Montaż turbiny od GVI CR do silników BMN, BKD, AZV
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Montaż turbiny od GVI CR do silników BMN, BKD, AZV
Przejrzałem sobie konstrukcję najnowszych motorów CR 2.0 TDI (np. CBB) i śmiem twierdzić, że turbo od tych motorów (wyrób KKK o wydajności i kostrukcji identycznej jak CAHA z B8) podejdzie do BMN praktycznie P&P. Co by to nam dało - turbo, które styka na ok. 215 KM (ja na identycznej konstrukcyjnie turbinie CAHA mam 216 KM) i dostępne w zasadzie cały czas (produkcja BMN jak widomo zakończyła się).
Jak więc to zrobić? Oczywiście są to przypuszczenia, poparte analizą konstrukcji motorów.
Bierzemy więc turbinę 03L253016G z jakiegokolwiek porzeczniaka. Najlepiej jakby miała od razy przy sobie od razu spływ oleju w podporze turba i przykręcony od wylotu części zimnej tłumik szmerów przepływu.
Dla niedowiarków informuje, że kolektor wydechowy od CR pasuje do głowicy 2.0 16V PD (sprawdzone na moim wozie).
Montujemy więc turbinę do głowicy (na uszczelkę pod wydech od BKD), EGR pasuje też kolektora wydechowego. Spływ oleju powinien pasować w miejsce w bloku BMN. Turbina jest podpata i zamontowana.
Dalej podłączamy rurkę smarowania dostarczającą olej od podstawy filtra z silnika BMN i mamy załatwioną kwestię smarowania.
Teraz zasilanie w powietrze - rura od BMN pasuje P&P do turbiny od CR.
Wydech przypuszczam że stożek do wydechu jest identyczny.
Jedyne miejsce gdzie może być przypuszczlnie mały problem mechaniczny to wylot sprężonego powietrza z turbiny i połaczenie go z rurą idącą do IC. Jeśli nie będzie pasować oryginalny wąż po obcięciu szybkozłączki, to sprawę załawi odpowiednio dobrane kolanko silikonowe.
Pozostaje kwestia czujnika połżenia membramy w aktutatorze (wtyczka w mieszku) - jeśli kostki są te same, to i pewnie informacje podawane do ECU są identyczne.
W przypadku silnika BMN cała to operacja ma sens jak zdechnie nam seryjne turbo. Nieco inaczej jest z BKD i AZV. Tam seryjne turbiny są do du...
Wymaga to jednak znacznie więcej zachodu. To co "na oko trzeba by wymienić, by wszystko złożyć P&P na oryginalnych częściach VW:
- turbo,
- wąż smarujący - od BMN,
- dolot z filtra powietrza do turba (harmonijka) z odmą - od BMN,
- pokrywa zaworów silnika - od BMN,
- rura aluminiowa od turba do IC z lewej strony samochodu + kolaka gumowe - od BMN,
- rura od IC do kolektora dolotowego - od BMN,
- chłodnica spalin EGR z wężami gumowymi.
- przedłużenie rury wydechowej o kilkadziesiąt cm, bo turbo BKD wisi w dół, a BMN/CR stoi podniesione do góry.
Teoretycznie wiele elementów, ale ja się dobrze poszuka to można to dostać za psią kasę.
Wszystko co napisałem trzeba jeszcze sprawdzić w naturze, ale może przyda się jako wskazanie drogi
Jak więc to zrobić? Oczywiście są to przypuszczenia, poparte analizą konstrukcji motorów.
Bierzemy więc turbinę 03L253016G z jakiegokolwiek porzeczniaka. Najlepiej jakby miała od razy przy sobie od razu spływ oleju w podporze turba i przykręcony od wylotu części zimnej tłumik szmerów przepływu.
Dla niedowiarków informuje, że kolektor wydechowy od CR pasuje do głowicy 2.0 16V PD (sprawdzone na moim wozie).
Montujemy więc turbinę do głowicy (na uszczelkę pod wydech od BKD), EGR pasuje też kolektora wydechowego. Spływ oleju powinien pasować w miejsce w bloku BMN. Turbina jest podpata i zamontowana.
Dalej podłączamy rurkę smarowania dostarczającą olej od podstawy filtra z silnika BMN i mamy załatwioną kwestię smarowania.
Teraz zasilanie w powietrze - rura od BMN pasuje P&P do turbiny od CR.
Wydech przypuszczam że stożek do wydechu jest identyczny.
Jedyne miejsce gdzie może być przypuszczlnie mały problem mechaniczny to wylot sprężonego powietrza z turbiny i połaczenie go z rurą idącą do IC. Jeśli nie będzie pasować oryginalny wąż po obcięciu szybkozłączki, to sprawę załawi odpowiednio dobrane kolanko silikonowe.
Pozostaje kwestia czujnika połżenia membramy w aktutatorze (wtyczka w mieszku) - jeśli kostki są te same, to i pewnie informacje podawane do ECU są identyczne.
W przypadku silnika BMN cała to operacja ma sens jak zdechnie nam seryjne turbo. Nieco inaczej jest z BKD i AZV. Tam seryjne turbiny są do du...
Wymaga to jednak znacznie więcej zachodu. To co "na oko trzeba by wymienić, by wszystko złożyć P&P na oryginalnych częściach VW:
- turbo,
- wąż smarujący - od BMN,
- dolot z filtra powietrza do turba (harmonijka) z odmą - od BMN,
- pokrywa zaworów silnika - od BMN,
- rura aluminiowa od turba do IC z lewej strony samochodu + kolaka gumowe - od BMN,
- rura od IC do kolektora dolotowego - od BMN,
- chłodnica spalin EGR z wężami gumowymi.
- przedłużenie rury wydechowej o kilkadziesiąt cm, bo turbo BKD wisi w dół, a BMN/CR stoi podniesione do góry.
Teoretycznie wiele elementów, ale ja się dobrze poszuka to można to dostać za psią kasę.
Wszystko co napisałem trzeba jeszcze sprawdzić w naturze, ale może przyda się jako wskazanie drogi
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Montaż turbiny od GVI CR do silników BMN, BKD, AZV
jaro4444, swoim opisem mnie zachęcił do włożenia turbiny od CBBB 03L253016G no i kupiłem ... chce je zamontować MK5 4-MOTION BKD
pierwsza sprawa to ze jeżeli turbo chce zawiesić tak jak jest oryginalnie w BKD to to troszkę szpilki nie pasują ale 2 wykręciłem i wchodzi , druga sprawa wtedy mamy odwrotnie kanały olejowe i pomyślałem ze wezmę obróbce muszle z gruszką (gruszka przykręcona jest do strony zimnej) tak aby wejście oleju było z góry , tylko nie wiem czy da sie przekręcić geometrie jak to wyjąc żeby turbiny nie popsuci doradzacie , jak wybici to z turbawki
A druga sprawa jak chce turbo zawiesić odwrotnie (w porównaniu do BKD ) wtedy głowica nie pozwala żeby turbina weszła na szpilki....
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/192 ... cad1a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43d ... 680bf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/580 ... 2e06d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e0 ... 36ddd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na ostatnim foto jest kierownice jak to wybic zeby to obrucic rozbierał to ktos???
pierwsza sprawa to ze jeżeli turbo chce zawiesić tak jak jest oryginalnie w BKD to to troszkę szpilki nie pasują ale 2 wykręciłem i wchodzi , druga sprawa wtedy mamy odwrotnie kanały olejowe i pomyślałem ze wezmę obróbce muszle z gruszką (gruszka przykręcona jest do strony zimnej) tak aby wejście oleju było z góry , tylko nie wiem czy da sie przekręcić geometrie jak to wyjąc żeby turbiny nie popsuci doradzacie , jak wybici to z turbawki
A druga sprawa jak chce turbo zawiesić odwrotnie (w porównaniu do BKD ) wtedy głowica nie pozwala żeby turbina weszła na szpilki....
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/192 ... cad1a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43d ... 680bf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/580 ... 2e06d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e0 ... 36ddd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na ostatnim foto jest kierownice jak to wybic zeby to obrucic rozbierał to ktos???
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Montaż turbiny od GVI CR do silników BMN, BKD, AZV
Przespałem sie z tematem , i tak przerobiłem trochę turbinę na pierścieniu zrobiłem nowe nacięcie na cięgienko od gruszki i przekręciłem muszle o 180S tak wiec przewody zasilania olejem pasuje , a powrót to pikusi połączyć , wydech tylko kolano musze dobrać i sie złączy , rura od filtra powietrza pasuje bez problemu (w tej kkk kierownice są nierozbieralne ) Jutro przyjdzie pocztą tłumik szmerów i podłączenie tego nie bezie chyba wielkim wyzwaniem , troszkę będę miał zabawy z podłączeniem egru na zimę pasowało by go mięć....
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78c ... 47caf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/544 ... 576c1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78c ... 47caf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78c ... 47caf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/544 ... 576c1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78c ... 47caf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Montaż turbiny od GVI CR do silników BMN, BKD, AZV
Turbo zostało odwrócone 0 180s podszedł oryginalny przewód od smarowania powrót wykombinowałem sam miałem wyjście od turbiny od Awx i połączyłem to przewodem 10mm olejowym , rura od filtra powietrza podeszła , sprężone powietrze odprowadziłem do turbiny przyspawałem kawałek flaszy fi 55 a przewód ten co idzie przy silniku skróciłem , połączyłem kolanem 90s turbinę z ta rurą aluminiową i strona zimna załatwiona , wydech połączyć to była pestka tylko 30minut spawania migomatem bo kolano musiałem zrobić sam bo nie miałem czasu i gdzie bardzo kupić , do kolektora dospawałem kawałek żeliwnej flaszy od jakiegoś zaworu egr co by mięć na środku wyjście egru pod chłodnice egr i wszystko było podłączone ...
Turbinka ma subtelny świst miły dla ucha , a co do jazdy od seryjnej niczym się nie różni na dole a jak na górze będzie zobaczymy po programie… roboty trochę poświeciłem ale powinno być dobrze wszystko …
Turbinka ma subtelny świst miły dla ucha , a co do jazdy od seryjnej niczym się nie różni na dole a jak na górze będzie zobaczymy po programie… roboty trochę poświeciłem ale powinno być dobrze wszystko …
Montaż turbiny od GVI CR do silników BMN, BKD, AZV
krzys-jeruzal, dałes na spływ normalny przewod olejo odporny w parcianym oplocie pomiedzy warstwami?ori awx-ową plecionke obciąłes?
i dałes opaski na obydwu koncach takie na gwiadke/?
i dałes opaski na obydwu koncach takie na gwiadke/?
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Montaż turbiny od GVI CR do silników BMN, BKD, AZV
W sklepie z węzami takim rolniczym kiedyś do vento kupiłem gumowy zbrojony , w vento 2 lata jeździ nie ma śladu zużycia , wiec do golfa założyłem taki sam , i tak jak piszesz z obu stron dąłem opaski skręcane , w BMW są takie kiedyś widziałem ...
Montaż turbiny od GVI CR do silników BMN, BKD, AZV
krzys-jeruzal, no własnie w brd ori jest kumowy przewod i opaski ala na srubokret
- --Andree--
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Montaż turbiny od GVI CR do silników BMN, BKD, AZV
krzys-jeruzal teraz tylko na strojenie i czekamy na wykresiki
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.
Montaż turbiny od GVI CR do silników BMN, BKD, AZV
teraz moge dopisać ze my zrobiliśmy spływ z przewodu paliwowego zbrojonego zwykły gates na metry i działa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości