Witam, mam mk5 1.9 TDI silnik BRU 2005 r. Od kilku miesięcy coś się dzieje ze sprzęgłem i chyba skrzynią. Objawy to: bardzo duży zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego po dłuższej jeździe. Po ok. 20 min jazdy ciężej wchodzi jedynka (szczególnie w korkach), a na pozostałych również przy zmianie słychać drobne zgrzyty. Nie odczuwam nic takiego, żeby sprzęgło się ślizgało czyli duże obroty a samochód nie idzie - z tym jest ok. Generalnie to da się z tym jeździć i jeżdżę tak już kilka miesięcy, ale coraz bardziej mnie to irytuje.
Mój mechanik twierdzi, że są luzy na kole dwu-masowym i trzeba wymienić sprzęgło, a wsteczny to synchronizatory. Za robociznę i części żąda sobie ponad 3 tys. zł więc szukam jakiejś alternatywy. Co radzicie? Gdzie ewentualnie mógłbym sprawdzić/naprawić to w Warszawie (okolice Targówka).
tdi sprzęgło skrzynia naprawa/wymiana?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
tdi sprzęgło skrzynia naprawa/wymiana?
jeżeli zgrzyta wsteczny to znaczy że nie wysprzęgla skrzyni (chyba że wsteczny w mk5 jest synchronizowany) więc albo sprzęgło (dwumas) albo układ wysprzęglający, przez to jedynka może ciężko wchodzić, mechanik pewnie chce cię naciągnąć
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
tdi sprzęgło skrzynia naprawa/wymiana?
dzięki za info, oby udało się mniejszym kosztem bez wymiany kompletnego sprzęgła
tdi sprzęgło skrzynia naprawa/wymiana?
Witam
Podepnę się pod temat - coby nie zaśmiecać
Ostatnio zauważyłem dziwną rzecz, a mianowicie: gdy w samochodzie pracuje silnik na biegu jałowym (tzw. luzie ) dochodzi do mnie dziwny dźwięk, coś jak by klekotanie ( nie jest to silnik), puste stukanie, pukanie - chyba z za silnika - stojąc obok samochodu (od kierowcy) dźwięk słyszalny jest z okolic podwozia, za kołem.
Nie jest ono jeszcze głośne, a najczęściej ustępuje w momencie wciśnięcia sprzęgła, w momencie puszczenia klekot powraca i dzieje się to zazwyczaj na rozgrzanym już silniku (przy zimnym nie zaobserwowałem objawów). Jak na razie nie mam problemów z wkładaniem kolejnych biegów ( wszystkie wchodzą płynnie), ale obawiam się, ze coś niedobrego zaczyna się dziać z moim "golfikiem".
Czy mam domniemywać, że "kończy" mi się sprzęgło, leci skrzynia, a może wspomniane przez kolegów "koło dwumasowe" ?
Czy da się to jakoś zdiagnozować samemu ?
Jaki może być koszt takich napraw ?
A może powinienem jak na razie sobie to odpuścić i jeździć dalej aż się posypie całkiem, tyle tylko że staje się to pomału irytujące.
Wszelkie sugestie mile widziane
Pozdrawiam
Podepnę się pod temat - coby nie zaśmiecać
Ostatnio zauważyłem dziwną rzecz, a mianowicie: gdy w samochodzie pracuje silnik na biegu jałowym (tzw. luzie ) dochodzi do mnie dziwny dźwięk, coś jak by klekotanie ( nie jest to silnik), puste stukanie, pukanie - chyba z za silnika - stojąc obok samochodu (od kierowcy) dźwięk słyszalny jest z okolic podwozia, za kołem.
Nie jest ono jeszcze głośne, a najczęściej ustępuje w momencie wciśnięcia sprzęgła, w momencie puszczenia klekot powraca i dzieje się to zazwyczaj na rozgrzanym już silniku (przy zimnym nie zaobserwowałem objawów). Jak na razie nie mam problemów z wkładaniem kolejnych biegów ( wszystkie wchodzą płynnie), ale obawiam się, ze coś niedobrego zaczyna się dziać z moim "golfikiem".
Czy mam domniemywać, że "kończy" mi się sprzęgło, leci skrzynia, a może wspomniane przez kolegów "koło dwumasowe" ?
Czy da się to jakoś zdiagnozować samemu ?
Jaki może być koszt takich napraw ?
A może powinienem jak na razie sobie to odpuścić i jeździć dalej aż się posypie całkiem, tyle tylko że staje się to pomału irytujące.
Wszelkie sugestie mile widziane
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości