Witam
mam następujący problem
w 99% przypadków jak wyłączę wycieraczki w czasie gdy jeszcze latają, to te w czasie powrotu pozostają na godzinie drugiej i dopiero muszę ponownie pstyknąć manetką by położyły się jak należy, co jest wkurzające co do samej pracy to chodzą normalnie, równo, na wszystkich biegach bez żadnego innego zarzutu
co może być przyczyną? silniczek, bezpiecznik, przekaźnik, manetka?
z góry dziękuję za pomoc
zacinające sie wycieraczki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
zacinające sie wycieraczki
Można docisnąć do skrzynki przekaźnik 19 ale to raczej nie on - wszystkie szybkości działają.
Przyczyna może tkwić albo w silniczku w jego styku wewnętrznym albo w ustawieniu dźwigni na silniczku (może ktoś to ruszał i nie wiedział jak złożyć). Należy zdjąć dźwignie z osi silniczka, włączyć silnik na kilka obrotów i wyłączyć manetką - zaznaczyć położenie, wykonać kilka takich prób, sprawdzić czy zawsze zatrzymuje się w tym samym położeniu. Jeśli tak to teraz nakładamy dźwignie na oś silniczka, przy położeniu wycieraczek na dole szyby, juz tak jak ma być. Dokręcamy, próbujemy.
Przyczyna może tkwić albo w silniczku w jego styku wewnętrznym albo w ustawieniu dźwigni na silniczku (może ktoś to ruszał i nie wiedział jak złożyć). Należy zdjąć dźwignie z osi silniczka, włączyć silnik na kilka obrotów i wyłączyć manetką - zaznaczyć położenie, wykonać kilka takich prób, sprawdzić czy zawsze zatrzymuje się w tym samym położeniu. Jeśli tak to teraz nakładamy dźwignie na oś silniczka, przy położeniu wycieraczek na dole szyby, juz tak jak ma być. Dokręcamy, próbujemy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
zacinające sie wycieraczki
Raczej to pierwsze,bo przy drugim,wycieraczki darłyby po podszybiuZico63b pisze:Przyczyna może tkwić albo w silniczku w jego styku wewnętrznym albo w ustawieniu dźwigni na silniczku
Trzeba się dostać do wyłącznika krańcowego i przeczyścić lub podgiąć blaszki,bo to one sunąc po talerzyku w pewnym punkcie wyłączają ruch silniczka.
zacinające sie wycieraczki
ok dziękuję w weekend będę miał ogrzewany garaż to się temu na spokojnie przyjrzę
zacinające sie wycieraczki
przepraszam za posta pod postem, ale chciałem podbić z jeszcze jedną sprawą odnośnie wycieraczek
mianowicie:
macie jakieś doświadczenia z zamianą przekaźnika 19 na 99? czy faktycznie wykorzystuje się to w codziennej jeździe, słowem, czy warto?
mianowicie:
macie jakieś doświadczenia z zamianą przekaźnika 19 na 99? czy faktycznie wykorzystuje się to w codziennej jeździe, słowem, czy warto?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
zacinające sie wycieraczki
Mnie bardzo się przydaje: mżawki są o różnej intensywności i często wycieraczki z 19-tką chodzą za szybko po suchej, lub włączają się za rzadko gdy już źle widać. 99-ka umożliwia dostosowanie przerw do konkretnego deszczyku. Siostra w Polo nie miała, wstawiłem i jest bardzo zadowolona.
Jeśli cena jest korzystna, do przyjęcia przez zainteresowanego - warto kupić.
Jeśli cena jest korzystna, do przyjęcia przez zainteresowanego - warto kupić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 103 gości