Witam Serdecznie.
Autko oczywiście z profiliu.
W sobotę miałem nie miłą niespodziankę w trasie zakończoną holem.
Mianowicie zepsuła mi się rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego
ładująca alternator i pompę wody.
Najpierw zaczęło się coś mielić i pojawiły się opiłki metalu, póżniej
po chwili rozleciało się łożysko, zleciał pasek i się zerwał.
Dziwnym przypadkiem jest to iż po zakupie auta (jakieś 5 tyś. km temu wymieniłem tę rolkę)
Robił mi to znajomy, możliwe, że popełnił błąd przy montażu?
Pytam, bo mu pomagałem a chciałbym dokonać tej naprawy sam na własną rękę.
Możliwe jest, że rolka była kiepskiej jakości? Była czarna, plastikowa i kosztowała 25 zł.
Wydaje mi się, że chyba też nie dał smaru na łożysko i dlatego mogła się rozlecieć
Jeszcze jedną sprawą jest u mnie gibające koło pasowe na silniku. Te zewnętrzne (napędzające pompę wspomagania)
Znajomy stwierdził, że jest skrzywione i tez mi się tak wydaje. Trochę się naczytałem w jakimś temacie o gibającym kole
pasowym ale tym szerokim. Widziałem co może wyrządzić, ale nie doczytałem się o tym drugim kole.
Proszę o porady i pomoc w ustaleniu przyczyny tej awarii.
zepsuta rolka napinacza i zerwany pasek wielorowkowy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- voytec90
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 18:46
- Lokalizacja: Oborniki Śl/Wrocław
zepsuta rolka napinacza i zerwany pasek wielorowkowy
Wymiana samej rolki nie pomoże, dużą rolę ogrywa napinacz który jest zamontowany z drugiej strony na końcu pręta stalowego, na który zakłada się rolkę. Wyjechany napinacz powoduje bardzo duże drgania rolki. No a sama rolka tez dobrze jest jak nie jest z dolnej półki.
Mój panzerVAGen mk4 viewtopic.php?f=89&t=417717
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
- Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
- Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
- Silnik: DKRC
- Kontakt:
zepsuta rolka napinacza i zerwany pasek wielorowkowy
Hmm. A może jednak winę ponosi sprzęgiełko na altku?? Ja miałem tak samo ale w silniku AAZ. Zerwało mi pasek wielorowkowy. Wymieniłem pasek i zaczął drgać napinacz, No to wymieniłem napinacz i nadal to samo. Wymieniłem rolkę napinacza i klops. No to wymiana na różne długości i różnych producentów paski (od Gatesa, przez Boscha, ContiTecha po Dayco czy coś takiego). No i nadal klops. Wtedy przegrzebałem forum i padło na sprzęgiełko alternatora. Po wymianie tego sprzęgiełka (kupiłem INA) i założeniu paska o rozmiarze takim jaki powinien być fabrycznie (pasek Gates) nastała cisza. Napinacz już nie drga Więc kolego wydaj ok. 150 PLN na sprzęgiełko altka, wymień uszkodzoną rolkę napinacza i będzie spokój. Pozdro
zepsuta rolka napinacza i zerwany pasek wielorowkowy
Przy poprzedniej wymianie rolki napinacz nie drgał a w moim altku ponoć nie ma sprzęgiełka (silnik 1z)
Kupiłem rolkę INA i pasek Gatesa, dziś zabiorę się za wymianę i zobaczymy co z tego będzie.
Podejrzewam jak na razie, że tamta rolka była chińskim badziewiem za 20 PLN.
Kupiłem rolkę INA i pasek Gatesa, dziś zabiorę się za wymianę i zobaczymy co z tego będzie.
Podejrzewam jak na razie, że tamta rolka była chińskim badziewiem za 20 PLN.
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
- Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
- Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
- Silnik: DKRC
- Kontakt:
zepsuta rolka napinacza i zerwany pasek wielorowkowy
Hmmm. Może ktoś kiedyś wywalił sprzęgiełko z altka?? Ja mam starszy silnik AAZ i mam sprzęgiełko (mój Ojciec w zwykłym dieselku równierz ma sprzęgiełko na altku). Może się ktoś inny wypowie czy musi być sprzęgiełko na altku w Twoim silniku czy też nie. A może nie działa Twoje sprzęgiełko (moje było zapieczone) i dlatego się wydaje że go nie masz??
zepsuta rolka napinacza i zerwany pasek wielorowkowy
To jak sprawdzić czy mam lub powinienem posiadać sprzęgiełko?
Wymieniłem dziś pasek i rolkę ale zauważyłem że chyba napinacz do wymiany bo lekko rolka drży.
Dziwnie też coś świszczy, piszczy przy obrotach powyżej 2 tyś. Dźwięk dobiega chyba z alternatora lub z rolki.
Wymieniłem dziś pasek i rolkę ale zauważyłem że chyba napinacz do wymiany bo lekko rolka drży.
Dziwnie też coś świszczy, piszczy przy obrotach powyżej 2 tyś. Dźwięk dobiega chyba z alternatora lub z rolki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości