świece żarowe TDI 90 i 100 ps-problem/sprawa/pytanie...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

świece żarowe TDI 90 i 100 ps-problem/sprawa/pytanie...

Post autor: blast3r-bley » wt lis 23, 2010 23:12

Witam
Mam golfa IV 2000r TDI ALH 90 ps,kupilem auto w maju zeszlego roku,wiadomo jak w dieslu swiece sie zagrzeja i klucz w prawo,wtedy wiosna-lato to swiece dlugo sie nie grzaly ok 2-3 sek.
przyszla jesien-zima(od pazdziernika-listopada)swiece nadal sie grzaly tak krotko i auto ciezko z rana zapalalo,bardzo ciezko i dlugo
uderzylem do elektorinka podpial pod vaga i wykrecil swiece,3 spalone,wymienilem na ori takie jak mialem oraz odrazu czujnik cieczy chlodzacej,i od wtedy swiece zaczely sie dluzej grzac,kontrolka sie swieci dluzej ok 5-7 sek
i auto odpala lepiej

wiosna-lato szybko gasnie kontrolka i auto dobrze pali
jesien-zima kontrolka dlugo sie pali i auto po jej zgasnieciu tez dobrze pali

teraz w sierpniu kupilem drugie auto (audi a3 20001r 110ps)i tam podobnie jak w golfie
kontrolka swiec zarowych sie swieci 2-3 sek,przyszla zimna pogoda i to samo

auto dalem do pompiarza(w innym celu-zeby sprawdzil rozrzad,kat pompy itp bo auto nie jechalo,jak sie okazalo zaplon byl przestawiony i cos tam nie zaslepione przy turbo czy cos niewazne)i mu odrazu mowie niech looknie do swiec bo za krotko mi sie grzeja wg mnie tzn kontrolka szybko gasnie,i mu mowie ze mam golfa 90 ps i wymienilem swiece i czujnik i grzeja sie dluzej nie to co w audi a on na to tak:
..."czy w golfie 90 ps czy tutaj w audi 110ps to swiece cie grzeja dopiero ponizej -5 stopni,wtedy moze pan sie dowieziec czy sie grzeja czy nie,powyzej tej temp sie swiece nie grzeja,wiec w golfie ma pan cos nie tak ze swiecami i zle wymieniony czujnik,w zwyklych dieslach swiece sie grzeja caly rok a w 90 i 110 tylko ponizej -5 stopni..."

tlumacze kolesiowi ze mialem 3 spalone mam je nawet do dzis schowane i stary czujnik takze
skoro mial bym cos nie tak albo tak jak on twierdzi ze w mroz tylko sie dlugo powinna kontrolka swiecic to dlaczego np latem kontrolka mi szybko gasnie ?


podsumowujac :
golf 90 ps po wymianie swiec i czujnika latem krotko sie pali kontrolka zima dluzej
audi 110 ps czy lato czy zima kontrolka sie pali bardzo krotko
i wg majstra ja mam cos nawalone w golfie


i w zwiazku z tym mam pytanie
czy ma racje pompiarz czy nie?
a moze mam zwyklego diesla w golfie i nie wiem :rotfl:
dlatego swiece sie grzeja(kontrolka sie swieci dlugo a w audi nie)


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

świece żarowe TDI 90 i 100 ps-problem/sprawa/pytanie...

Post autor: PinkFloyd » wt lis 23, 2010 23:29

W Tdi swiece grzeja jak czujnik temp. płynu poda do EcU informacje, że temperatura spadła poniżej 7st , nie mylić temp. otoczenia tylko płynu, ochłodzenie płynu w aucie po jeździe nastapi po ok 10h. Czym niższa temp. poniżej 7st tym dłużej grzeja, powyżej 7st kontrolka mryga tylko kontrolnie ze wszytsko z autem ok, poniżej 7st świeci dłuzej w zależnosci od temp. płynu. Wszystko zależy jaki masz czujnik- czy sparwny. Sprawdzasz go vagiem na zimno po nocy w grupie 07, wszystkie wsakzania powinny być podobne - temp. płynu, powietrza, paliwa. Grzanie świec mozna uruchomić szybciej vagiem , będa zapalć się od około temp. płynu poniżej 18 st to maks jaki mozna ustawić w adaptacjach. Czyli inf. o uruchomieniu świec daje czujnik do ECU, w TD i D grzeja jak tem. płynu spada poniżej 64st.



blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

świece żarowe TDI 90 i 100 ps-problem/sprawa/pytanie...

Post autor: blast3r-bley » wt lis 23, 2010 23:37

+ poszedl
ale pompiarz ma racje ze cos mam nawalone z golfie a audi dobre czy jak?
bo wg mnie w golfie mam ok
przed wymiana swiec i czujnika kontrolka gasla szybko niewazne czy lato czy zima
po wymianie latem gasnie szybko a zima gasnie pozniej
auto dobrze odpala

a w audi nie ma znaaczenia pora roku czy lato czy zima gasnie szybko kontrolka
wiec wg mnie w audi jest cos nie tak


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: świece żarowe TDI 90 i 100 ps-problem/sprawa/pytanie...

Post autor: PinkFloyd » śr lis 24, 2010 02:06

blast3r-bley pisze:+ poszedl
ale pompiarz ma racje ze cos mam nawalone z golfie a audi dobre czy jak?
bo wg mnie w golfie mam ok
przed wymiana swiec i czujnika kontrolka gasla szybko niewazne czy lato czy zima
po wymianie latem gasnie szybko a zima gasnie pozniej
auto dobrze odpala

a w audi nie ma znaaczenia pora roku czy lato czy zima gasnie szybko kontrolka
wiec wg mnie w audi jest cos nie tak
w golfie ok, pełną odpowiedz moze dac podanie wartości z vaga w bloku 07 na zimno po nocy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości