Wymiany i tuning mechaniczny 1.9TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Virus8833
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 380
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 18:42
Lokalizacja: Malbork

Wymiany i tuning mechaniczny 1.9TD

Post autor: Virus8833 » wt lis 16, 2010 22:36

Witam mam mk3 1.9 GTD ;) czytalem i czytalem , duuuzo pomoglo , tzn zeby wymienic turbine uklad wydechowy boots pin i pompe. Wiec tak , naczytalkem sie ale wiele nie zrozumialem ,i czy mogl by ktos jasno napisac jak co zrobic i jakim kosztem moze jakies fotostrory czy cos. Chodzi mi o wymiane turbiny mam teraz GTD AAZ jak sam typ wskazuje. turbine nie wiem jaka mam bo napis jest zasloniety glowida wyczytalem tylko K ledwo ledwo i nic wiecej , wiem ze trzeba zalozyc turbine K24 lub T3 (CHYBA) o ile sie nie myle, moze ktos napisac jak ja dorwac od jakiego ona modelu jest jak to wyregulowac ile kosztuje , co trzeba do tego jeszcze wrzucic, wiem ze jakis kolega robi jakies pompy 10mm czy cos takiego no ale wlasnie chodzi o to ze tego nie rozumiem, napisalem do kolegi no i nie odpisal narazie ;p no i jeszcze wydech , z gory zaznaczam ze kolekrota nie mam , bylem wczoraj na kanale juz mialem wycinac ale mechanik powiedzial ze mam gruszke , jakis bubel za 20 zl , wiec powiedzial ze zamiast tego bubla juz lepiej bedzie wrzucic strumienice cos jeszcze cyciac wspawac rurke i na koniec jakis fajny tlumik, tyle ze jak tak sie naczytalem , spojrzalem na kilka filmikow o to ta chmura dymu mi sie nieeee podoba ;p aktualnie moj dieselek ktory ma 18 lat nawet baka nie pusci przy odpalaniu. Prosze o doklady opis co gdzie od czego po co i za ile ;p jak malemu dziecku ;p z gory bede wdzieczny , od wczoraj siedzie i wszystko wertuje , szczerze to troche sie dowiedzialem no ale odpowiedzi na pytania ktore teraz zadaje to nie bardzo :)



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

Wymiany i tuning mechaniczny 1.9TD

Post autor: skkr_lodz » śr lis 17, 2010 00:24

Virus8833 pisze:, spojrzalem na kilka filmikow o to ta chmura dymu mi sie nieeee podoba ;p
bez tego się nie obędzie, jak chcesz podnieść moc to musisz się oswoić z tą myślą, że będzie za tobą czarna chmura :bigok:

Zależy jaką moc chcesz wyciągnąć z AAZ. Najpierw proponował bym BOOST PIN. Podniesie moc do ok 85-90 koni a z kieszeni ubędzie Ci 35 zeta ( za tyle kolega munior sprzedaje). Właściwie to cała zabawa z AAZ i podnoszeniem mocy polega na zwiększaniu dawki paliwa ( to ta pompa 10 mm, w standardzie jest 9 mm - to jest średnica przez którą podawane jest ON im większa średnica tym więcej ropki = więcej koni) i zwiększaniu ciśnienia doładowania. Zapewne w obecnej chwili masz turbinę K14 zmieniając ją na większą trzeba też pomyśleć o IC. Przy zmianie pompy na 10mm warto by też było pomyśleć o wydajniejszych wtryskach.
Tak jak napisałem musisz określic się jaką moc chcesz osiągnąć. :bigok:


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Wymiany i tuning mechaniczny 1.9TD

Post autor: piotrekgal » śr lis 17, 2010 00:31

skkr_lodz pisze:Przy zmianie pompy na 10mm warto by też było pomyśleć o wydajniejszych wtryskach.
przy TD wtryski nie sa tak istotne w podnoszeniu mocy jak w TDI, takze nawet i do pompy 10mm mozna pozostac smialo przy standardowych.



Awatar użytkownika
Virus8833
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 380
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 18:42
Lokalizacja: Malbork

Wymiany i tuning mechaniczny 1.9TD

Post autor: Virus8833 » śr lis 17, 2010 00:39

a taka turbina http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=365884" onclick="window.open(this.href);return false; lub http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=365866" onclick="window.open(this.href);return false; beda pasowaly i zmienia moc ? gosciu nie napisalem wlasnie jakie ma oznaczenie , hmmm moc powiadasz ;p no mysle ze do tych 100 110 to bylo fajnie aktualnie mam 75 :)



Awatar użytkownika
wili18
TDicos
TDicos
Posty: 460
Rejestracja: wt cze 26, 2007 16:17
Lokalizacja: VWlkp PGS
Kontakt:

Wymiany i tuning mechaniczny 1.9TD

Post autor: wili18 » śr lis 17, 2010 01:51

Pierwsza to garrett T2 odpowiednik k14 czyli małe turbo a druga to turbo od TDI też małe i do tego VNT=zabawa z ogarnięciem sterowania w TD. Granice 100-110 KM powinieneś osiągnąć na seryjnych gratach :food:


Obrazek
mk2 1.3 CL ==>1.9TD GTD viewtopic.php?f=87&t=297867

Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Wymiany i tuning mechaniczny 1.9TD

Post autor: Krzysiek W. » śr lis 17, 2010 02:13

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232" onclick="window.open(this.href);return false;
Polecam, są tu zawarte wszystkie odpowiedzi.


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
Virus8833
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 380
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 18:42
Lokalizacja: Malbork

Wymiany i tuning mechaniczny 1.9TD

Post autor: Virus8833 » śr lis 17, 2010 09:01

no ja juz te stronki przyczytalem , nie pardzo mi cos daly



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Wymiany i tuning mechaniczny 1.9TD

Post autor: Bartek_R » śr lis 17, 2010 13:31

Na początku sprawdź jaką masz pompę bo czasami może się okazać że jest to eko-pompa i pina do niej nie włożysz, w tej sytuacji najlepiej było by poszukać takiej z LDA i pinem
sprawdź też jakie masz turbo k14 czy k03 jak to drugie (będzie przykręcone do kolektora wydechowego na 3 śruby) to aby zamontować większą np k24 trzeba także wymienić kolektor wyd, jak masz k14 (na 4 śruby) kolektor zostaje turbo pasuje tylko zmieniasz rurę od filtra powietrza na grubszą np z 1.6 JR i bodajże spływ oleju
na tych gratach uzyskasz już dość satysfakcjonujące osiągi i nie jest to zbyt skomplikowane tak że powinno ci się udać :bigok:

jak o czymś zapomniałem albo pomyliłem to niech mnie ktoś poprawi :grin:


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Wymiany i tuning mechaniczny 1.9TD

Post autor: JABcok20 » śr lis 17, 2010 19:47

nie kupuj pina... weź boscha i sam sobie zrób wzór jaki tylko chcesz, potem papierkiem ściernym potraktuj aż powierzchnia stanie się jak orginalna... na te toczone to szkoda kasy, przeciez to samo a materiałowo nawet gorsze, do teog pina może zrobić tsak że poda więcej paliwa dopiero w wyższych partiach i przy większym ciśnieniu...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Virus8833
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 380
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 18:42
Lokalizacja: Malbork

Wymiany i tuning mechaniczny 1.9TD

Post autor: Virus8833 » śr lis 17, 2010 22:59

oki sie pomysli , dzieki za rady ;) temat do zamkniecia



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 103 gości