Mk II 1.8 RP,na benzynie dymi na czarno.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 20:37
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Mk II 1.8 RP,na benzynie dymi na czarno.

Post autor: Jacob » ndz maja 14, 2006 14:01

Witam,jak w temacie mam problem z golfem,mam zalozony gaz II generacji i kontroler sondy lambda,katalizator jest wyciagniety zostala sama pucha.Sprawa miewa sie tak ze na lpg samochod chodzi bardzo ladnie rowno bez jakichkolwiek drgan,auto odpala na benzynie i po chwili przelacza sie na lpg(przy osiagnieciu 1800obr/min)przy przelaczeniu na benzyne zaczynaja sie problemy samochod chodzi nie zbyt rowno i zaczyna dymic na czarno,wedlugl mnie dostaje za duzo paliwa i go zalewa,mam wtrysk mechaniczny jedopunktowy.Na zimnym silniku na benzynie chodzi ladnie i nie kopci.Uszczelka nie jest dmuchnieta, bo w oleju nie czuc benzyny plynu tez nie ubywa.Jesli ktos mial podobny problem lub wie jak go rozwiazac niech cos napisze.Na lpg samochod nie dymi.Pozdro



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz maja 14, 2006 14:06

napewno zla mieszanka powietrze-paliwo jak na czarno,na niebiesko to by olej bral.ja tak mialem jak ochrzczone paliwo wlalem



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz maja 14, 2006 14:07

Sprawdź niebieski czujnik temperatury wody.On odpowiada za tzw. ssanie. Jeśli jest uwalony to może podawać cały czas info o zimnym silniku.Na zimnym - jak napisałeś jest ok, a na ciepłym mieszanka jest za bogata ( włączone tzw. ssanie).



Awatar użytkownika
Jacob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 20:37
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Jacob » ndz maja 14, 2006 14:11

piotr2 pisze:napewno zla mieszanka powietrze-paliwo jak na czarno,na niebiesko to by olej bral.ja tak mialem jak ochrzczone paliwo wlalem
ok a jak ja regulowac da sie to zrobic,a co do paliwa tankowalem juz na kilku stacjach,zawsze na wiekszych unikam stacji malych i nie ciekawych.

[ Dodano: Nie Maj 14, 2006 14:12 ]
bodzio_j pisze:Sprawdź niebieski czujnik temperatury wody.On odpowiada za tzw. ssanie. Jeśli jest uwalony to może podawać cały czas info o zimnym silniku.Na zimnym - jak napisałeś jest ok, a na ciepłym mieszanka jest za bogata ( włączone tzw. ssanie).
a gdy wypne kostke od czujnika da to cos,czy odrazu go wymieniac.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz maja 14, 2006 14:18

Z tego co pamiętam to na gorącym silniku oporność wynosi ok 300ohm, na zimnym jest dużo większa, rzędu kilku tysięcy ohm. Po wypięciu powinno być nieco lepiej, ale jak masz miernik to zmierz oporność.



Awatar użytkownika
Jacob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 20:37
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Jacob » ndz maja 14, 2006 14:19

bodzio_j pisze:Z tego co pamiętam to na gorącym silniku oporność wynosi ok 300ohm, na zimnym jest dużo większa, rzędu kilku tysięcy ohm. Po wypięciu powinno być nieco lepiej, ale jak masz miernik to zmierz oporność.
no z tym nie bedzie problemu,miernik mam takze sprawdze.Dzieki



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz maja 14, 2006 14:20

P.S.
Bez zdiagnozowania niczego nie wymieniaj, to co tutaj się pisze to są sugestie, przypuszczenia. 100% diagnozy na odległość nie da się postawić.



Awatar użytkownika
Jacob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 20:37
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Jacob » ndz maja 14, 2006 14:22

bodzio_j pisze:P.S.
Bez zdiagnozowania niczego nie wymieniaj, to co tutaj się pisze to są sugestie, przypuszczenia. 100% diagnozy na odległość nie da się postawić.
Wiem o tym nie bede go wymienial,trzeba sprawdzic kilka zeczy,a jak myslicie sprawdzenie kodow blyskowych cos powie



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz maja 14, 2006 17:07

Na forum LPG było duzo o Twoim przypadku, sam osobiście przerabiałem ten problem w swoim RPku, ale pokolei:
- na początek sprawdź czujnik temperatury ten niebieski , powinien mieć taka rezystancję:

+15*C - około 3,3 kOhm
+30*C - około 1,4 kOhm
+50*C - 0,70-0,95 kOhm
+80*C - 0,28-0,36 kOhm

Jeżeli czujnik temperatury jest OK, to odłącz akumulator na chwile żeby zrestartować komputer benzynowy (ECU) , potem podłącz akumulator i zrób jazde próbną ale tylko na benzynie, nie przełaczaj na LPG nawet na sekunde, jeździj tylko na benzynie az sie silnik zagrzeje i obserwuj jak sie silnik zachowuje, czy jest dalej to samo czy zalewanie silnika benzyną mineło.

Napisz potem co sie dzieje po resecie , jak silnik na benzynie chodzi to ci powiem co dalej z tym zrobić. Tylko pamietaj - po resecie nie przełaczaj ani na chwile na LPG , tylko jazda na benzynie.

[ Dodano: Nie Maj 14, 2006 17:10 ]
A jeszcze słowo o kodach błyskowych, jak sam potrafisz sobie sprawdzic błędy to przed resetem nie zaszkodzi sprawdzic błędów , podejżewam ze bedziesz miał błędy 2341,2343, a potem po resecie i jeździe próbnej tez warto zobaczyc czy jakieś błedy sie znowu nie pojawiły.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jacob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 20:37
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Jacob » pn maja 15, 2006 17:31

Ok,zaraz jade do garazu przeprowadzic proby,wieczorem napisze czy to cos pomoglo.Pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości