Exted pisze:Sam niedlugo zmieniam na Mobil 3000 X1 5W40. Wczesniej zalany byl 2x Castrolem 10W40 a teraz smigam na Mobilu 2000 10W40. Jestem ciekawy jak to wplynie na poranne rozruchy w zime (aczkolwiek w poprzednia nie mialem wiekszych problemow nawet przy 30 stopniach na minusie) i spalanie. Pozdrawiam i szerokiej drogi.
Exted pisze:No napewno, niby 10W40 jest do ~-25 a 5W40 do ~-30 ale i tak podczas poprzednij zimy przy -32 odpalil. Sie zaleje, sie zobaczy. Napewno podziele sie spostrzezeniami.
No to zalałem, puki co zrobione jakies 400 km. To co załważyłem to cichsza praca, bardziej kulturalna, mniejsze drgania (chodzi o te drgania diselkow pomiedzy obrotami 1600-2000). Jesli chodzi o spalanie nie załważyłem różnicy, ale za wcześnie o tym pisać. Kontrolka oleju po odpaleniu gaśnie po drugim razie, wcześniej migała 3, ale nie wiem czy to jest spowodowane po prostu nowym olejem, czy jego rzadsza struktura. Narazie tyle.
Edit:
Aha, i jeszcze jedno, mianowicie zdziwiła mnie ilość oleju która wlałem, mianowicie pojemność układu to 4.5 L, stary olej był rozgrzany do roboczej temperatury i dopiero spuszczony, po odczekaniu jakiś 20-30 min odkreciłem stary filtr, założyłem nowy i wlałem nowy olej, ale zmieściło się tylko jakieś 3,8 L i według skali jest idealny maksymalny stan...?!