czasy wałka z 2e
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Re: czasy wałka z 2e
Właśnie wróciłem z garażu..
Próbowałem wsadzić wałek od mk1 gti 1,6, czasy otwarcia zaworów ma 230/230 także spora róznica, ale co się okazało.. Wałek oprócz dłuższego otwarcia zaworów ma też większy skok zaworów. O jakies 3mm i wałek nie dał się przekręcić bo się oparł o głowice, przez co też miałem problemy bo ją zarysował. Brakowało dosłownie pół milimetra żeby przeszedł. Podszlifowałem trochę krzywki na bokach ale i tak się nie zmieścił..
Gdzie znajdę taki parametr wałka jak wysokość tej krzywki? To jest chyba wartość pomiarowa serwisowa? Znając ten parametr mógłbym nie robić kolejny raz daremnej roboty..
Podpowiedz mi ktoś..
Próbowałem wsadzić wałek od mk1 gti 1,6, czasy otwarcia zaworów ma 230/230 także spora róznica, ale co się okazało.. Wałek oprócz dłuższego otwarcia zaworów ma też większy skok zaworów. O jakies 3mm i wałek nie dał się przekręcić bo się oparł o głowice, przez co też miałem problemy bo ją zarysował. Brakowało dosłownie pół milimetra żeby przeszedł. Podszlifowałem trochę krzywki na bokach ale i tak się nie zmieścił..
Gdzie znajdę taki parametr wałka jak wysokość tej krzywki? To jest chyba wartość pomiarowa serwisowa? Znając ten parametr mógłbym nie robić kolejny raz daremnej roboty..
Podpowiedz mi ktoś..
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Re: czasy wałka z 2e
Hmm a zastanowiłeś się chociaż przez chwilę nad tym co próbowałeś zrobić? Całe jeszczęscie, że nie udało Ci się zamontować tego wałka. Silniki z mk1 GTI miały luzy zaworowe regulowane płytkami. Do płytek stosuje się zupełnie inne wałki niż do hydraulicznych popychaczy które były montowane w silnikach VW od 85 roku w górę. Nie obraź się ale nie mam pojęcia jak można nie zauważyć, że jedno od drugiego różni się całkowicie .......D1_PITER pisze:Właśnie wróciłem z garażu..
Próbowałem wsadzić wałek od mk1 gti 1,6, czasy otwarcia zaworów ma 230/230 także spora róznica, ale co się okazało.. Wałek oprócz dłuższego otwarcia zaworów ma też większy skok zaworów. O jakies 3mm i wałek nie dał się przekręcić bo się oparł o głowice, przez co też miałem problemy bo ją zarysował. Brakowało dosłownie pół milimetra żeby przeszedł. Podszlifowałem trochę krzywki na bokach ale i tak się nie zmieścił..
Gdzie znajdę taki parametr wałka jak wysokość tej krzywki? To jest chyba wartość pomiarowa serwisowa? Znając ten parametr mógłbym nie robić kolejny raz daremnej roboty..
Podpowiedz mi ktoś..
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
czasy wałka z 2e
bugalon, spokojnie nie obrażam się. Nie mam doświadczenia w tej kwestii, także też krytyka pożyteczna. A silniki mk2 wszystkie benzynowe miały luz hydrauliczny czy niektóre też miały płytki? Mówisz że jedno od drugiego różni się całkowicie.. Głowicom się nie przyglądałem a wałki się tak wcale całkowicie nie różnią. Różnią się jedynie krzywkami i myślałem że tak ma być skoro to wałek który daje większą wydajność. Gdzie mogę znaleźć parametry tych wałków? Znalazłem tylko fazy rozrządu, wymiary krzywek już nie. Teraz mam na celowniku wałki od GXa (223/220) i PG (220/220) - możesz mi coś powiedzieć na ich temat?
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Re: czasy wałka z 2e
Wałek z GX ma najlepszy czas otwarcia ze wszystkich stosowanych w silnikach 8V. Pamiętaj tylko że ten wałek ma czas podany z luzem zaworowym 1mm. Zobacz na to co EVO napisał w tym wątku. Zestawień z wymiarami krzywek nie znajdziesz nigdzie bo sama wysokość krzywki nie jest parametrem kluczowym. Liczy się też jej grubość i stromość. Krzywka bardziej okrągła z luzem zaworowym 1mm może dać mniejszy czas otwarcia niż ostra z wyższym wzniosem. Jak posadzisz to na głowicę bez luzu, wyjdzie ci zupełnie odwrotnie. Nie ma opcji, trzeba sprawdzić z kątomierzem jak bez luzu otwierają się zawory. Inaczej nie zdefiniujesz najlepszego wałka. Wątpię w to aby ktoś posiadał wszystkie wałki z silników 8V i poświęcił pare dni na to zeby zrobić dokładne pomiary. Generalnie wałek z GX wygląda najciekawiej bo współpracował z mniejszymi zaworami. Trzeba tylko pamiętać, że przepustnica w takim GXie jest dużo większa niż w RP i to sie mogło zrównoważyć. Wałek z PG odpuść, bo to wałek z silnika doładowanego i ma inne czasy współotwarcia niż ssak.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
czasy wałka z 2e
bugalon, na wstępie dziekuje za obszernego posta na ten temat. Ja porównywałem parametry wałków dostępnie na stronie http://www.doppel-wobber.de" onclick="window.open(this.href);return false;. Jak zobaczyłem jakie parametry mają wałki w mk1 to tak się wkręciłem na taki wałek że zapomniałem o temacie popychaczy hydraulicznych całkiem. Z tych danych podanych na tej stronie wynika że wałek z EV ma najciekawsze otwarcie zaworów czyli 227/217. A co do wałka PG wytłumacz mi proszę co to jest czas współotwarcia? To jest ten moment po zakończeniu 4 suwu kiedy zawór wydechowy jest jeszcze otwarty a już rozpoczął się suw ssania i zawór ssący jest otwarty? Jeśli tak to jest to mój wałek z PN nie ma w żadnym momencie współotwarcia zaworów a jest ssakiem.
Przypominam wałek PN:
OZS ost
ZZS 22st po DMP
OZW 28st przed DMP
ZZW 6st przed GMP
PG:
OZS 0st
ZZS 40st po DMP
OZW 40st przed DMP
ZZW 0st
Jak dla mnie to wałki wyglądają podobnie.. Zreszta wałek PG ma baaardzo podobne kąty otwarcia zaworów w stosunku do GX. (?)
Przypominam wałek PN:
OZS ost
ZZS 22st po DMP
OZW 28st przed DMP
ZZW 6st przed GMP
PG:
OZS 0st
ZZS 40st po DMP
OZW 40st przed DMP
ZZW 0st
Jak dla mnie to wałki wyglądają podobnie.. Zreszta wałek PG ma baaardzo podobne kąty otwarcia zaworów w stosunku do GX. (?)
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
czasy wałka z 2e
Czasy które podajesz są czasami z luzem zaworowym, wierz mi, że bez luzu masz na bank współotwarcie i to spore. Współotwarcie to jest dokładnie to co napisałeś, czyli czas w którym zawór ssący jeszcze jest otwarty a wydechowy już otwarty.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
czasy wałka z 2e
To co z wałkiem z PG? Bo leży obok mnie głowica od G60 i w 5 sekund mogę z niej wymontować wałek.
Jak rozpoznać silnik GX? Bo jest taki dawca na K-Jetronicu ale nie mogę na bloku znaleźć oznaczenia kodowego silnika - gdzie jest to oznaczenie? Albo po jakim osprzecie można poznać taki silnik?
EDIT
Ok. Po zgłebieniu tematu stwierdzam iż wałek PG jest identyczny z wałkiem GX. Obydwa mają numery 026 109 101 A i były zastosowane również w silnikach HT i 2E. bugalon nie wiem dlaczego odradzałeś mi montaż wałka z silnika doładowanego skoro chodzi on również w silnikach wolnossących. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to pod tym linkiem (http://www.tttuning.com/camsspecs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) są parametry wałków przy różnych luzach zaworowych.
Jutro napiszę o efektach.
Pozdrawiam
Jak rozpoznać silnik GX? Bo jest taki dawca na K-Jetronicu ale nie mogę na bloku znaleźć oznaczenia kodowego silnika - gdzie jest to oznaczenie? Albo po jakim osprzecie można poznać taki silnik?
EDIT
Ok. Po zgłebieniu tematu stwierdzam iż wałek PG jest identyczny z wałkiem GX. Obydwa mają numery 026 109 101 A i były zastosowane również w silnikach HT i 2E. bugalon nie wiem dlaczego odradzałeś mi montaż wałka z silnika doładowanego skoro chodzi on również w silnikach wolnossących. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to pod tym linkiem (http://www.tttuning.com/camsspecs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) są parametry wałków przy różnych luzach zaworowych.
Jutro napiszę o efektach.
Pozdrawiam
- konradzik81
- Ma gadane
- Posty: 236
- Rejestracja: wt lip 31, 2007 14:14
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: czasy wałka z 2e
Witam
No wałek już od kilku dni jeździ w moim aucie. Wszystko spisuje się bez zarzutu. Podczas montażu chciałem też założyć szklanki z PG ale jak się okazało po odpaleniu strasznie klepały - nie wiem czy to winna innego typu szklanek czy może były zajechane/zastane (wyglądały dobrze). Szklanki mają być z PNki i po założeniu ich spowrotem wszystko odpaliło poprawnie. W porównaniu do seryjnego wałka z PN teraz zawory chodzą troszeczkę głośniej, słychać ich pracę. Nie że klepią, tylko wcześniej praca była cichutka, teraz lekko słychać, ale to nic takiego. Co ciekawe wałek w głowicy PG również siedzi na 4 podporach a nie jak by się można spodziewać z mocniejszym silniku że będzie na 5-ciu. Wszystko pasuje Plug&Play. Silnik odpalił od kopa, regulacji wymagał jedynie kąt wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jaki mam obecnie ustawiony, bo ustawiałem na wyczucie. Pierwsze co od razu da się zauważyć po odpaleniu to różnica w dźwięku.. Zarówno dźwięk dolotu jak i wydechu jest bardziej akresywny, wydech i dolot pracują też głośniej. Ogólnie na wysokich obrotach brzmi bardziej sportowo, bo nie ma wrażenia dźwiękowego jak by się silnik męczył, poprostu szlifuje jak honda ;] Odczucia z jazdy również uległy poprawie, na niskich i na wysokich obrotoach jest lepiej. Na subiektywne odczucia powiedziałbym że +10-15%. Wydaje mi się że po zmianie przepustnicy na większą mogłoby to lepiej jechać na wysokich obrotach - 37mm monowtrysku to niewiele. Ogólnie polecam taką modyfikacje jeśli ktoś ma wałek typu M (PN np) na zmianę wałka na typ A czyli G60, 2E, GX. Aha dodam jeszcze że nowy wałek otwiera zawory jakieś 2mm głębiej, wcześniej szklanki się zrównywały z głowicą przy pełnym otwarciu zaworu, teraz wchodzą jakieś 2mm poniżej zrównania z głowicą. Także nie dość że się szybciej otwierają i później zamykąja to jeszcze bardziej otwierają. Polecam taki tuning za 50zł bo na pewno przyniesie efekt.
No wałek już od kilku dni jeździ w moim aucie. Wszystko spisuje się bez zarzutu. Podczas montażu chciałem też założyć szklanki z PG ale jak się okazało po odpaleniu strasznie klepały - nie wiem czy to winna innego typu szklanek czy może były zajechane/zastane (wyglądały dobrze). Szklanki mają być z PNki i po założeniu ich spowrotem wszystko odpaliło poprawnie. W porównaniu do seryjnego wałka z PN teraz zawory chodzą troszeczkę głośniej, słychać ich pracę. Nie że klepią, tylko wcześniej praca była cichutka, teraz lekko słychać, ale to nic takiego. Co ciekawe wałek w głowicy PG również siedzi na 4 podporach a nie jak by się można spodziewać z mocniejszym silniku że będzie na 5-ciu. Wszystko pasuje Plug&Play. Silnik odpalił od kopa, regulacji wymagał jedynie kąt wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jaki mam obecnie ustawiony, bo ustawiałem na wyczucie. Pierwsze co od razu da się zauważyć po odpaleniu to różnica w dźwięku.. Zarówno dźwięk dolotu jak i wydechu jest bardziej akresywny, wydech i dolot pracują też głośniej. Ogólnie na wysokich obrotach brzmi bardziej sportowo, bo nie ma wrażenia dźwiękowego jak by się silnik męczył, poprostu szlifuje jak honda ;] Odczucia z jazdy również uległy poprawie, na niskich i na wysokich obrotoach jest lepiej. Na subiektywne odczucia powiedziałbym że +10-15%. Wydaje mi się że po zmianie przepustnicy na większą mogłoby to lepiej jechać na wysokich obrotach - 37mm monowtrysku to niewiele. Ogólnie polecam taką modyfikacje jeśli ktoś ma wałek typu M (PN np) na zmianę wałka na typ A czyli G60, 2E, GX. Aha dodam jeszcze że nowy wałek otwiera zawory jakieś 2mm głębiej, wcześniej szklanki się zrównywały z głowicą przy pełnym otwarciu zaworu, teraz wchodzą jakieś 2mm poniżej zrównania z głowicą. Także nie dość że się szybciej otwierają i później zamykąja to jeszcze bardziej otwierają. Polecam taki tuning za 50zł bo na pewno przyniesie efekt.
czasy wałka z 2e
D1_PITER, to ile szklanki wchodzą w głowicę jeszcze nic nie mówi, trzeba było na głowicy z pg założyć wałek pn i zmierzyć czujnikiem zegarowym ile zawory się otwierają, to samo dla wałka pg i by było jasne
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: czasy wałka z 2e
NIC?? Nic? Czy napewno użyłeś właściwego słowa? Bo moim zdaniem to ile szklanki wchodzą w głowicę mówi orientacyjnie ile się otwierają zawory, ale nie mów, że nic.RasPL pisze:to ile szklanki wchodzą w głowicę jeszcze nic nie mówi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości