Jest taki problem,
Po podpięciu pod VAGA i odpaleniu BS 003 pojawiły się straszne szarpania silnikiem, wyskoczył error na VAG-COMie (przerwany pomiar), a po chwili biała chmura z rury wydechowej...
Problem niewątpliwie związany jest z EGR, ale moja wątpliwość dotyczy tego czy do wymiany będzie cały zawór EGR czy jedynie elektro-zaworek sterujący EGR?
Pozostałe objawy z tym związane to szarpanie przy spokojnym przyśpieszaniu w okolicy 1700-2000 rpm...
Wrzucam tutaj te nieszczęsne logi:
BS 003
http://vaglog.rtnet.pl/vieriman_28903.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z góry dzięki za pomoc!
Problem z zaworem EGR - logi BS 003
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010 19:59
- Lokalizacja: Jastrzębia
- Kontakt:
Problem z zaworem EGR - logi BS 003
Co logów to nie znam się ale o EGR jest trochę na forum najlepiej się go pozbyć.
Problem z zaworem EGR - logi BS 003
Przerabiałem ostatnio u siebie temat zaworu, chociaż jeszcze nie udało mi się zrobić logów. Różnice w wartościach przepływu powietrza są znaczne: przy wyłączonym EGR wynoszą ponad 500, a przy wprowadzeniu spalin do dolotu - (zawór otwarty) wynoszą 200 lub mniej to znaczy że zawór pracuje, zastanawiająca są jednak wartości 19,9% i 64,5%, które normalnie powinny wynosić 0% lub 100%( w pełni zamknięty lub w pełni otwarty), przy zaworze otwartym są też bardzo duże wahania przepływu ( od 39 do 279), według mnie wynika z tego, że zawór pracuje, ale nie tak jak powinien. Jeżeli masz możliwość zrób logi 003S wtedy będzie można porównać otrzymane wyniki z wynikami gdy zawór jest otwarty i powiedzieć coś więcej. Robiłeś jakieś inne logi ?
Re: Problem z zaworem EGR - logi BS 003
Vieri,
Myślę , że powinno Cię to zainteresować :
Witam!
Najprawdopodobniej mam do wymiany przeplywke
oryg. posiadam bosch b0280217121
pytanie moje jest nastepujace:
czy mozna podmienic go na pierburga??( czytalem na forum ze zdecydowanie nie, ze musi byc bosch i z tych samych zrodel wyczytalem ze pierburg jest o wiele lepszy i dluzej "pozyje")
Odpowiedź:
zapewne chodzi o wkład zamiennikowy pierburga do obudowy Boscha. Moim zdaniem w niektórych typach silników może wystąpić przesterowanie sygnału i....notlauf
Druga odpowiedź :
Przesterowany sygnał przepłwomierza (przekroczenie 1250mg) nie powoduje notlaufa, a jedynie chwilowe ucięcie mocy (charakterystyczne szarpnięcie) i zanotowanie usterki "sygnał przepływomierza nie wiarygodny ".
Chyba że zastosujemy go w jakimś nowszym 1.9 PD lub 2.0 PD. Mogą być cyrki z EGRem a silnik zaczyna się dławić własnymi spalinami.[/i]
Vieri,
Wymieniałes ostatnio przepływkę na nową ?
Myślę , że powinno Cię to zainteresować :
Witam!
Najprawdopodobniej mam do wymiany przeplywke
oryg. posiadam bosch b0280217121
pytanie moje jest nastepujace:
czy mozna podmienic go na pierburga??( czytalem na forum ze zdecydowanie nie, ze musi byc bosch i z tych samych zrodel wyczytalem ze pierburg jest o wiele lepszy i dluzej "pozyje")
Odpowiedź:
zapewne chodzi o wkład zamiennikowy pierburga do obudowy Boscha. Moim zdaniem w niektórych typach silników może wystąpić przesterowanie sygnału i....notlauf
Druga odpowiedź :
Przesterowany sygnał przepłwomierza (przekroczenie 1250mg) nie powoduje notlaufa, a jedynie chwilowe ucięcie mocy (charakterystyczne szarpnięcie) i zanotowanie usterki "sygnał przepływomierza nie wiarygodny ".
Chyba że zastosujemy go w jakimś nowszym 1.9 PD lub 2.0 PD. Mogą być cyrki z EGRem a silnik zaczyna się dławić własnymi spalinami.[/i]
Vieri,
Wymieniałes ostatnio przepływkę na nową ?
Problem z zaworem EGR - logi BS 003
Tak tydzień temu wleciała nowa Pierburga... Czyli co zwracać Pierburga z racji błędu na kompie i wymieniać na boscha? EGR wymienić swoją drogą?arthek pisze:Vieri,
Myślę , że powinno Cię to zainteresować :
Witam!
Najprawdopodobniej mam do wymiany przeplywke
oryg. posiadam bosch b0280217121
pytanie moje jest nastepujace:
czy mozna podmienic go na pierburga??( czytalem na forum ze zdecydowanie nie, ze musi byc bosch i z tych samych zrodel wyczytalem ze pierburg jest o wiele lepszy i dluzej "pozyje")
Odpowiedź:
zapewne chodzi o wkład zamiennikowy pierburga do obudowy Boscha. Moim zdaniem w niektórych typach silników może wystąpić przesterowanie sygnału i....notlauf
Druga odpowiedź :
Przesterowany sygnał przepłwomierza (przekroczenie 1250mg) nie powoduje notlaufa, a jedynie chwilowe ucięcie mocy (charakterystyczne szarpnięcie) i zanotowanie usterki "sygnał przepływomierza nie wiarygodny ".
Chyba że zastosujemy go w jakimś nowszym 1.9 PD lub 2.0 PD. Mogą być cyrki z EGRem a silnik zaczyna się dławić własnymi spalinami.[/i]
Vieri,
Wymieniałes ostatnio przepływkę na nową ?
EDIT:
ale swoją drogą tutaj mam loga dynamicznego z jazdy po montażu nowej przepływki i nie łapie nigdzie poziomu 1250 mg....
http://vaglog.rtnet.pl/vieriman_29068.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem z zaworem EGR - logi BS 003
W sumie zapomniałem napisać, bo problem niedługo po ostatnim poście został rozwiązany.
Próbowałem wymieniać EGR na inny, ale było jeszcze gorzej (okazało się że był bardziej zasyfiony niż stary)... więc EGR który był fabrycznie wsadziłem na 48h do miski z benzyną ekstrakcyjną, wymoczyłem, przemyłem solidnie karcherem i na koniec jeszcze wyszorowałem szczotą w zakamarkach i JAK RĘKĄ ODJĄŁ, po dzień dzisiejszy
Próbowałem wymieniać EGR na inny, ale było jeszcze gorzej (okazało się że był bardziej zasyfiony niż stary)... więc EGR który był fabrycznie wsadziłem na 48h do miski z benzyną ekstrakcyjną, wymoczyłem, przemyłem solidnie karcherem i na koniec jeszcze wyszorowałem szczotą w zakamarkach i JAK RĘKĄ ODJĄŁ, po dzień dzisiejszy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości