Mk II 1.8 RP,na benzynie dymi na czarno.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mk II 1.8 RP,na benzynie dymi na czarno.
Witam,jak w temacie mam problem z golfem,mam zalozony gaz II generacji i kontroler sondy lambda,katalizator jest wyciagniety zostala sama pucha.Sprawa miewa sie tak ze na lpg samochod chodzi bardzo ladnie rowno bez jakichkolwiek drgan,auto odpala na benzynie i po chwili przelacza sie na lpg(przy osiagnieciu 1800obr/min)przy przelaczeniu na benzyne zaczynaja sie problemy samochod chodzi nie zbyt rowno i zaczyna dymic na czarno,wedlugl mnie dostaje za duzo paliwa i go zalewa,mam wtrysk mechaniczny jedopunktowy.Na zimnym silniku na benzynie chodzi ladnie i nie kopci.Uszczelka nie jest dmuchnieta, bo w oleju nie czuc benzyny plynu tez nie ubywa.Jesli ktos mial podobny problem lub wie jak go rozwiazac niech cos napisze.Na lpg samochod nie dymi.Pozdro
ok a jak ja regulowac da sie to zrobic,a co do paliwa tankowalem juz na kilku stacjach,zawsze na wiekszych unikam stacji malych i nie ciekawych.piotr2 pisze:napewno zla mieszanka powietrze-paliwo jak na czarno,na niebiesko to by olej bral.ja tak mialem jak ochrzczone paliwo wlalem
[ Dodano: Nie Maj 14, 2006 14:12 ]
a gdy wypne kostke od czujnika da to cos,czy odrazu go wymieniac.bodzio_j pisze:Sprawdź niebieski czujnik temperatury wody.On odpowiada za tzw. ssanie. Jeśli jest uwalony to może podawać cały czas info o zimnym silniku.Na zimnym - jak napisałeś jest ok, a na ciepłym mieszanka jest za bogata ( włączone tzw. ssanie).
Na forum LPG było duzo o Twoim przypadku, sam osobiście przerabiałem ten problem w swoim RPku, ale pokolei:
- na początek sprawdź czujnik temperatury ten niebieski , powinien mieć taka rezystancję:
+15*C - około 3,3 kOhm
+30*C - około 1,4 kOhm
+50*C - 0,70-0,95 kOhm
+80*C - 0,28-0,36 kOhm
Jeżeli czujnik temperatury jest OK, to odłącz akumulator na chwile żeby zrestartować komputer benzynowy (ECU) , potem podłącz akumulator i zrób jazde próbną ale tylko na benzynie, nie przełaczaj na LPG nawet na sekunde, jeździj tylko na benzynie az sie silnik zagrzeje i obserwuj jak sie silnik zachowuje, czy jest dalej to samo czy zalewanie silnika benzyną mineło.
Napisz potem co sie dzieje po resecie , jak silnik na benzynie chodzi to ci powiem co dalej z tym zrobić. Tylko pamietaj - po resecie nie przełaczaj ani na chwile na LPG , tylko jazda na benzynie.
[ Dodano: Nie Maj 14, 2006 17:10 ]
A jeszcze słowo o kodach błyskowych, jak sam potrafisz sobie sprawdzic błędy to przed resetem nie zaszkodzi sprawdzic błędów , podejżewam ze bedziesz miał błędy 2341,2343, a potem po resecie i jeździe próbnej tez warto zobaczyc czy jakieś błedy sie znowu nie pojawiły.
- na początek sprawdź czujnik temperatury ten niebieski , powinien mieć taka rezystancję:
+15*C - około 3,3 kOhm
+30*C - około 1,4 kOhm
+50*C - 0,70-0,95 kOhm
+80*C - 0,28-0,36 kOhm
Jeżeli czujnik temperatury jest OK, to odłącz akumulator na chwile żeby zrestartować komputer benzynowy (ECU) , potem podłącz akumulator i zrób jazde próbną ale tylko na benzynie, nie przełaczaj na LPG nawet na sekunde, jeździj tylko na benzynie az sie silnik zagrzeje i obserwuj jak sie silnik zachowuje, czy jest dalej to samo czy zalewanie silnika benzyną mineło.
Napisz potem co sie dzieje po resecie , jak silnik na benzynie chodzi to ci powiem co dalej z tym zrobić. Tylko pamietaj - po resecie nie przełaczaj ani na chwile na LPG , tylko jazda na benzynie.
[ Dodano: Nie Maj 14, 2006 17:10 ]
A jeszcze słowo o kodach błyskowych, jak sam potrafisz sobie sprawdzic błędy to przed resetem nie zaszkodzi sprawdzic błędów , podejżewam ze bedziesz miał błędy 2341,2343, a potem po resecie i jeździe próbnej tez warto zobaczyc czy jakieś błedy sie znowu nie pojawiły.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości