ogrzewanie przy 1.8GU
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- pancerniak665
- Użytkownik
- Posty: 472
- Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
- Lokalizacja: Olsztyn
ogrzewanie przy 1.8GU
Witam jeżeli piszę nie w tym dziale to z góry przepraszam.Posiadam jette z 1.8GU.Z uwagi na nadchodzącą zimę to tematem u mnie na czasie jest ogrzewanie.A więc tak.
Na perwszym biegu nawiewu jeszcze jako tako sobie radzi ale 2 i 3 to porażka.Szybko się wyziębia.Nadmienie że termostat dziala poprawnie(założony nowy)założona nowa chłodnica(stara ciekła),poziom płynu jest ok.Pytałem paru "fachowców" i jakoś zaczynają od ciężkiej artylerii a mianowicie jeden mówi że nagrzewnica do wymiany,drugi zaś że uszczelka pod głowicą.Może Wy mi poradzicie co mam zrobić a przynajmniej jak mam wyeliminować jedno lub drugie bez podmianki.POMOCYYYYYYYYYYYYY
Na perwszym biegu nawiewu jeszcze jako tako sobie radzi ale 2 i 3 to porażka.Szybko się wyziębia.Nadmienie że termostat dziala poprawnie(założony nowy)założona nowa chłodnica(stara ciekła),poziom płynu jest ok.Pytałem paru "fachowców" i jakoś zaczynają od ciężkiej artylerii a mianowicie jeden mówi że nagrzewnica do wymiany,drugi zaś że uszczelka pod głowicą.Może Wy mi poradzicie co mam zrobić a przynajmniej jak mam wyeliminować jedno lub drugie bez podmianki.POMOCYYYYYYYYYYYYY
http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg
ogrzewanie przy 1.8GU
Z tego co piszesz wynika, ze nagrzewnica nie ma dosc duzej wydajnosci, czyli na 1 biegu czuc cieplo, ale na wyzszych juz jest zbyt duzy ped powietrza, zeby stwierdzic ze jest ono cieple
Jak dla mnie powody moga byc trzy:
po 1 nagrzewnica zapowietrzona - odkrec korek zbiorniczka plynu chlodzacego i odpal silnik, poczekaj az zalaczy sie wentylator - wtedy uklad sie odpowietrzy calkiem. Zapowietrzenie nagrzewnicy moze byc jeszcze spowodowane jej rozszczelnieniem, mozna to stwierdzic po zapachu plynu z kratek nawiewu lub lecacej z nich pary.
po 2 nagrzewnica zakamieniona - wymiana nagrzewnicy.
po 3 uszkodzony "termostat" nagrzewnicy (jesli taki wystepuje) - na rurkach idacych do i z nagrzewnicy czesto zamontowane sa krocce, ktore laczy cienki wezyk - jesli taki cos zaobserwujesz to wywal to w cholere i wstaw zamiast kroccow np po kawalku rurki, zeby nie bylo miedzy wezami przeplywu i powinno ustapic.
Jak dla mnie powody moga byc trzy:
po 1 nagrzewnica zapowietrzona - odkrec korek zbiorniczka plynu chlodzacego i odpal silnik, poczekaj az zalaczy sie wentylator - wtedy uklad sie odpowietrzy calkiem. Zapowietrzenie nagrzewnicy moze byc jeszcze spowodowane jej rozszczelnieniem, mozna to stwierdzic po zapachu plynu z kratek nawiewu lub lecacej z nich pary.
po 2 nagrzewnica zakamieniona - wymiana nagrzewnicy.
po 3 uszkodzony "termostat" nagrzewnicy (jesli taki wystepuje) - na rurkach idacych do i z nagrzewnicy czesto zamontowane sa krocce, ktore laczy cienki wezyk - jesli taki cos zaobserwujesz to wywal to w cholere i wstaw zamiast kroccow np po kawalku rurki, zeby nie bylo miedzy wezami przeplywu i powinno ustapic.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
ogrzewanie przy 1.8GU
ja mialem to samo w swojej jetce- nagrzewnica do wymiany, nie ma sie co zastanawiac, 50 zl podróbki kosztuja - robota do opanowania na amatora , no i poki jeszcze sniegu nie ma i mrozów proponuje to najszybciej zrobic jak sie tylko da . Tu masz link z fotoporadą : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=129364" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ogrzewanie przy 1.8GU
Jeszcze jedna częsta i niewymieniona przez kolegów przyczyna która i kiedyś u mnie wystąpiła. Wyleciała gąbka zamykająca otwory w ażurowej klapie zamykającej ciepłe - zimne - szczegóły na forum. Trzeba trochę porozbierać żeby się do klapy tej dostać, więc proponuję: zakupić nagrzewnicę z zastrzeżeniem zwrotu, chociaż to nie pieniądz - 3 dychy za najtańszą. Dobrać się do klapy, jeśli gąbka wypadła zakleić otwory i można się wycofać z wymiany nagrzewnicy, jeśli jest na miejscu jedziemy dalej i wymieniamy nagrzewnicę.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ogrzewanie przy 1.8GU
Zawsze mozna ta gabke wymienic nawet jesli jest... pamietam jak wymienialem nagrzewnice to niby gabka byla ale po dotknieciu sie sypala w rekachPaweł Marek pisze:Dobrać się do klapy, jeśli gąbka wypadła zakleić otwory i można się wycofać z wymiany nagrzewnicy, jeśli jest na miejscu jedziemy dalej i wymieniamy nagrzewnicę.
Ale za glupi bylem i zlozylem to do kupy i dopiero potem stwierdzilem ze przeciez zapomnialem wymienic gabki
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
- pancerniak665
- Użytkownik
- Posty: 472
- Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
- Lokalizacja: Olsztyn
ogrzewanie przy 1.8GU
Paweł Marek, właśnie od tej przegrody chcę jutro zacząć.Zobacze w jakim jest stanie,ale nagrzewnice i tak chyba wymienię za jednym zamachem
http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1488
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
ogrzewanie przy 1.8GU
Koledzy a mi też się coś pofanzoliło z ogrzewanie i w ogóle z temp silnika. Wcześniej miałem termostat chyba lekko uszkodzony tzn. miał chyba cały czas duży obieg bo jak jechałem to wskazówka tylko trochę się podnosiła, w ciepłe dni w lecie dopiero stała pionowo. Byłem ostatnio w trasie 300km w jedną i jak jechałem z powrotem to dosyć gnałem. Później po przyjeżdzie zauważyłem że auto mi się grzeje tzn bardzo szybko się nagrzewa, wskazówka przekracza pion i idzie w stronę prawą (coraz bardzioej się nagrzewa), olej to samo, normalnie jadąc przez kilkanascie km nie ma problemu żeby osiągnął 100 stopni C. No i ogrzewanie od tamtej pory mi nie działa wcale-leci cały czas zimne powietrze. Kumpel ("mechanik") mi już to niby odpowietrzał(chociaż w golfie samo się powinno odpowietrzać), cuda robił, dolewał płynu, zrobił mi właśnie te dwie rurki zamiast tych zaworów?rozgałęźników? i nic dalej to samo. Auto się grzeje, ogrzewania nie ma. Powiedział mi że nagrzewnica do wymiany. Ok, ale czy tylko nagrzewnica? Nie stało mi się coś z silnikiem złego?
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ogrzewanie przy 1.8GU
jeśli się silnik przegrzewa to problem musi być głębszy i nie można się skupiać na samej nagrzewnicy. Płynu ubywa? Może tylko jest go za mało. Przetkaj sobie na próbę króćce cienkiego weżyka odpowietrzającego od zbiorniczka, zajrzyj jeszczde raz na termostat i po jego wyjęciu obejrzyj wirnik pompy, podmień korek zbiorniczka. Jeśli to nie pomoże trzeba myśleć o uszczelce pod głowicą, obserwuj czy nie kopci nadmiernie na biało z wydechu na rozgrzanym silniku
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- pancerniak665
- Użytkownik
- Posty: 472
- Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
- Lokalizacja: Olsztyn
ogrzewanie przy 1.8GU
fifel,
a możesz jakieś foto strzelić jak to wygląda?na rurkach idacych do i z nagrzewnicy czesto zamontowane sa krocce, ktore laczy cienki wezyk
http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ogrzewanie przy 1.8GU
właśnie chyba o tym kolega pisze że u niego zostało zlikwidowanekwadrat pisze:zrobił mi właśnie te dwie rurki zamiast tych zaworów?rozgałęźników?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279112" onclick="window.open(this.href);return false; w tym temacie pierwsza fotka prawy dolny róg
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- pancerniak665
- Użytkownik
- Posty: 472
- Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
- Lokalizacja: Olsztyn
ogrzewanie przy 1.8GU
czyli to u mnie odpada.Dzisiaj trochę siedziałem przy ogrzewaniu i sprawa ma się tak
-nagrzewnica gorąca(cała)
-klapke sterującą podmuchem ciepło-zimno zakleiłem(zakleiłem pozostałości po piance)
i dalej się wychładza na 3 biegu nadmuchu
-nagrzewnica gorąca(cała)
-klapke sterującą podmuchem ciepło-zimno zakleiłem(zakleiłem pozostałości po piance)
i dalej się wychładza na 3 biegu nadmuchu
http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ogrzewanie przy 1.8GU
no to niestety - jest zaleziona kamieniem. Próbują z tym walczyć niektórzy przepłukując ją (bez demontażu) wodą z octem czasem się udaje czasem nie i pozostaje wymiana.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ogrzewanie przy 1.8GU
W takim wypadku to bym chyba juz wymienil... koszt ok 40 zl za Bilsteina - tyle placilem 2 lata temu co prawda ale nie sadze zeby duzo drozej bylo teraz
Co do odkamieniania octem to spoko, ale nawet jak pomoze choc troche to nie sadze zeby dalo sie ja przywrocic do stanu idealnego, przez co nigdy nie bedzie juz tak wydajne ogrzewanie jak z nowa nagrzewnica.
Ja wymienilem nagrzewnice w moim mk2 na chodniku pod blokiem nie majac o tym pojecia, ale sie oplacilo
Co do odkamieniania octem to spoko, ale nawet jak pomoze choc troche to nie sadze zeby dalo sie ja przywrocic do stanu idealnego, przez co nigdy nie bedzie juz tak wydajne ogrzewanie jak z nowa nagrzewnica.
Ja wymienilem nagrzewnice w moim mk2 na chodniku pod blokiem nie majac o tym pojecia, ale sie oplacilo
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
- pancerniak665
- Użytkownik
- Posty: 472
- Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
- Lokalizacja: Olsztyn
ogrzewanie przy 1.8GU
I MAM OGRZEWANIE.Dzisiaj do 3 rano działałem z ogrzewaniem.Przyczyną było co?nagrzewnica ale co ciekawe jak ją wyjąłem to się okazało że jest możliwość jej czyszczenia(jak zdjąłem dolny dekiel to moim oczom ukazały się czyszczaki w rurkach nagrzewnicy.Wyglądają jak makaron świderki i są na całej długości rurek.Z uwagi że kupiłem nową nagrzewniczke stara poszła do kosza.Prócz tego okleiłem na nowo klapki dmuchawy i teraz paznokcie pali
http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości