1.6 RF klepie na zaworach , czy to przez wlaczone ssanie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- klintonMK2
- Gadatliwa bestia
- Posty: 747
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
1.6 RF klepie na zaworach , czy to przez wlaczone ssanie?
witam, motorek zaczął mi klepać parę dni temu i to tak soczyście. wymieniłem olej, bo i tak trzeba było, pojeździłem trochę i dalej klepie. łączę z tym ssanie (czy słusznie?) mianowicie klepanie zaczęło się, gdy ruszyłem śrubką tą co reguluje otwarcie przepustnicy przez ten jakby siłownik od ssania. jeżdże i klepie i klepie, az tu nagle nagrzał się trochę powyżej środka skali i przestał klepać i obroty spadły tak że prawie gasł (tak było wcześniej cały czas, dlatego zacząłem grzebać przy ich zwiększeniu) czyli tak jakby siłownik się schował i przestało chodzić ssanie. czy to przez włączone ssanie może klepać? pamiętam że rano jak na zimnym go odpalałem to troche klekotał na ssaniu ale szybko się nagrzewał i przestawało. wiem że to może być wina szklanek ale skoro na rozgrzanym silniku przestaje (ze 3 razy tak miałem, jeżdże 'klekotem' 3-4 dni po wymianie oleju) to nie chcę na marne wymieniać szklanek (wiem że pewnie trzeba po tylu latach ale na razie mnie nie stać). pomocy...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.6 RF klepie na zaworach , czy to przez wlaczone ssanie?
wpływ tej regulacji może być tylko taki, że klepanie pojawia się często przy pewnych konkretnych obrotach a ty te obroty właśnie zmieniłeś. Więc jaka przyczyna nie wiadomo - zanim zmienisz szklanki warto by było zmierzyć ciśnienie oleju bo jeśli jest już niskie to wymiana nie pomoże
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- klintonMK2
- Gadatliwa bestia
- Posty: 747
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
1.6 RF klepie na zaworach , czy to przez wlaczone ssanie?
a co steruje ssaniem w tym silniku? w sensie co daje sygnał że ma sie włączyć? dla jasności: kręciłem śrubką przy ssaniu bo myślałem, że zwiększę tak obroty, ale nic to nie dało, a śrubki nie dałem w to położenie co przedtem. i klepie przy każdych obrotach na wszystkich biegach. nie mam obrotomierza ale na moje oko jak klepie to ma z 1200 obrotów a jak nie klepie to z 700-650
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.6 RF klepie na zaworach , czy to przez wlaczone ssanie?
Przeczytałeś moją odpowiedź? O regulacji gaźnika masz mnóstwo tematów. A przyczyną klepania przy danych obrotach nie jest gaźnik, jest to jakaś usterka silnika. Przy żadnych obrotach silnik nie powinien klepać
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- klintonMK2
- Gadatliwa bestia
- Posty: 747
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
1.6 RF klepie na zaworach , czy to przez wlaczone ssanie?
ok, źle więc myślałem. a co może być przyczyną złego ciśnienia oleju? myślałem w ogóle nad jego dolaniem, ale jest pół stanu czyli chyba nie tak mało żeby aż się szklanki zacierały...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.6 RF klepie na zaworach , czy to przez wlaczone ssanie?
szklanki czyli tu hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego klepią nie od zacierania tylko potrzebne jest właściwe ciśnienie oleju do ich działania. Sprawdź manometrem u mechanika szkoda gdybać
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- klintonMK2
- Gadatliwa bestia
- Posty: 747
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
1.6 RF klepie na zaworach , czy to przez wlaczone ssanie?
Witam. Pawle zapaliłeś mi światełko w tunelu z tym ciśnieniem. było za niskie. powód? niedokręcona pokrywa zaworów po wymianie uszczelki (tzn była dokręcona ale po jakimś czasie trzeba ją dociągnąć, a ja o tym zapomniałem). 'dmuchał' sobie spod pokrywy nie zostawiając większych śladów oleju, więc nie sprawdziłem tego na początku. tylko dokręciłem, dolałem troszkę oleju i od pierwszego odpalenia przestał klepać. dzięki za pomoc!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości