mk2 czujniki temp zewn. i oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
mk2 czujniki temp zewn. i oleju
witam, kupilem zegary z mfa, mam zamiar podlaczyc go tak aby dzialaly wszystkie funkcje. czego uzyc jako czujnkow(termistorow chyba ale jakie wartosci?) gdzie sa fabrycznie umieszczone te czujniki? jak wygladaja moze macie jakies fotk??
Czujnik temperatury oleju możesz wkręcić w podstawę filtra oleju-powinno być tam miejscr (może być zaślepione). Czujnik temp. zewnętrzej kup oryginalny. Montuje się go zazwyczaj pod zderzakiem, dość nisko. Informuje wtedy o ewentualnej gołoledzi w zimie.Do tego wężyk podciśnienia z licznika do kolektora-niezbędne do wskazań zużycia paliwa.
Z praw fizyki wynika , że im niżej tym zimniej. Czujnik zamontowany wyżej może wskazywać temp powyżej zera. Tymczasem temperatura nawierzchni może być ujemna a tym samym oblodzona. Często podając komunikaty mówią" Przygruntowe przymrozki". Z założenia chyba taki czujnik temperatury jako podstawową funkcję ma właśnie informowanie o gołoledzi.
[ Dodano: Nie Maj 14, 2006 09:49 ]
inek01, nawet można kupić takie coś
http://sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=42 ... 939aac6b6d
[ Dodano: Nie Maj 14, 2006 09:49 ]
inek01, nawet można kupić takie coś
http://sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=42 ... 939aac6b6d
No.. to to ja wiembodzio_j pisze:Z praw fizyki wynika , że im niżej tym zimniej. Czujnik zamontowany wyżej może wskazywać temp powyżej zera. Tymczasem temperatura nawierzchni może być ujemna a tym samym oblodzona. Często podając komunikaty mówią" Przygruntowe przymrozki". Z założenia chyba taki czujnik temperatury jako podstawową funkcję ma właśnie informowanie o gołoledzi.


Myslalem tylko ze moze jakas dodatkowa ikonka sie pojawia na MFA, ale u siebie nigdy niczego takiego nie zauwazylem...
Jest o tym wzmianka w instrukcji od Mk3 - http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?45,0
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?45,0 - "Jezeli wskazania temperatury zewnetrznej...."KamilW pisze:ale chyba kazdy czlowiek jak zauwazy na termometrze 0 st to sie domysli ze moze byc silsko
znalazlem
miejsce na czujnik temp oleju w obudowie filtra ale jest zaslepione, znajduje sie tuz za czujnikem cisniena blizej silnika--> dzieki bodzio_j punkcika juz dalem
tylko wiercic miejsce na niego czy szukac obudowy z 2 otoworami?
jesli szukac to czy w 1.6 i 1.8 sa takie same?
gdzie te czujniki kupic, mam nadziej ze nie tylko w vw, bo sobie pewnie policza


jesli szukac to czy w 1.6 i 1.8 sa takie same?
gdzie te czujniki kupic, mam nadziej ze nie tylko w vw, bo sobie pewnie policza

- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
trzeba to brac na logike i zdrowy rozsadek...inek01 pisze:"Jezeli wskazania temperatury zewnetrznej...."

wiercenie ci nie pomoze bo musialbys nagwintowac... jak ci sie bardzo nie spieszy to koncem mioesiaca bede ci mogl taki sprzedac (na 2 otwory) i na chlodnice oleju ( jesli ci bedzie potrzebna lub sie nie bedzie dalo zalozyc krotkiej rurki to rowniez sluze)michal84 pisze:tylko wiercic miejsce na niego czy szukac obudowy z 2 otoworami
do poloneza taki czujnik kosztowal 120zl wiec podejrzewam ze do golfa tani nie bedzie...michal84 pisze:gdzie te czujniki kupic, mam nadziej ze nie tylko w vw, bo sobie pewnie policza
KamilW napisal; wiercenie ci nie pomoze bo musialbys nagwintowac... jak ci sie bardzo nie spieszy to koncem mioesiaca bede ci mogl taki sprzedac (na 2 otwory) i na chlodnice oleju ( jesli ci bedzie potrzebna lub sie nie bedzie dalo zalozyc krotkiej rurki to rowniez sluze)
chlodnica oleju?? u mnie w pn tez jest? o co biega z krotka rurka??
chlodnica oleju?? u mnie w pn tez jest? o co biega z krotka rurka??
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Tzn ze: zeby wkrecic czujnik to musisz miec 2 otwory. Seryjnie takie podstawki byly montowane w modelach 16V i mocniejszych benzynach 8V i TD... ale one wszystkie mialy chlodnice oleju ktora przychodzi miedzy podstawe i filtr... i wtedy jest dluzsza rurka na ktora sie nakreca filtr.... i tu jest pies pogrzebany... a jesli dobrze pamietam to nie wykreca sie jej... i zeby zalozyc taka podstawe to musialbys automatycznie zalozyc chlodnice oleju nawet nie podlaczajac jej...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości