mk2 czujniki temp zewn. i oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
michal84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:04
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

mk2 czujniki temp zewn. i oleju

Post autor: michal84 » ndz maja 14, 2006 02:02

witam, kupilem zegary z mfa, mam zamiar podlaczyc go tak aby dzialaly wszystkie funkcje. czego uzyc jako czujnkow(termistorow chyba ale jakie wartosci?) gdzie sa fabrycznie umieszczone te czujniki? jak wygladaja moze macie jakies fotk??



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz maja 14, 2006 05:36

Czujnik temperatury oleju możesz wkręcić w podstawę filtra oleju-powinno być tam miejscr (może być zaślepione). Czujnik temp. zewnętrzej kup oryginalny. Montuje się go zazwyczaj pod zderzakiem, dość nisko. Informuje wtedy o ewentualnej gołoledzi w zimie.Do tego wężyk podciśnienia z licznika do kolektora-niezbędne do wskazań zużycia paliwa.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz maja 14, 2006 09:40

bodzio_j pisze:Informuje wtedy o ewentualnej gołoledzi w zimie
Mozesz napisac cos wiecej na ten temat ?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz maja 14, 2006 09:45

Z praw fizyki wynika , że im niżej tym zimniej. Czujnik zamontowany wyżej może wskazywać temp powyżej zera. Tymczasem temperatura nawierzchni może być ujemna a tym samym oblodzona. Często podając komunikaty mówią" Przygruntowe przymrozki". Z założenia chyba taki czujnik temperatury jako podstawową funkcję ma właśnie informowanie o gołoledzi.

[ Dodano: Nie Maj 14, 2006 09:49 ]
inek01, nawet można kupić takie coś
http://sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=42 ... 939aac6b6d



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz maja 14, 2006 16:26

bodzio_j pisze:Z praw fizyki wynika , że im niżej tym zimniej. Czujnik zamontowany wyżej może wskazywać temp powyżej zera. Tymczasem temperatura nawierzchni może być ujemna a tym samym oblodzona. Często podając komunikaty mówią" Przygruntowe przymrozki". Z założenia chyba taki czujnik temperatury jako podstawową funkcję ma właśnie informowanie o gołoledzi.
No.. to to ja wiem ;) Dzieki. Niektorzy zdolni zakladaja w lusterko albo gdzies... :panna:

Myslalem tylko ze moze jakas dodatkowa ikonka sie pojawia na MFA, ale u siebie nigdy niczego takiego nie zauwazylem...

Jest o tym wzmianka w instrukcji od Mk3 - http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?45,0



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz maja 14, 2006 17:45

KamilW pisze:ale chyba kazdy czlowiek jak zauwazy na termometrze 0 st to sie domysli ze moze byc silsko
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?45,0 - "Jezeli wskazania temperatury zewnetrznej...."



Awatar użytkownika
michal84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:04
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: michal84 » ndz maja 14, 2006 17:47

znalazlem :food: miejsce na czujnik temp oleju w obudowie filtra ale jest zaslepione, znajduje sie tuz za czujnikem cisniena blizej silnika--> dzieki bodzio_j punkcika juz dalem :D tylko wiercic miejsce na niego czy szukac obudowy z 2 otoworami?
jesli szukac to czy w 1.6 i 1.8 sa takie same?

gdzie te czujniki kupic, mam nadziej ze nie tylko w vw, bo sobie pewnie policza :crazy:



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 14, 2006 17:58

inek01 pisze:"Jezeli wskazania temperatury zewnetrznej...."
trzeba to brac na logike i zdrowy rozsadek... :)
michal84 pisze:tylko wiercic miejsce na niego czy szukac obudowy z 2 otoworami
wiercenie ci nie pomoze bo musialbys nagwintowac... jak ci sie bardzo nie spieszy to koncem mioesiaca bede ci mogl taki sprzedac (na 2 otwory) i na chlodnice oleju ( jesli ci bedzie potrzebna lub sie nie bedzie dalo zalozyc krotkiej rurki to rowniez sluze)
michal84 pisze:gdzie te czujniki kupic, mam nadziej ze nie tylko w vw, bo sobie pewnie policza
do poloneza taki czujnik kosztowal 120zl wiec podejrzewam ze do golfa tani nie bedzie...



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz maja 14, 2006 18:09

KamilW pisze:trzeba to brac na logike i zdrowy rozsadek...
Chyba normalne ze oblodzenie drogi moze nastapic przy temp powietrza wyzszej niz 0 st.C, jesli nawierzchnia ma nizsza temperature...



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 14, 2006 18:31

inek01 pisze:Chyba normalne ze oblodzenie drogi moze nastapic przy temp powietrza wyzszej niz 0 st.C, jesli nawierzchnia ma nizsza temperature...
no jak najbardziej normalne i nawet nie prubuje sie z tym spierac dlatego u mnie w liczniku kontrolka sie wlaczqa juz przy 4 st na plusie...



Awatar użytkownika
michal84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:04
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: michal84 » ndz maja 14, 2006 19:29

KamilW napisal; wiercenie ci nie pomoze bo musialbys nagwintowac... jak ci sie bardzo nie spieszy to koncem mioesiaca bede ci mogl taki sprzedac (na 2 otwory) i na chlodnice oleju ( jesli ci bedzie potrzebna lub sie nie bedzie dalo zalozyc krotkiej rurki to rowniez sluze)

chlodnica oleju?? u mnie w pn tez jest? o co biega z krotka rurka??



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 14, 2006 19:56

Tzn ze: zeby wkrecic czujnik to musisz miec 2 otwory. Seryjnie takie podstawki byly montowane w modelach 16V i mocniejszych benzynach 8V i TD... ale one wszystkie mialy chlodnice oleju ktora przychodzi miedzy podstawe i filtr... i wtedy jest dluzsza rurka na ktora sie nakreca filtr.... i tu jest pies pogrzebany... a jesli dobrze pamietam to nie wykreca sie jej... i zeby zalozyc taka podstawe to musialbys automatycznie zalozyc chlodnice oleju nawet nie podlaczajac jej...



Awatar użytkownika
michal84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:04
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: michal84 » ndz maja 14, 2006 20:30

hmm sporo zachodu z tym bedzie :otepienie: nie ktos fotki jak wyglada ta podstawa filtra z 2 czujnikami i chlodnoca oleju?

czy przelaczniki do mfa,(manetki) bybly takie same przez caly okres produkcji golfa czy sa rozne?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 14, 2006 21:08

bodaj do 87 roku byly waskie a po 87 szerokie... a co do fotek to daj maila... mam 2 foty na ktorych moze niezbyt wiele widac ale moze dadza ci poglad na wyglad tego ustrojstwa :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości