpowiedni sygnał na obrotomierz.



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: finch » czw gru 02, 2010 20:00

Witam,

miś fazi, alternator to nic innego jak trójfazowa prądnica synchroniczna więc skąd na wyjściu jednego z uzwojeń prostokąt?

Lucius Snow, z tego co pamiętam 1.9 TD miał na tej samej zasadzie zrobiony co MK II więc powinno być podobnie. Nie wiadomo tylko jak z przełożeniem na paskach w MK II i MK II ale jak już ktoś napisał obrotomierz zlicza impulsy tak więc nie powinno być problemu z ew przeskalowaniem zegara. Jakbyś potrzebował datasheeta od układu scalonego siedzącego w liczniku MK II to pisz via priv.

Pozdrawiam,
finch


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

BitelsM-tdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 28, 2009 01:30
Lokalizacja: Zakopane

Diesel - jaki jest przebieg sygnału na zacisku W alternatora

Post autor: BitelsM-tdi » ndz gru 05, 2010 21:20

Witam
ja przeprowadziłem taką operację ( podczepilem się pod diody prostownicze takie wystające zaciśniete dryciki) obrotek dziala prawidlowo tylko pokazuje zawyżone obroty i niewiem jak sie uporać z tym problemem
Pozdrawiam


sprzedam części golf II syncro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 68 gości