problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kabuz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt mar 07, 2006 15:31
Lokalizacja: lubin
Kontakt:

problem

Post autor: kabuz » pn maja 15, 2006 11:43

witam zuwarzyłem od jakiegoś czasu twarde węrze od ukladu chłodzenia i ubytek plynu chlodzącego i mam dziwny objaw po przejechaniu kilku dziesieciu kilomentrów w zbiorniczku wyruwnawczym brak płynu po delikatnym odkrencaniu korka cisnienie wywala plyn do zbiorniczka. temperature mam wporzondku 90stopni i nie więcej,ale na korku od oleju pojawil sie maść na bagnecie ruwnisz :(
z góry pozdrawiam i dziękuje



racer18

Post autor: racer18 » pn maja 15, 2006 14:02

Sprawa jest prosta ale delikatnie kosztowna. Masz do wymiany uszczelke pod głowicą bo jest wypalona lub jest jakieś pęknięcie w gładzi cylindrowej lub głowicy. Ciśnienie i twarde węże to skutek przedmuchów z komory spalania do układu chłodzenia a piana w oleju to płyn chłodzący więc radzę nie używać pojazdu w takim stanie tylko zabrać się za rozbieranie.
PS. Mam nadzieje że będzie to tylko uszczelka pod głowicą ;)
Powodzenia.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn maja 15, 2006 14:09

kabuz pisze:witam zuwarzyłem od jakiegoś czasu twarde węrze od ukladu chłodzenia i ubytek plynu chlodzącego i mam dziwny objaw po przejechaniu kilku dziesieciu kilomentrów w zbiorniczku wyruwnawczym brak płynu po delikatnym odkrencaniu korka cisnienie wywala plyn do zbiorniczka. temperature mam wporzondku 90stopni i nie więcej,ale na korku od oleju pojawil sie maść na bagnecie ruwnisz :(
z góry pozdrawiam i dziękuje
kabuz, tego sie po prostu nie da czytać!


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn maja 15, 2006 14:40

Witam. Po pierwsze nie pisz pogrubiona czcionka bo okropnie sie to czyta. Po pierwsze radze wymienic korek to przy tskim wzroscie cisnienia powinien je upuscic... co do mazi i ubywajacego plynu to niestety wskazuje na uszczelke pod glowica... koszt samych czesci to okolo 150 zl + robocizna... o ile to tylko uszczelka...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 15, 2006 16:22

Panowie z dysleksji się nie nabijamy. To nie jest zamierzone przez kolegę. I dajcie przynajmniej nadzieję. To może być tylko korek.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » pn maja 15, 2006 16:53

U mnie tez jakis czas jest ubytek tyle ze niemam zadnych mazi.Skonczyly sie po ociepleniu tak jak powinny.I co Wy na to to?Temperatura jest OK.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » pn maja 15, 2006 17:46

Właśnie panowie fachowcy, jak to jest?
jak było chłodno to miałem majonez pod korkiem, na bagnecie nic, jakiś miesiąc temu zauważyłem ubytek płynu w zbiorniczku (ok.200-250 ml) dolałem płynu i nie ubywa, a pod korkiem od kiedy jest ciepło też nie mam żagnej podejrzanej mazi i tym bardziej na bagnecie. Aha, no i korek wymieniłem bo myślałem że sie ten zaworek zepsuł bo jak odkręcałem zbiorniczek wyrównawczy(nawet na zimnym silniku) to było syknięcie i poziom płynu podnosił sie o 10-15 mm, ale w sumie po wymianie mam to samo....już sam sie wiem o co chodzi z tym płynem



Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » pn maja 15, 2006 18:03

Mnie też gdzieś trochę ubywa, silnik suchy, nic nie kapie, a płynu w zbiorniczku przez 3 miechy spadło z max do min masła żadnego nie mam ani nie dmucha w zbiorniczek wyrównawczy silnik też ciągnie bardzo dobrze olewam to stare auto i tyle :bigok:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 15, 2006 18:08

Majonez się robi jak jeździsz na niedogrzanym silnmiku na krótkich dystansach


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » pn maja 15, 2006 18:14

w sumie jak by nie patrzeć to zazwyczaj jeżdżę na krótkich odzinkach 8-15km, a jak by poszła uszczelka pod głowicą to jakie mogą być jeszcze objawy?
dodam że nie mam oleju w płynie chłodniczym, auto trzyma dobrą temperaturę, nie mam żadnych zakłuceń pracy silnika, żadnych wycieków oleju ani żadnych innych płynów



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 15, 2006 19:15

Zacznij od tego korka. rozbierz wodą umyj. Tam nie ma filozofii. Spężynka i zaworek.Nowy też niedrogi. Poza tym zawsze węże twardnieją na nagrzanym silniku tak ma być. POrównaj z innym sprawnym autem bo może masz ok. A ubytki mogą być gdzie indziej. Zwykle jakiś nalot na łączeniach jest widoczny, lub kapie ale nie na goracym silniku bo od razu paruje. Oczywiście możesz mieć pecha i faktycznie uszczelka pod głowicą. To się zdarza.Tyle że mocno byś się zdziwił ilu ludzi wymieniało uszczelkę niepotrzebnie z powodu niewłaściwie postawionej diagnozy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn maja 15, 2006 20:00

Nalot pod korkiem robi sie tez czesto z winy oleju... nie wszystkie oleje sa odporne na wnikanie wody... nawet tej z powietrza. I wtedy taki olej przesiakniety woda ogrzewa sie razem z silnikiem i wyparowuje z niego woda razem z niektorymi jego skladnikami i to powoduje powstawanie mazi :) i osadza sie na pokrywie zaworow... nie jest to nic strasznego ale wskazuje na niskiej jakosci olej...



Awatar użytkownika
stachmiesz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 15:36
Lokalizacja: Sztum
Kontakt:

Post autor: stachmiesz » wt maja 16, 2006 00:52

KamilW - nie zgodze się co do tego, że tylko niskiej jakości oleje wnikają wodę. zauważ, że ZAWSZE powstają róznice temperatur przy stygnięciu i rozgrzewaniu silnika. tyle tylko, ze jeden pojazd jest garażowany, inny nie. wiadomo, że pojazd garazowany bedzie mniej podatny na takie historie. ale ja bym zaczął od zmiany korka od naczynka wyr płynu chlodzącego. ponadto sprawdziłbym na analizie spalin, czy silnik nie spala oleju, jeżeli ubytki nie są zbyt wielkie oczyw :)


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r2.fodey.com/14ae31f22c802414e98f345886f572482.1.gif[/img][/url] [url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r2.fodey.com/14ff60388494d4388968e23bb22f2835b.1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
kabuz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt mar 07, 2006 15:31
Lokalizacja: lubin
Kontakt:

Post autor: kabuz » wt maja 16, 2006 06:26

dzisiaj odstawiam autko do warsztatu az sie boje o cene naprawy ale czego sie nie zrobi dla swojgo goferka
jeszcze sie odezwe jak przebiegla naprawa
pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości