przebicie / zwarcie (kontrolka cieczy chłodzącej)

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

przebicie / zwarcie (kontrolka cieczy chłodzącej)

Post autor: lowi85 » sob lis 20, 2010 16:57

Sprawa dosyć dziwna ale może ktoś coś poradzi, ja na samochodowej elektryce nie bardzo się znam.

Zaczęło się od wymiany linki sprzęgła, być może naderwalem jakiś przewód, przy tej robocie ściągnąłem w każdym razie z zaczepów całą puszke z bezpiecznikami i przekaźnikami (nie odłączając niczego).
Po złożeniu wszystkeigo i przekręceniu kluczykiem usłyszałem dosyć głośne cyknięcie jakiegoś przekaźnika - auto zapaliło normalnie tyle że po chwili zaczęła mrugać kontrolka płynu chłodniczego - płyn w normie oczywiście temperatura też i mógłbym to przeżyć jednak następnego dnia po zamknięciu drzwi (kluczyk wyciągnięty) zaczęła się żarzyć kontrolka z ręcznego i było słychać charakterystyczny dźwięk zwiercia się czegoś - efekt ustał po kilku sekundach (grzanie świec?), po włożeniu kluczyka do stacyjki i przękręceniu liczniki (cyfrowe) zgasły i roozrusznik nie kręcił nawet nic nie cykło. Podociskałem więc wszystkie kabeli i przekaźniki przy bezpiecznikach i efekt migającej lampki od płynu ustał, przy zamykaniu drzwi też nie żarzy się lampka z ręcznego i nie słychać żadnego brzęczenia jednak pozostał problem właczania silnika i jego pracy, za każdym razem przy przekręceniu kluczykiem słychać cyknięcie jakiegoś przekaźnika i resetują się liczniki (zegar i km)
jeśli silnik pracuje na luzie to co jakiś czas zachowuje się jak by coś go obciążało - obroty lekko spadają i wzrastają, nie jest to w żadnym wypadku wina silnika tylko efekt jest taki jak bym np włączał ogrzewanie tylnej szyby, wentylator itp... tyle że robi się to gdy nic elektrycznego nie jest włączone. Jeśli ktoś potrafi coś doradzić, gdzie szukać przyczyny takiego zachowania prosze o odpowiedź. Niedawno został wymieniony akumulator (72A 680Ah)
Ostatnio zmieniony sob gru 04, 2010 13:49 przez lowi85, łącznie zmieniany 1 raz.


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

przebicie / zwarcie

Post autor: Zico63b » sob lis 20, 2010 17:23

Raczej do elektryka, bo to najlepiej widzieć, co i jak. Tym bardziej, że:
lowi85 pisze: ja na samochodowej elektryce nie bardzo się znam.
Chyba że Kolega chce odpiąć minusową klemę (to dla bezpieczeństwa) i ostrożnie opuścić ponownie skrzynkę bezpieczników by obejrzeć czy któryś z przewodów nie został dociśnięty do metalowej części (nadwozie, wspornik) i czy któryś kabelek się nie smażył.



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

przebicie / zwarcie

Post autor: lowi85 » ndz lis 21, 2010 12:24

Wygląda na to że winne były poprostu klemy z akumulatora, po ich przeczyszczeniu problem zniknął, przynajmiej na razie.
Zaczęła jednak znowu mrugać kontrolka od płynu chłodniczego i to moje kolejne pytanie (troszke szerzej to opisze) - wkładam kluczyk, przekręcam tylko na zapłon, kontrolki zapalają się i gasną (normalna sprawa) po chwili jednak zaczyna mrugać kontrolka płynu chłodzącego i mruga aż do wyłączenia zapłonu. Jeśli wyciągnę wtyczkę z zbiorniczka wyrównawczego i zewrze styki to kontrolka też mruga (pomimo że wyłącze zapłon i włącze z powrotem), wtyczke sprawdziłem i kabelki nie są w niej przerwane. Rozumie że wtyczka ta działa na zasadzie zwarcia, jak zwiera to nic nie mruga, jak jest rozwarta to kontrolka mruga... Doszedłem do tego że jeśli podam 12V na jeden z przewodów wtyczki (nie pamiętam teraz kóry to przewód) to kontrolka nie zaczyna mrugać. Jest możliwe że jest winny temu jakiś przekaźnik? Co musiał bym jeszcze sprawdzić? Wyprzedzając post kolegi wyżej - gdybym chciał iść do elektryka to nic bym tutaj nie pisał :)


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

przebicie / zwarcie

Post autor: Zico63b » ndz lis 21, 2010 13:01

Na schematach czujnik ubytku płynu w zbiorniczku oznaczony jest jako rezystor zmienny; oznacza to że ma pewną oporność, która zmienia sią wraz ze zmianą poziomu. By oszukać układ dobrze jest dać opornik z radyjka czy inny, o takiej wartości jak ma "pełny" zbiorniczek. W Golfie 3 nie ma przekaźnika, były w Golfach 2; idzie sygnał wprost to licznika i tam jest przetwarzany.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

przebicie / zwarcie

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 21, 2010 14:02

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7 ... ml#3605280" onclick="window.open(this.href);return false;
w tym temacie masz schemat, czujnik to nr 55. Kontrolka miga jak się odłączy czujnik, czyli gdzieś jest niekontakt: albo licznik pin 2, albo skrzynka kostka C (znajdziesz schemat kostek na forum)albo G (zwróć uwagę na mase E2). Jak widać jest wiele punktów których rozłączenie da taki objaw.
Albo uszkodził się czujnik w zbiorniczku. Nie bardzo wiem jak on działa ale zauważyłem że sam z siebie między stykami (po wyjęciu wtyczki) ma napięcie ok 0.4V.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

przebicie / zwarcie

Post autor: lowi85 » ndz lis 21, 2010 20:50

no i przestało migać - a dlaczego to sama kontrolka chyba tylko wie. Chciałem zacząć sprawdzić pin nr 2 z tyłu licznika i skończyło sie na tym że nic nie zrobiłem a naprawiło sie samo... dziwne :? Zobaczymy co jutro będzie, ale nie lubie takich sytuacji :)


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

przebicie / zwarcie

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 21, 2010 20:59

Musiałeś coś poruszać i załapało - ale wskazuje że połączenie jest niepewne i usterka może powrócić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Re: przebicie / zwarcie

Post autor: lowi85 » ndz lis 21, 2010 23:40

Paweł Marek pisze:Musiałeś coś poruszać i załapało - ale wskazuje że połączenie jest niepewne i usterka może powrócić.

Nic nie ruszałem, wczoraj kontrolka mrugała - wyłączyłem silnik - auto nie było ruszane do dzisiaj - wsiadam zapalam i nic nie mruga, nie zacząłem nawet nic robić.


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

przebicie / zwarcie

Post autor: lowi85 » sob gru 04, 2010 13:47

Sytuacja opanowana ale nie do końca... Podociskałem wtyk z przewodami z czujnika wchodzący do skrzynki bezpieczników i broblem znikł... ...aż do czasów mrozów, teraz czujnik mruga tylko przy odpalaniu (zimnego) auta, wystarczy wyłączyć i właczyć znów zapłon i przestaje mrugać do następnego zimnego (mroźnego) ranka - jakeiś sugestie co do takiego przypadku? Na brak styku to już raczej nie wygląda...


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

przebicie / zwarcie (kontrolka cieczy chłodzącej)

Post autor: macbu » pn gru 06, 2010 11:53

Czesc...
co do czujnika braku płunu chlodzacego w zbiorniczku... nie podawaj tam napiecia on dziala na zasadzie zwarcia masy jeden przewod jest na stałe podpiety do masy a drugi idzie do skrzynki bezpiecznikow a zniej do licznika... ja zabraknei płynu załancza sie masa i daje impuls do licznika. wiec jak odepniesz wtyczke ze zbiorniczka to nie powinna w ogole swiecic kontrolka a jezeli swieci musisz sprawdzic przewody...

tu masz temat o podłączeniu takiego czujnika wywnioskujesz z niego ktore przewody ida do skrzynki...

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

z tego czujnika jeden idzie do (masy) żótta kostka C pin 5 drugi też do żółtej kostki C pin 8 później z niebieskiej kostki U2 pin 5 do licznika pin 2... z tego co wiem ten przewod z kostki U2 do licznika raczej bedzie ok... sprawdz ten co idzie z czujnika do kostki C...
powodzenia


ja podłanczałem tę kontrolke u siebie i działa... nie podpinalem C 5 tylko dałem bezpośrednio do masy... więc możliwe że przycięty został przewod masowy... tak mi sie wydaje...


Macbu

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

przebicie / zwarcie (kontrolka cieczy chłodzącej)

Post autor: Paweł Marek » pn gru 06, 2010 15:45

macbu pisze:wiec jak odepniesz wtyczke ze zbiorniczka to nie powinna w ogole swiecic kontrolka a jezeli swieci musisz sprawdzic przewody...
sprawdziłeś u siebie zanim to napisałeś? Bo ja sprawdziłem i nie tak to działa. Zdejm wtyczkę od czujnika i zobaczysz że kontrolka zaświeci po odpaleniu silnika. Na takiej zasadzie jak napisałeś działa czujnik od płynu hamulcowego ale nie chłodzacego. Dalej nie wiem na jakiej zasadzie działa czujnik płynu w zbiorniczku ale na bank nie jest to proste włącz/wyłącz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

przebicie / zwarcie (kontrolka cieczy chłodzącej)

Post autor: macbu » pn gru 06, 2010 21:44

tak wywnioskowalem ze nie powinna sie swiecic ... ale skoro tej poradzie dzieki ktorej dziala mi ta kontrolka tak jak powinna - cos w tym musi byc... patrzac na ruski schemat jest tam jakies podpiecie do lini masy ( G1/4 ) wiec wniosek taki ze to powoduje świecenie kontrolki kiedy wtyczka jest niepodlaczona dlatego u mnie moze tego nie sygnalizowac...
tak czy inaczej trzeba sprawdzic przewody idace przy skrzynce...


Macbu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości