nieawo250 pisze:czy muszę podłączać kabel od zużycia paliwa ?
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz sty 23, 2011 18:42
Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku
A ja mam śmieszniejsze pytania jeszcze.
Czy gdy zdobędę zegary z 1/2 FIS ew. FIS, to jeszcze fizycznie trzeba kupić komputer, czy jest on może już w zegarach zainstalowany i tylko przewody trzeba puścić od takiego? Ma w sobie tempomat? Oraz czy w nim da się ustawić język, chociaż angielski, czy może każdy fabrycznie miał tylko 1 (więc kupię z niemieckimi napisami to niemieckiego uczyć się będę musiał)? Oraz jeśli kupne zegary będą miały mniejszy przebieg, czy da się go powiększyć, by potem przy sprzedaży nie było że kombinowany (mogę nawet niech stracę do ASO żeby mi przekręcili w górę) ?
Czy gdy zdobędę zegary z 1/2 FIS ew. FIS, to jeszcze fizycznie trzeba kupić komputer, czy jest on może już w zegarach zainstalowany i tylko przewody trzeba puścić od takiego? Ma w sobie tempomat? Oraz czy w nim da się ustawić język, chociaż angielski, czy może każdy fabrycznie miał tylko 1 (więc kupię z niemieckimi napisami to niemieckiego uczyć się będę musiał)? Oraz jeśli kupne zegary będą miały mniejszy przebieg, czy da się go powiększyć, by potem przy sprzedaży nie było że kombinowany (mogę nawet niech stracę do ASO żeby mi przekręcili w górę) ?
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
unlimited1991, jezeli masz CAN to wystarczy ze kupisz same zegary z 1/2 fisa lub pelnego fisa, podlaczasz i wsio, jezeli ie masz CANa, to procz zegarow musisz kupic komputer ktory musisz przeprogramowac, dociagna kable i powinno dzialac
tak samo z przebiegiem, mozesz sobie mzienic na ile chcesz za pomoca vaga
tak samo z przebiegiem, mozesz sobie mzienic na ile chcesz za pomoca vaga
Służę pomocą z VAG
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
unlimited1991, ty akurat masz magistralę CAN sądząc po kodzie silnika. Musisz szukać zegarów gdzie w numerze jest 920 w środku i 6 na końcu, pół FIS lub pełny FIS, (pół FIS akurat mam taki który Ci przypasuje). Komputer pokładowy jest sam w sobie w zegarach już, tylko należy jeszcze założyć manetkę i podpiąć wiązkę pod nie. Przydałby sie również czujnik temperatury zewnętrznej wtedy jeżeli nie masz climatronica ani MFA (komputer w zegarku) obecnie. Tempomat to osobna sprawa, za tempomat odpowiedzialny jest sterownik silnika, tempomat również można w Twoim aucie założyć. Język menu na FISie można zmienić, przebieg można również ustawić dowolny.
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
Podepnę się pod temat...
Mam zamiar założyć w moim golfiku iv FIS. Jest to zwykła wersja basis z silnikiem alh.
Moje pytanie brzmi czy mogę do mojego starego licznika dołożyć fis tak żebym nie musiał kodować kluczy(z dwóch liczników złożyc jeden)
i drugie pytanie:
czy wystarczy że pociągnę tylko kable i będzie wszystko działało czy muszę jakiś komputer; sterownik założyć, albo coś uruchomić za pośrednictwem komputera?
Mam zamiar założyć w moim golfiku iv FIS. Jest to zwykła wersja basis z silnikiem alh.
Moje pytanie brzmi czy mogę do mojego starego licznika dołożyć fis tak żebym nie musiał kodować kluczy(z dwóch liczników złożyc jeden)
i drugie pytanie:
czy wystarczy że pociągnę tylko kable i będzie wszystko działało czy muszę jakiś komputer; sterownik założyć, albo coś uruchomić za pośrednictwem komputera?
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
nie, nie ma takiej możliwości. płytki liczników są zupełnie inne, to nie jest tak że jest jedna płyta główna z różnym wyposażeniem golas/mfa/pół fis/fis, no i jeszcze automat.misio5986 pisze:czy mogę do mojego starego licznika dołożyć fis tak żebym nie musiał kodować kluczy
kable i manetka, nie zapomnij o niej.misio5986 pisze:czy wystarczy że pociągnę tylko kable i będzie wszystko działało
tak, wszystko będzie działało.
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
Panowie mój numer licznika to : 1J0 920 801E czyli mam immo2?? Mam rację?? I do tego can?? Jakbym chciał jakiegoś fisa to z jakimi numerami szukać licznika??
Proszę o pomoc!! PozdraVWiam!!
Proszę o pomoc!! PozdraVWiam!!
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
Adek99, masz CAN i masz immo2, jak chcesz 1/2 FIS to np. kup takie - 1j0 920 826 C, a jak full FIS to np. takie - 1j0 920 846 C . Albo rarytas 1J5 zamiast 1j0 ... Szukaj tylko zegarów VDO bo są najlepsze do modyfikacji.
A ja mam inne pytanie do znawców bo właśnie zmieniłem moje zegary MotoMeter 1J0 920 805 G immo2 na 1J0 920 826 C immo3. Wszystko zakodowane, aktywowałem dodatkowe funkcje i auto śmiga ale nie mam sygnalizacji otwarcia tylnej klapy ani nie słychać alarmu dźwiękowego przy włączonych światłach i otwartych dzwiach kierowcy. Nie mam modułu komfortu i w zegarach oraz w sterowniku CAN jest błąd mówiący o braku komunikacji z modułem komfortu ... rozumiem że to jest przyczyną i ze nie da się tego obeść aby sygnalizacja dziękiem działała - tak ?
A ja mam inne pytanie do znawców bo właśnie zmieniłem moje zegary MotoMeter 1J0 920 805 G immo2 na 1J0 920 826 C immo3. Wszystko zakodowane, aktywowałem dodatkowe funkcje i auto śmiga ale nie mam sygnalizacji otwarcia tylnej klapy ani nie słychać alarmu dźwiękowego przy włączonych światłach i otwartych dzwiach kierowcy. Nie mam modułu komfortu i w zegarach oraz w sterowniku CAN jest błąd mówiący o braku komunikacji z modułem komfortu ... rozumiem że to jest przyczyną i ze nie da się tego obeść aby sygnalizacja dziękiem działała - tak ?
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
Jeśli nei masz komfortu to nie jestem pewien czy to u ciebie ruszy, przekoduj bramkę CAN na tą samąwartosć. Usuń błędy i sprawdź.rof4 pisze:nie słychać alarmu dźwiękowego przy włączonych światłach i otwartych dzwiach kierowcy
Można podać sygnał analogowo, jednak jeśli nie masz komfortu to chyba zostaje ci tylko ciągnięcie kabla z klapy.rof4 pisze:nie mam sygnalizacji otwarcia tylnej klapy
Jest porada w faq na ten temat.
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
Adek 99, teraz zobaczyłem, że masz silnik AGP a on nie jest turbodoładowany więc nie wiem czy mogą być te zegary których symbole podałem bo są one wyskalowane do 260 km/h. Z którego roku masz auto ? ... bo kostki licznika przed 99 r. miały inną rozpiskę od tych po 99r.
Dzięki już szukam.owies pisze: Można podać sygnał analogowo, jednak jeśli nie masz komfortu to chyba zostaje ci tylko ciągnięcie kabla z klapy.
Jest porada w faq na ten temat.
Ostatnio zmieniony czw sie 18, 2011 07:50 przez rof4, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku
Adek 99, teraz zobaczyłem, że masz silnik AGP a on nie jest turbodoładowany więc nie wiem czy mogą być te zegary których symbole podałem bo są one wyskalowane do 260 km/h. Z którego roku masz auto ? ... bo kostki licznika przed 99 r. miały inną rozpiskę od tych po 99r.
Dzięki już szukam.owies pisze: Można podać sygnał analogowo, jednak jeśli nie masz komfortu to chyba zostaje ci tylko ciągnięcie kabla z klapy.
Jest porada w faq na ten temat.
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
rof4, mogą być, skalowanie prędkościomierza nie gra roli a sam pinout nie zmieniał się na tyle żeby jakieś istotne funkcje wprowadzać w błąd.
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
auto z grudnia 99r. model 2000rof4 pisze:Adek 99, teraz zobaczyłem, że masz silnik AGP a on nie jest turbodoładowany więc nie wiem czy mogą być te zegary których symbole podałem bo są one wyskalowane do 260 km/h. Z którego roku masz auto ? ... bo kostki licznika przed 99 r. miały inną rozpiskę od tych po 99r.
czyli spokojnie takie zegary podejdą? nie będzie przekłamywało prędkości??owies pisze:rof4, mogą być, skalowanie prędkościomierza nie gra roli a sam pinout nie zmieniał się na tyle żeby jakieś istotne funkcje wprowadzać w błąd.
Montaż MFA w mk4 krok po kroku
Witam wszystkich speców. Jestem nowym użytkownikiem volkswagena bora 1.9 tdi 90km jak i tego forum. Siedzę już dwie godziny na waszym forum i się dużo do wiedziałem o golfie i borze jakie mają powiązania i w ogóle. Ale mianowicie to szukam jak zamontować mfa w moim mk4 bo go nie mam. Do wiedziałem się mniej więcej jak to się robi, ale z tego co czytam nie mam wejścia can! itd. Głownie moje pytanie brzmi czy moglibyście mi powiedzieć jakie mam sobie zegary kupić i podzespoły, żeby mieć komputer pokładowy w moim borze. Mój numer licznika to 1J1 857 181 A. Rok auta niby 98 ale jak sprawdzałem w według waszego dekodera vin to jest rok 99. Dzięki z góry
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości