Jako ze to moj pierwszy post to witam wszystkich serdecznie.
zakupilem autko - golf mk4 silnik ALH zatarty. Musze wyciagnac silnik i tu pojawia sie dla mnie troche niewiadomoych:
1 jak wyciagnac silnik tzn po odpinalem wszystko ale jak go odlaczyc od skrzyni? czy moze razem to ma wyjsc
2 ktoredy go wyciagac?gora troche ciezko bo mam nisko sufit, mam kanal wiec moze isc dolem, ew przodem
3 czy da sie nie rozsczelniac klimy? myslalem zeby odsunac kompresor i zostawic chlodnice itp
Mam jeszcze kilka pytan odnosnie samego silnika:
1 gdzie musze zastosowac nowe uszczelki a gdzie moge zostawic stare?
2 czy silnik do szlifu musi byc rozebrany do ost śrubki tzn blok?
3 czy konieczne jest planowanie glowicy?
4 czy sa jakies kruczki itp typu ze trzeba wymienic srube na nowa itp (o wtryskach glowicy i wale wiem.
5 czy cs sie stanie jak po remoncie silnik bedzie chodzil odrazu na wtryskiwaczach 216? bo odrazu bym je wymienil
6 wiem ze przy tych wtryskach trzeba zmienic dawke paliwa czy ktos moze wie jaka powinna byc dla tego silnika?
7 i ostatnie pytanie czy kolo zamachowe od 1Z i sprzeglo od g60 pasuje bezproblemowo? (z forum wyczytalem ze wypada zmienic przy wtryskach bo bedzie sie slizgac)
bede wdzieczny za odpowiedzi i sorry za grad pytan ale nie chcialem zakladac miliona tematow. Pozdrawiam
[ALH] wyciagniecie silnika - kilka pytan
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
[ALH] wyciagniecie silnika - kilka pytan
rozbierz przod i wyciagnij silnik przodem razem ze skrzynia, bedzie najlatwiej
klime rozepnij bo nie zdejmiesz chlonic
jak juz robisz silnik dla siebie to kup komplety na dol i gore silnika i nie baw sie w stare uszczelki
planowanie jest konieczne, przy okazji sprawdz szczelnosc i wymien szczelniacze
mozesz wstawic 216 o ile nie bedziesz palowal auta zanim sie dotrze
dawka paliwa nominalna 4,4 mg/r
zamach i sprzeglo pasuje bez problemu
klime rozepnij bo nie zdejmiesz chlonic
jak juz robisz silnik dla siebie to kup komplety na dol i gore silnika i nie baw sie w stare uszczelki
planowanie jest konieczne, przy okazji sprawdz szczelnosc i wymien szczelniacze
mozesz wstawic 216 o ile nie bedziesz palowal auta zanim sie dotrze
dawka paliwa nominalna 4,4 mg/r
zamach i sprzeglo pasuje bez problemu
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
[ALH] wyciagniecie silnika - kilka pytan
No troche sporo tych pytan
No to powiem tak; odp
1,2.z golfa 3 silnik 1.9 td wyciagnelem razem ze skrzynia gora ale bez osprzety tylko kolektory zostaly w slupku, nawet kola pasowe od strony rozrzadu przeszkadzaly(maska koniecznie wek) tylko ze robilem to na dworze i mialem do dyspozycji spory wieszak do silnikow, zas jak bedziesz chcial dolem to moze byc ciezko bo elementy zawiechy i przeniesienia napedu beda wadzic. A i w jego miejsce wlozylem tdi a mozniej poprzykrecalem osprzet
Skrzynia przykrecona jest paroma srobami z czego 3 sa na widoku a jedna moze dwie gdzies z tylu silnika plus jakies gowniane oslonki no i mechanizm zmiany biegow i sprzegla. z reszta nie ma problemu bo odsuniesz i sama zejdzie tylko najpierw podwies silnik bo jedna sruba mocujaca zapewne przebiega przez lape silnika(ta z przodu)
ale na twoim miejscu najpierw bym ocenil stan uszkodzenia, mianowicie;
sciagnij glowice i zobacz w jakim stanie sa tloki i scianki cylindrow, moze sie okaza ze bedzie potrzebna tylko wymiana pierscieni. Glowice daj do planowania i sprawdzenia szczelnosci, zerknij na panewki i jesli okarze sie ze po wykonaniu sprawdzenia silnik okarze sie na tyle uszkodzony ze bez szlifu cylindrow sie nie obejdzi to dopiero wtedy wyciagaj go z budy bo remoncik silnika mozna wykonac kiedy bedzie rozebrany ale ciagle w sierodku.
No to powiem tak; odp
1,2.z golfa 3 silnik 1.9 td wyciagnelem razem ze skrzynia gora ale bez osprzety tylko kolektory zostaly w slupku, nawet kola pasowe od strony rozrzadu przeszkadzaly(maska koniecznie wek) tylko ze robilem to na dworze i mialem do dyspozycji spory wieszak do silnikow, zas jak bedziesz chcial dolem to moze byc ciezko bo elementy zawiechy i przeniesienia napedu beda wadzic. A i w jego miejsce wlozylem tdi a mozniej poprzykrecalem osprzet
Skrzynia przykrecona jest paroma srobami z czego 3 sa na widoku a jedna moze dwie gdzies z tylu silnika plus jakies gowniane oslonki no i mechanizm zmiany biegow i sprzegla. z reszta nie ma problemu bo odsuniesz i sama zejdzie tylko najpierw podwies silnik bo jedna sruba mocujaca zapewne przebiega przez lape silnika(ta z przodu)
ale na twoim miejscu najpierw bym ocenil stan uszkodzenia, mianowicie;
sciagnij glowice i zobacz w jakim stanie sa tloki i scianki cylindrow, moze sie okaza ze bedzie potrzebna tylko wymiana pierscieni. Glowice daj do planowania i sprawdzenia szczelnosci, zerknij na panewki i jesli okarze sie ze po wykonaniu sprawdzenia silnik okarze sie na tyle uszkodzony ze bez szlifu cylindrow sie nie obejdzi to dopiero wtedy wyciagaj go z budy bo remoncik silnika mozna wykonac kiedy bedzie rozebrany ale ciagle w sierodku.
[ALH] wyciagniecie silnika - kilka pytan
ok rozjasnila mi sie ta sytuacja troche, dzieki bardzo za odpowiedzi. pozdrawiam
[ALH] wyciagniecie silnika - kilka pytan
Zrób sekcję zwłok obecnego, oceń uszkodzenia, przekalkuluj koszty, poszukaj używanego silnika, porównaj koszty i opłacalność. Tak, wiem będą pisać, że nie wiadomo ci się kupi, ale warto się zastanowić nad takim rozwiązaniem. Kolega mechanior wymieniał ALH w Octavii i obeszło się bez kłopotów, silnik dostarczył klient.
pzdr
zyggy
zyggy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 131 gości