Downpipe silnika 1z.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Downpipe silnika 1z.

Post autor: arturkw » pt lis 26, 2010 12:31

Jak wiadomo przy konwersji Wg (1Z) na vnt(afn.....) trzeba pozmieniać kilka rzeczy ale nie o tym. większość turbin awx,brd, hybrydy pasują pod downpipe z AFNa sytuacja ma sie jednak inaczej do silnika 1Z mówimy cały czas o mk3. i teraz pytanie downpipe z 1Z przerabia sie ucinając sama flansze i przyspawać trzeba tą z afn? czy trzeba cosik rzeźbić z kolankami?

Obrazek

czy poprostu sie odcina starą flansze i trzeba przyspawać tą co na fotce? czy jakaś większa rzeźba z tym jest?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Downpipe silnika 1z.

Post autor: michszym11970 » pt lis 26, 2010 15:58

arturkw pisze:teraz pytanie downpipe z 1Z przerabia sie ucinając sama flansze i przyspawać trzeba tą z afn?
dokładnie tak, wystarczy przyspawać samą flanszę AFN, kolanko zostaje oryginalne

tak to wyglądało u mnie w 1Z, turbinka AFN:

Obrazek


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Downpipe silnika 1z.

Post autor: arturkw » pt lis 26, 2010 16:10

dzięki wielki kolego duży plus dla ciebie :)


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Downpipe silnika 1z.

Post autor: arturkw » pt lis 26, 2010 16:47

michszym11970, mam jeszcze pytanie, ta flansze po prostu kupiłeś ori od AFN z uciętym kolankiem? czy jakoś sam dorabiałeś?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Downpipe silnika 1z.

Post autor: michszym11970 » pt lis 26, 2010 23:47

kupiłem odciętą ori flansze z AFN-a, ale dorobić też można


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Downpipe silnika 1z.

Post autor: Rapix » sob lis 27, 2010 11:12

jak bym to robił to bym dał od razu grubsze kolano



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Downpipe silnika 1z.

Post autor: arturkw » sob lis 27, 2010 12:56

Rapix pisze:jak bym to robił to bym dał od razu grubsze kolano
ale jak by dorwać ori Dp z afna to nie będzie problemu? chcę uniknąć jak najmniej komplikacji :)


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Downpipe silnika 1z.

Post autor: Rapix » ndz lis 28, 2010 22:49

Ja bym dał ori flansze, a za nią jakieś większe kolano np. 3 calowe lub 2,5 ;)



DeepHeet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 05, 2010 15:03

Re: Downpipe silnika 1z.

Post autor: DeepHeet » śr lis 23, 2011 17:04

Odgrzeje kotleta, nie ma sensu zakładać nowego tematu;)
Posiadam silnik 1Z i trubo AWX. DP mam kompletny z AFN, od turbo do katalizatora, którego z resztą już niema. Chodzi mi po głowie myśl, czy jest sens zrobić wolny przelot na 2.5"-albo inny od turbo do tłumika środkowego?



arwam

Downpipe silnika 1z.

Post autor: arwam » śr lis 23, 2011 22:36

turbo AWX to trochę mały sprzęt jak chcesz to rób i o większej średnicy ale w przypadku tej turbiny większa od fabrycznej średnica to będzie przerost formy nad treścią.
za to jak zrobisz większą to za jakiś czas jak Ci będzie mało i dasz większe turbo to będzie jak znalazł



DeepHeet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 05, 2010 15:03

Downpipe silnika 1z.

Post autor: DeepHeet » śr lis 23, 2011 23:36

Czyli nie ma sensu grzebać, jak kiedyś będzie większe to i wydech się zrobi ;)



arwam

Downpipe silnika 1z.

Post autor: arwam » czw lis 24, 2011 09:31

DeepHeet,
przelot jest jak najbardziej sens zrobić i ewentualnie samą puszkę pustą na końcu dać. bedzie cicho jak w serii a nie będzie takich oporów przepływu.

można też samą rurkę od początku do końca zrobić,i nie będzie też jakiejś ogromnej różnicy. trochę głośniej będzie niż na serii jak turbo otworzy kierownice przy zbijaniu ciśnienia.



DeepHeet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 05, 2010 15:03

Downpipe silnika 1z.

Post autor: DeepHeet » czw lis 24, 2011 13:28

Też właśnie myślałem czy nie nie zostawić ori rur ale z tym środkowym coś podziałać i końcowym. Tyle że musi wyglądać jak ori co by na przeglądzie się nie czapiali



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości