Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pitus85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt paź 29, 2010 14:39

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: pitus85 » śr lis 10, 2010 11:02

To wsztystko co wymieniliście powyżej jest ok a co powiecie na czujnik położenia wałka rozrządu? Znalazłem post na forum gdzie gościu miał taki sam problem w polo 6n gti i wymienił dosłownie wszystko od sond przez katalizator, kable, świece, wtryski, przepustnice, węże od podciśnień a fura dalej swoje i jeden czarownik na forum podpowiedział mu żeby wymienił czujnik położenia wałka. Gość wymienił i fura śmiga jak burza. Podobno vag nie pokazuje tego błędu jak i błędu czujnika prędkości obrotów. Dzisiaj zamówiłem czujnik jutro wymienię mam też sonde jak by coś. Napiszę czy to coś dało



Awatar użytkownika
tangerine1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 20:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: tangerine1974 » śr lis 10, 2010 11:15

pitus85 pisze:To wsztystko co wymieniliście powyżej jest ok a co powiecie na czujnik położenia wałka rozrządu? Znalazłem post na forum gdzie gościu miał taki sam problem w polo 6n gti i wymienił dosłownie wszystko od sond przez katalizator, kable, świece, wtryski, przepustnice, węże od podciśnień a fura dalej swoje i jeden czarownik na forum podpowiedział mu żeby wymienił czujnik położenia wałka. Gość wymienił i fura śmiga jak burza. Podobno vag nie pokazuje tego błędu jak i błędu czujnika prędkości obrotów. Dzisiaj zamówiłem czujnik jutro wymienię mam też sonde jak by coś. Napiszę czy to coś dało
jak ostatnio u siebie wymieniłem czujnik halla g40, ale u mnie pokazywał się błąd na vag-com, nie było sygnału :(


moje poprzednie auto :

Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: Jacek75 » śr lis 10, 2010 11:33

Kolegopitus85, przeczytałeś co napisałem? Po co pytasz skoro i tak postepujesz po swojemu, sprawdzenie regulatora nic nie kosztuje, czujniki G28 wału i g40 wałka wywalają błedy. Powodzenia w wydawaniu kasy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

pitus85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt paź 29, 2010 14:39

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: pitus85 » śr lis 10, 2010 12:02

Ok przed kombinowaniem z czujnikiem sprawdzę jeszcze regulator przez przypadek pominołem twoją sgestie a co do kasy to nie wydaję ponieważ mam kumpła co ma sklep motoryzacyjny jak mi nie pasi to bez problemu oddaję. A możesz podpowiedzieć jak to sprawdzić



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: denisz » śr lis 10, 2010 14:39

Jacek75, za bogatą mieszankę nie musi odpowiadać wyłącznie regulator.
Bogata mieszanka (konkretnie to sygnalizacja lambdy) może być winą złego zapłonu - np. brak iskry na jakimś cylindrze, czy iskra nie w tym momencie co trzeba spowodują, że bena (a raczej powietrze) w cylindrze nie ulegnie całkowitemu spaleniu, pójdzie w wydech i naturalnie zobaczy to lambda. Za zły zapłon może też naturalnie odpowiadać czujnik położenia wału korbowego (jeśli jest) i/lub czujnik położenia wałku rozrządu . Są jeszcze cewka, aparat zapłonowy, przewody WN, kąt zapłonu - powodów złego zapłonu jest dużo. Zły zapłon to też drgania auta.

Może też być niewłaściwie obliczana mieszanka paliwowa - złe pomiary temperatury płynu, powietrza...



Moja teoria: regulator może się zepsuć tylko w taki sposób, że ciśnienie paliwa będzie za małe, czyli za mało paliwa. Dlatego też, osobiście wątpię, żeby za bogatą mieszankę to on odpowiadał. Jak widziałem kiedyś budowę regulatora to nie widziałem mozliwości, żeby on się zapchał czy zaciął - może tylko coś popękać, poluzować i wtedy ciśnienie jest za małe. Za mało paliwa z regulatora, a nie za dużo to drgania auta. Poza tym jest błąd jakiegoś rzędu cylindrów, a regulator daje paliwo do wszystkich.

Moją teorię podważa jednak serwisówka, którą zacytował Jacek75 - bo tam za zbyt bogatą mieszankę winią ten regulator. Mogę się zatem mylić i warto jak kolega radzi go sprawdzić.
pitus85, regulator ciśnienia paliwa najlepiej sprawdzić mierząc ciśnienia paliwa powracające z listwy wtryskiwaczy - manometrem.
Możesz też odpiąć przewód podciśnienia od regulatora i zobaczyć, czy bez niego auto chodzi innaczej. Jak odepniesz ten przewód nie ma prawa być tam benzyny - jak jest = regulator walnięty.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: Jacek75 » śr lis 10, 2010 16:48

Ale, kolego denisz, co widzi sonda? Sonda widzi tylko ilosc !tlenu! w spalinach nie widzi benzyny.
Regulator może: 1. mieć pękniętą membranę i leje paliwo przez wąż podciśnieniowy do kolektora, 2. walnięty wąż podciśnienia i brak jest regulacji - nie obniża ciśnienia paliwa - jest caly czas tyle ile daje pompa - tych przypadkow komp nie skoryguje dawka paliwa/czasem wtrysku.
Brak zapłonu spowoduje wiecej tlenu bo sie nie spala - pojawiłby się bład za ubogiej mieszanki.

Dużo tlenu - albo jest go za dużo (lewe powietrze) albo nie ma zapłonu, (dziura w wydechu przed sonda oszukje tak samo), błąd -ubogo
Mało tlenu - albo zatkany filtr powietrza, padnięty przepywomierz, leją wtryski, paliwo dostaje się inną drogą lub jest za duże ciśnienie, bład - bogato

Sonda zgosi taki bład bogato lub ubogo po pewnym czasie, dopoki komputer koryguje dawkę wszytsko jest ok, jak braknie mozliwosci korekcji jest bład.

Warto powtórzyc podstawy: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=7535" onclick="window.open(this.href);return false;

PS: niespalone paliwo zobaczysz na analizie spalin - za duże HC
Regulator obniza cisnienie paliwa w stosunku do tego co w kolektorze nie podwyza, jego pad lub jego rury podciśnienia z reguły powoduje wzrost ilosci paliwa w mieszance, często towarzyszy mu siteczko które moze się zapchać, kolega nic nie pisze o ograniczniu predkosci maksymalnej szarpaniu na wysokich obrotch - tu byłoby za niskie ciśnienie.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: denisz » śr lis 10, 2010 18:29

ok, Jacek, bo znowu teoretyzuję (mam taką złą tendencję) zacierając problemy autora postu, więc krótko.

pisząc w swoim poście "a raczej powietrze" miąłem właśnie na myśli, że sonda widzi tlen nie benzynę (to oczywista oczywistość). Tylko faktycznie, pisząc nieuważnie pomyliłem błędy - za dużo tlenu, to rzecz jasna uboga mieszanka!. Tu się zapędziłem.

Co do regulatora, to właśnie o tym pisałem, że to co może walnąć to albo sprężyny albo membrana. Zawór do powrotu paliwa będzie zatem zawsze otwarty i nie będzie regulacji względem ciśnienia w kolektorze. Tylko, że ja zakładam, że zawór zawsze otwarty to mniejsze cisnienie paliwa, i że rosnące ciśnienie w kolektorze (więcej gazu) powoduje wzrost ciśnienia paliwa - membrana opada przymykając zawór powrotu paliwa. Zatem zawór pada = za małe ciśnienie paliwa.
Na biegu jałowym ciśnienie w kolektorze jest małe (duże podciśnienie)- membrana podniesiona jest maksymalnie (wysokość ustalona siłą sprężyny). Zakładając, że wnętrzości regulatora są OK, to jeśli odłączy się na jałowym wężyk podciśnienia, to membrana opadnie (ciśnienie atmosferyczne będzie większe) - co będzie oznaczać większe ciśnienie paliwa, czyli bogatą mieszankę (brak tlenu) a to nie powoduje szarpania silnika.

Czyli tak:
- uszkodzenie wnętrzości regulatora (za małe cisnienie paliwa) może powodować drgania silnika na jałowym - ale wtedy auto nie miałoby właściwej mocy w całym zakresie obrotów,
- uszkodzenie wnętrzości regulatora (za małe cisnienie paliwa) nie może być przyczyną błędu bogatej mieszanki,
- nieszczelność wężyka lub jego brak może powodować bogatą mieszankę w zakresie niskich obrotów ale nie powodować drgań silnika.

I dlatego mi tu ten regulator nijak pasuje i upieram się przy tym zapłonie.
Może także nie pasować, bo piszę coś źle. :?

Ale jak sprawdzic regulator to chyba dobrze napisałem. :)



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: Jacek75 » śr lis 10, 2010 18:57

:) bogata mieszanka moze powodowac szarpanie - jeżeli jest na tyle bogata ze zalewa swiece - spalanie odbywa sie tylko niepelene/nieprawidlowe.
Z reguły raczej powoduje utrate mocy i wiry w baku.
Pęknięta membrana nie zawsze oznacza otwarcie zaworu powrotu. Peknięta membrana powoduje zasysanie przez podcisnienie paliwa do kolektora, zamiast zeby wracało do baku.
Tylko pęknieta sprężyna regulatora lub zasyfienie sitka jezeli jest spowoduje za niskie cisnienie. http://warsztaty.samochodowka.internetd ... aw/reg.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: denisz » śr lis 10, 2010 19:57

Jacek75 pisze::) bogata mieszanka moze powodowac szarpanie - jeżeli jest na tyle bogata ze zalewa swiece - spalanie odbywa sie tylko niepelene/nieprawidlowe.Z reguły raczej powoduje utrate mocy i wiry w baku.
ok, faktycznie.
Tylko że regulator tak naprawdę mógłby być bez membrany (brak cisnienia odniesienia) a jedynie ze sprężyną - czyli utzrymywać stałe ciśnienie paliwa bez względu na warunki pracy silnika. To odniesienie - czyli zwiększanie o tyle cisnienia paliwa o ile wzrośnie cisnienie w dolocie - jest po to, żeby zoptymalizować, poprawić pracę silnika, a nie żeby w ogóle pracował prawidłowo. Twierdzę zatem dalej, że uszkodzenie przewodu odniesienia nie będzie powodować szarpań silnika - tu wzbogacenie mieszanki nie może być aż takie żeby zalewać świece.
Jacek75 pisze:Pęknięta membrana nie zawsze oznacza otwarcie zaworu powrotu. Peknięta membrana powoduje zasysanie przez podcisnienie paliwa do kolektora, zamiast zeby wracało do baku.
Tylko pęknieta sprężyna regulatora lub zasyfienie sitka jezeli jest spowoduje za niskie cisnienie.
Tu mnie przekonałeś, za co dziękuję. Człowiek uczy się zawsze.

Dochodzę do wniosku, że jesteś lepszy spec ode mnie więc nie będę dalej polemizował, żeby niechcący nie wprowadzać w błąd innych.
Ale to jest zły zapłon :pub:

ps
pitus85, przepraszam, za ten epizod z dyskusją o regulatorze. Choć wnioski Jacka powinny ci pomóc w diagnozie. Pisz dalej co i jak, będziemy pomagać.



pitus85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt paź 29, 2010 14:39

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: pitus85 » czw lis 11, 2010 00:05

Jutro biorę kompa do garażu i razem ze znajomym mechanikiem będziemy po koleji czepać wszystko aż znajdziemy przyczynę opierając się oczywiście na waszych poradach



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: Jacek75 » czw lis 11, 2010 21:12

Do AQY mam serwisówkę - ale tylko mechanikę, bez elektryki silnika.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

pitus85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt paź 29, 2010 14:39

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: pitus85 » czw lis 11, 2010 22:20

Panowie dzisiaj wszystko sprawdziłem regulator, przepustnice, cały dolot sondy lambda były podmienione czujnuk wałka i dalej to samo. Wydaje mi się że to wtrysk nie zdążyłem tego dzisiaj zrobić bo brakło czasu. Naprawdę wszystko żeśmy przepatrzyli wypinałem podciśnienie z regulatora i silnik pracował identycznie zero paliwa w przewodzie, odpiołem przepustnicę i brak różnicy w pracy silnika wskazówka obrotów ani nie drgneła cały czas 900. Sondy podmieniałem obie na raz i nic. Myślę że to wtrysk. A wy co na to?



pitus85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt paź 29, 2010 14:39

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: pitus85 » czw lis 11, 2010 22:26

Błąd wyskoczył 16556 PO172.
Czy 16556 to błąd a PO172 miejsce problemu?
Szukałem na innych forach po różnych postach i tak naprawdę dużo jest takich samych problemów ale nikt niepodaje zadnego rozwiązania



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach

Post autor: Jacek75 » pt lis 12, 2010 10:05

Nie to kod błedu kodowanie wg. VAG lub SAE.
Wg. ross techa masz możiwe przyczyny:
Fuel system
Excessive fuel pressure
Leaking or contaminated fuel injectors
Leaking fuel pressure regulator
Low fuel pressure or running out of fuel
Vapor recovery system
Air leaks after the MAF
Vacuum leaks
Improper seated engine oil dipstick
Stuck EGR valve
Oil overfill
Cam timing
Cylinder compression
Exhaust leaks before or near HO2Ss.
wg. mojej serwisówki jak pisalem: ciśnienia paliwa i regulator, sonda, wtryski, zawór zbiornika z węglem aktywnym.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości