Witam! Mam problem i proszę o pomoc. Silnik 1,8 AAM 75KM z instalacją gazową, pali 18l gazu, albo ok 15l benzyny. Co może być powodem?
Wymienione zostały już:
-sonda lambda
-przewody
-kopułka, palec
-silniczek krokowy
-filtr powietrza
-czujnik temperatury
Został również uszczelniony cały gaźnik.
AAM, pali jak smok.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Lulek
- Użytkownik
- Posty: 313
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 22:46
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: MK5 GTI
- Silnik: AXX
AAM, pali jak smok.
viewtopic.php?f=90&t=620814&p=7163751#p7163751
VW Mania - 2008, 2010, 2011, 2013
VAG Treffen Usedom - 2009
Oldchool Suicide Mrówki - 2010
Cultstyle.pl Wilcze Laski - 2010, 2012
STS Tuning Show - 2010, 2012
Nowy Staw - 2011, 2013
dobrekołoiglebastyle.pl
VW Mania - 2008, 2010, 2011, 2013
VAG Treffen Usedom - 2009
Oldchool Suicide Mrówki - 2010
Cultstyle.pl Wilcze Laski - 2010, 2012
STS Tuning Show - 2010, 2012
Nowy Staw - 2011, 2013
dobrekołoiglebastyle.pl
AAM, pali jak smok.
Która generacja instalacji gazowej ?
Bo II gen. jest zależna od sygnałów z sondy lambda.
Ja jak wymieniałem sondę na ori BOSCH-a , to po założeniu okazała się niesprawna ( nówka sonda ) i paliło mi auto 15L Pb. Wtedy sonda poszła na wymianę w ramach gwarancji, ale nie powiem że byłem trochę zdziwiony, że nówka BOSCH-a mogła być uszkodzona zanim wyciągnąłem ją z pudełka. Dla tego sprawdzałem kupę innych rzeczy, bo nie podejrzewałem nowej sondy, ale i w końcu przyszedł czas na sprawdzenie tej sondy i okazała się lipna.
Skoro pali dużo na obu paliwach to uszkodzone musi być coś wspólnego z czego korzystają oba paliwa, dla tego ja bym pojechał na sprawdzenie sondy ( jeżeli II gen. instalacji to po podpięciu pod komputer gazowy u gaziarzy widać lepiej niż na mierniku jak pracuje sonda ).
Możesz też zamiast atuatora ( krokowca od gazu ) wstawić na chwilę register ( regulacja ręczna - tzw. śruba ) żeby zobaczyć jak będzie wyglądać praca i spalanie na gazie z ominięciem jakiejkolwiek elektroniki silnika.
Koszt to ~10zł, a na szrocie maja tego pełno ( za 5zł pewnie oddadzą ) i można brać używany, to się nie psuje
Ustawianie też jest proste. Potrzebne 2 osoby. Wykręcasz to ile wlezie ( byle gaz się przez to nie ulatniał ) wkręcasz auto na 3000rpm i tak trzymasz ( połowa zakresu obrotów ). Wkręcasz powoli śrubę, do chwili aż auto zacznie przymulać, schodzić z obrotów z powodu niedostatku gazu. Od tego momentu gdy zauważania jest zmiana w pracy silnika, wykręcasz śrubę o 1 pełny obrót i gotowe.
Bo II gen. jest zależna od sygnałów z sondy lambda.
Ja jak wymieniałem sondę na ori BOSCH-a , to po założeniu okazała się niesprawna ( nówka sonda ) i paliło mi auto 15L Pb. Wtedy sonda poszła na wymianę w ramach gwarancji, ale nie powiem że byłem trochę zdziwiony, że nówka BOSCH-a mogła być uszkodzona zanim wyciągnąłem ją z pudełka. Dla tego sprawdzałem kupę innych rzeczy, bo nie podejrzewałem nowej sondy, ale i w końcu przyszedł czas na sprawdzenie tej sondy i okazała się lipna.
Skoro pali dużo na obu paliwach to uszkodzone musi być coś wspólnego z czego korzystają oba paliwa, dla tego ja bym pojechał na sprawdzenie sondy ( jeżeli II gen. instalacji to po podpięciu pod komputer gazowy u gaziarzy widać lepiej niż na mierniku jak pracuje sonda ).
Możesz też zamiast atuatora ( krokowca od gazu ) wstawić na chwilę register ( regulacja ręczna - tzw. śruba ) żeby zobaczyć jak będzie wyglądać praca i spalanie na gazie z ominięciem jakiejkolwiek elektroniki silnika.
Koszt to ~10zł, a na szrocie maja tego pełno ( za 5zł pewnie oddadzą ) i można brać używany, to się nie psuje
Ustawianie też jest proste. Potrzebne 2 osoby. Wykręcasz to ile wlezie ( byle gaz się przez to nie ulatniał ) wkręcasz auto na 3000rpm i tak trzymasz ( połowa zakresu obrotów ). Wkręcasz powoli śrubę, do chwili aż auto zacznie przymulać, schodzić z obrotów z powodu niedostatku gazu. Od tego momentu gdy zauważania jest zmiana w pracy silnika, wykręcasz śrubę o 1 pełny obrót i gotowe.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
AAM, pali jak smok.
U mnie był przekłamujący czujnik temperatury wody (niebieski) MIMO ZE KUPIONY NOWY.(20 zł Topran nie kupuj syf wtrysk wymieniłem przez ten szajs)
Dłuższe ssanie większe spalanie.
Dłuższe ssanie większe spalanie.
AAM, pali jak smok.
Ja z tych to 5szt. przerzuciłem. Z tego 2szt. po wyjęciu z pudełka i założeniu do auta pokazywały 115st.C to poszły na wymianę. Jeden z tych czujników pokazuje dobrze temperaturę ( febi, druga sztuka bo pierwszy pokazywał 115st.C i mi wymienili ), ale i tak kupiłem dobrej jakości czujnik.
Przy tym nauczyłem się że oszczędny dwa razy płaci. Za cenę tych tanich czujników miał bym ori z ASO, plus na dobrych kilka piw by było.
Przy tym nauczyłem się że oszczędny dwa razy płaci. Za cenę tych tanich czujników miał bym ori z ASO, plus na dobrych kilka piw by było.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości