Jak zaadaptować głowica z 1,9 D/TD do 1,6TD ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Re: Jak zaadaptować głowica z 1,9 D/TD do 1,6TD ?

Post autor: piori » śr lis 24, 2010 09:08

Orzeł_01 pisze:
piori pisze:połamał mi się wałek na 3 części
Co było przyczyną połamania wałka? Pojeździłeś z tą głowicą od AAZ?
Długo nie pojeździłem, a to dlatego, że wałek był wytarty w miejscach łożyskowania i same panewki też, był spory luz. Głowicę dostałem za friko od sąsiada, po tym jak w mojej pękło gniazdo wtryskiwacza, i tylko dlatego ją założyłem bo nie miałem innej, a auto potrzebne. Teraz śmigam drugim autem, a głowicę do golfa sobie składam powoli i dokładnie.
Orzeł_01 pisze:w starej jest okrutny syf, choćby ktoś do oleju nawalił smoły :crazy: Skąd taki syf, czy to może być przez padnięte uszczelniacze zaworowe?
Może być, spaliny mogły się przedostawać luźnymi prowadnicami i przez nieszczelne uszczelniacze, a że spaliny diesla zawierają sporo popiołu... smoła gotowa :crazy:



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Jak zaadaptować głowica z 1,9 D/TD do 1,6TD ?

Post autor: Toshiba » śr lis 24, 2010 12:50

Podobno 1.6TD z głowicą od AAZ przez kilka minut chodzi nierówno i kopci. Prawda to?



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Jak zaadaptować głowica z 1,9 D/TD do 1,6TD ?

Post autor: piori » śr lis 24, 2010 14:02

Toshiba, mój kopcił bardzo mocno chwile po odpaleniu, ale nie wiem czy to przez to, bo jak się później okazało wtryskiwacze mocno lały (były już w tej głowicy, którą dostałem). Nieraz potrafił nawet zgasnąć chwile po odpaleniu gdy świece już przestały grzać (ropa nie chciała się palić bo lała się ciurkiem :kac: ) i musiałem go zapalać drugi raz.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Jak zaadaptować głowica z 1,9 D/TD do 1,6TD ?

Post autor: Orzeł_01 » śr lis 24, 2010 14:33

Kopcenie na pewno musiało być spowodowane niepełnosprytnymi wtryskiwaczami.

Wiecie może, czy jest odczuwalna różnica w mocy i elastyczności po zmianie głowicy na tą z AAZ?
U mnie do tego będzie kolektor z AWX, to chyba różnica powinna być odczuwalna?
Kolektor już kupiłem. Czekam na przesyłkę :chytry:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jak zaadaptować głowica z 1,9 D/TD do 1,6TD ?

Post autor: t0mal » śr lis 24, 2010 23:28

Musisz mieć zdrowy dół i pompę, bo głowica od 1.9 nieco odpręży silnik. Wtryski przełóż od swojego. Jak masz seryjną pompę to będzie zmiana raczej na gorsze, bo silnik może odrobinę osłabnąć z dołu, ale równie dobrze możesz nie odczuć różnicy.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Jak zaadaptować głowica z 1,9 D/TD do 1,6TD ?

Post autor: Orzeł_01 » czw lis 25, 2010 17:13

t0mal pisze:Musisz mieć zdrowy dół i pompę,
Auto odpalało od strzała, na gładziach cylindrów nie ma progów, końcówki wtrysków są nowe. Myślę, że powinno być Git!
t0mal pisze:głowica od 1.9 nieco odpręży silnik
Pewnie przez większe zawory, ale to chyba minimalnie odpręży?
t0mal pisze:Jak masz seryjną pompę to będzie zmiana raczej na gorsze
Pewnie i tak, za jakiś czas wezmę się za modzenie jakiejś większej pompy i może jakieś wtryski z SB, albo z merca wsadzę :satan:

Już do mnie dotarł kolektor, teraz muszę go wyczyścić z syfu po recyrkulscji, dorobić flansze i króciec pod przewód do LDA :bigok:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jak zaadaptować głowica z 1,9 D/TD do 1,6TD ?

Post autor: t0mal » pt lis 26, 2010 00:19

Większe komory wirowe



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości