mały prad na swiatłach/

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golfi16TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt gru 15, 2009 15:07
Lokalizacja: kalwaria Zeb

mały prad na swiatłach/

Post autor: golfi16TDI » sob lis 20, 2010 13:26

Sprawa wyglad tak ze gdy wlaczam swiatla drogowe(dlugie) to docisnici manetki do końca swieca mocno,(jaśniej) puszczam-jest taki stryyk i jakby przygaśły w tym momencie.. swieca tak jakby ciemniej... gdzy ta manetka dociskam znow do oporu gdzy przełaczam na swiatla mijania jest to samo sieca mocniej,,,

w czym moze tkwic problem..??


1.6 TDic

piwosz115
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 17, 2010 11:07

mały prad na swiatłach/

Post autor: piwosz115 » sob lis 20, 2010 13:59

tez kiedys miałem golfa z tym problemem. ale sprawa wygląda tak ze to wina juz starej instalacji w ktorej spadki napiecia są nieuniknione . poprostu ten przelacznik podaje prąd na przekaznik ktory z kolei włącza swiatła a w momencie gdy go dociskasz do siebie podaje w tym momencie prad bezposrednio dlatego swiecą mocniej. ( wymiana przełacznika ci nic nie da) ja zamontowałem dodatkowe przekazniki na swiatła przy lampach i podałem prad bezposrednio z akumulatora. dostaniesz takie przekazniki gotowe z instalacja do zamontowania przygotowane przez producenta do malucha.
koszt to ok 30zl i bedzie ok. mozesz tez sie pobawic w czyszczenie wszystkich stykow ale to gra nie warta swieczki bo to duzo ci nie pomoze



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Re: mały prad na swiatłach/

Post autor: finch » sob lis 20, 2010 15:32

piwosz115 pisze:...poprostu ten przelacznik podaje prąd na przekaznik ktory z kolei włącza swiatła a w momencie gdy go dociskasz do siebie podaje w tym momencie prad bezposrednio dlatego swiecą mocniej.
:shock: że chę?
Kolego w golfie oryginalnie nie ma przekaźnika do świateł i nie wypisuj tu herezji takich.
piwosz115 pisze: ( wymiana przełacznika ci nic nie da) ja zamontowałem dodatkowe przekazniki na swiatła przy lampach i podałem prad bezposrednio z akumulatora. dostaniesz takie przekazniki gotowe z instalacja do zamontowania przygotowane przez producenta do malucha.
koszt to ok 30zl i bedzie ok. mozesz tez sie pobawic w czyszczenie wszystkich stykow ale to gra nie warta swieczki bo to duzo ci nie pomoze
I tu się zgodze piw dla Cię

golfi16TDI nic nowego-złego się nie dzieje. To co widzisz (jaśniej jak pociągniesz) bierze się stąd że w momencie przesunięcia manetki zmiany świateł do kierownicy świecą równocześnie światła krótkie i długie, i dzieje się to przy zmienie w obie strony.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

mały prad na swiatłach/

Post autor: Paweł Marek » sob lis 20, 2010 17:00

finch pisze:golfi16TDI nic nowego-złego się nie dzieje. To co widzisz (jaśniej jak pociągniesz) bierze się stąd że w momencie przesunięcia manetki zmiany świateł do kierownicy świecą równocześnie światła krótkie i długie, i dzieje się to przy zmienie w obie strony.
mylisz się, chodzi o pociągniecie matek jak już są długie włączone , wówczas jasność robi się nie od dodatkowo włączających się krótkich tyko stąd że prąd na długie płynie wówczas bez pośrednictwa stacyjki i włącznika - czyli dwóch wąskich gardeł dla przepływu prądu. To potwierdza dwie rzeczy, po pierwsze jest sens założyć przekaźniki likwidujące wąskie gardła, po drugie jest sens założyć przekaźniki nawet w kabinie, nie koniecznie przy lampach, ponieważ dalsze styki na trasie manetki -lampy dają już mniejsze opory niż włącznik i stacyjka.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

mały prad na swiatłach/

Post autor: Zico63b » sob lis 20, 2010 17:10

Kolego Paweł Marek. Post się "rozmnożył" :hmm: Już nieaktualne a nie ma jak usunąć mojego z kolei :kac:
Ostatnio zmieniony sob lis 20, 2010 17:54 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

mały prad na swiatłach/

Post autor: Paweł Marek » sob lis 20, 2010 17:40

Już pousuwałem, płodny czas jakiś dziś.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Re: mały prad na swiatłach/

Post autor: finch » sob lis 20, 2010 18:22

Paweł Marek pisze: mylisz się, chodzi o pociągniecie matek jak już są długie włączone , wówczas jasność robi się nie od dodatkowo włączających się krótkich tyko stąd że prąd na długie płynie wówczas bez pośrednictwa stacyjki i włącznika
Albo czegoś nie doprecyzowałeś albo ja czytać ze zrozumieniem nie potrafię. Zakładając że jest jak piszesz to dla czego światła nie świecą się cały czas? włącz długie światła i wyłącz zapłon wtedy powinny zgasnąć światła długie/krótkie (zależy które masz włączone) - no chyba że coś masz w instalacji poknocone. Co do świateł to sądzę że się nie mylę miałem już 3 golfy MK II zarówno z 4 ślepiami jak i dwoma i każdy zachowywał się tak samo. BTW: jak masz dodatkowe halogeny w atrapie widać to lepiej.
Co do przekaźników masz całkowitą rację. Kabel 1.5 mm2 powinien wytrzymać ok 10A więc przy 14 voltach w instalacji wychodzi dopuszczalny prąd na przewód, problem to styki wyłączników.
Pozdrawiam,
finch


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

mały prad na swiatłach/

Post autor: Zico63b » sob lis 20, 2010 18:33

Przecież to jasne: reflektory w normalnej pracy są zasilane ze stacyjki i gasną z wyłączeniem tejże stacyjki. Jednak błysk światłami drogowymi zasilany jest ze stałego plusa (błysk można wykonać nawet mając kluczyki w domu!).
I teraz, nawet gdy reflektory są wyłączone stacyjką to jeśli akurat manetki są w pozycji "drogowe" to błyśnięciem można włączyć nie tylko drogowe i mijania ale i dmuchawę kabiny oraz inne, akurat włączone, odbiorniki z linii X. Warunkiem jest by włącznik główny pozostał w pozycji "reflektory".
A to o czym z kolei pisze Kolega Paweł Marek to sytuacja gdy światła świecą normalnie a dodatkowo damy błysk - to wówczas według powyższego opisu Kolegi tak się rozjaśniają.
Czyli obaj Koledzy macie rację :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości