Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
Witam , silniczek 1Z 1.9 TDI VP , po odpaleniu na zimnym silniku pracuje normalnie , po dodaniu gazu do ok.2800 3500 obr(bez obciążenia - na luzie) nagle zaczyna szarpać ,bardzo mocno dymi na jasno - nie jak przelane paliwo - przestaje pracować jeden z garów , silnik potrafi zgasnąć i rozrusznikowi ciężej przekręcić niż przy normalnym odpalaniu. W momencie wystąpienia awarii trzeba trochę dłużej parę razy po pałować i wszystko wraca do normy . Kiedy silnik trochę sie nagrzeje , to można go pałować do woli , do odcięcia i nic się nie dzieje. Przy dynamicznej jeździe na chłodnym silniku problem nie występuje, tylko na luzie bez obciążenia.
Padło przypuszczenie ścinania klinu na wale - jednak to 96 rok i już na szczęście nie ma klina tylko ścięte kółko. Według opinii paru osób w momencie awarii słychać metaliczny odgłos tłoków klepiących w zawory (ponoć).
Pomóżcie koledzy bo szlak mnie trafia, cholera wie co padło i co może jeszcze paść.
Padło przypuszczenie ścinania klinu na wale - jednak to 96 rok i już na szczęście nie ma klina tylko ścięte kółko. Według opinii paru osób w momencie awarii słychać metaliczny odgłos tłoków klepiących w zawory (ponoć).
Pomóżcie koledzy bo szlak mnie trafia, cholera wie co padło i co może jeszcze paść.
PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI 4MOTION DSLA143P970 HYBRYDA GTD
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
Kto mądry przeciąga zimne tdi do 3500 obrotówSkoniecki pisze: po odpaleniu na zimnym silniku pracuje normalnie , po dodaniu gazu do ok.2800 3500 obr(bez obciążenia - na luzie) nagle zaczyna szarpać ,bardzo mocno dymi na jasno
Zawory się pewnie podwieszają i tyle
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
Moze mnie trochę poniosło , ale potrafi się tak zachowywać już przy 2200 2300 obr.
Kiedyś tego nie było.
Kiedyś tego nie było.
PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI 4MOTION DSLA143P970 HYBRYDA GTD
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
Prawdopodobnie zacina się zawór regulacji ciśnienia oleju w pompie
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
jak można potwierdzić awarię tego zaworu , jak to sprawdzić ,czy przy takiej awarii nie wariowały by też inne cylki. Czujniki ciśnienia oleju powinny zareagować.
PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI 4MOTION DSLA143P970 HYBRYDA GTD
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
ale tobie sie robi duze cisnienie, nie male I to doslownie na chwileSkoniecki pisze:Czujniki ciśnienia oleju powinny zareagować.
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
Poprawcie mnie jeśli się mylę , ale w 1Z-cie są 2 czujniki oleju ;jeden od za niskiego -chyba do 0.5 i drugi do wysokiego -chyba powyżej 2.0.
I co z innymi cylindrami , vag nie wywala żadnych błędów , szklanki bez luzów i nietypowych rys.
Ponawiam pytanie - jak sprawdzić ten zawór.
I co z innymi cylindrami , vag nie wywala żadnych błędów , szklanki bez luzów i nietypowych rys.
Ponawiam pytanie - jak sprawdzić ten zawór.
PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI 4MOTION DSLA143P970 HYBRYDA GTD
Re: Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
Ja miałem takie objawy kiedyś przy lekko pękniętej/wyżartej głowicy na odcinku tłok-kanał wodny (około 5mm). W komorze spalania przez zużytą uszczelkę głowicy i jednoczesne lekkie pęknięcie dostawał się płyn chłodzący i walił na szaro niemiłosiernie przy odpalaniu, chodził na trzy gary, miał problemy z kręceniem (płyn w komorze). A te pałowanie prze Ciebie auta po czym awaria przestaje istnieć może świadczyć o wypaleniu się resztek płynu z komory spalania. Oby tak nie byłoSkoniecki pisze:nagle zaczyna szarpać ,bardzo mocno dymi na jasno - nie jak przelane paliwo - przestaje pracować jeden z garów , silnik potrafi zgasnąć i rozrusznikowi ciężej przekręcić niż przy normalnym odpalaniu.
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
Jeżeli przy zimnym silniku nie depnę w pedał ,żeby spowodować awarię - to nic się nie dzieje .
Auto normalnie odpala i jeździ bez tych objawów , co więcej dodanie gazu i szybkie obroty pod obciążeniem ( w czasie jazdy )- nie powoduje wystąpienia awarii .
Auto normalnie odpala i jeździ bez tych objawów , co więcej dodanie gazu i szybkie obroty pod obciążeniem ( w czasie jazdy )- nie powoduje wystąpienia awarii .
PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI 4MOTION DSLA143P970 HYBRYDA GTD
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
trzeba ciśnienie oleju zmierzyć po odpaleniu zimnego silnika
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości